რომელიმე ფილოსოფოსთაგანი სახელით კრატის ფიბიელი მსურველი იქმნა რაოამცა თავისუფალ იქმნეს ყოვლისაგან მონაგებისა, რათა არღარაა რასამე ზედა აქვდეს მას მზრუნველობა, გარნა ზედა ფილოსოფიურთა ნივთთასა და მისთვის გარდაყარა მან ყოველი საცხო...
იხილეთ სრულად
რომელიმე ფილოსოფოსთაგანი სახელით კრატის ფიბიელი მსურველი იქმნა რაოამცა თავისუფალ იქმნეს ყოვლისაგან მონაგებისა, რათა არღარაა რასამე ზედა აქვდეს მას მზრუნველობა, გარნა ზედა ფილოსოფიურთა ნივთთასა და მისთვის გარდაყარა მან ყოველი საცხოვრებელი თვისი ზღვასა შინა: ოჰ, ვითარ უგუნურ იქმნა ესე ფილოსოფოსი, არა უმჯობეს იყო, მიცემად იგი ნათესავთა თვისათა, ანუ მეგობართა, ანუ გლკახაკთა: ხოლო მან მისცა ზღვასა, ესე არა კანონიერ არს:
კვლავადაცა უგუნურ იყო ქსერქს მე...
link
რისთვის ნამეტნავისაგან შენისა იქმნების გასავალში მხოლოდ საჩუქარსა და ძღვენთა ზედა უფალთასა, და ამაოსა შექცევასათა ხოლო მეზობელნი შენნი კვდებიან შიმშილითა.
სუფრასა შენსა ზედა არს კმაყოფილება და გარდამატებულისაგან იძულებულ არი...
იხილეთ სრულად
რისთვის ნამეტნავისაგან შენისა იქმნების გასავალში მხოლოდ საჩუქარსა და ძღვენთა ზედა უფალთასა, და ამაოსა შექცევასათა ხოლო მეზობელნი შენნი კვდებიან შიმშილითა.
სუფრასა შენსა ზედა არს კმაყოფილება და გარდამატებულისაგან იძულებულ არიან მსხდომარენი მას ზედა და მოსწყინდებისათცა ძაღლთა შენთა, ხოლო ძენი მეზობლისა შენისანი სტირიან ლუკმისათვის ჭადისა.
ზანდუკსა შინა შენსა ლპებიან მრავალნი საცვალნი სამოსელნი, ხოლო ქვრივნი დატვირთულნი ობლებითა კანკალებენ შიშვლებას...
link
მდიდარი, მდიდარი, განუსვენებელი გულითა, იჭვნეული ყოველთვისმეტყყველი: რაი ვქმნა? პირველსა განმრავლებიეს ნაყოფი და კეთილი და ამბობს, რა ვქმნა რომ არა მაქვს ადგილი, სადა შევკრიბო იგი, მეორესა, განუმრავლებიეს ფრიადითა განუსვენებლობითა...
იხილეთ სრულად
მდიდარი, მდიდარი, განუსვენებელი გულითა, იჭვნეული ყოველთვისმეტყყველი: რაი ვქმნა? პირველსა განმრავლებიეს ნაყოფი და კეთილი და ამბობს, რა ვქმნა რომ არა მაქვს ადგილი, სადა შევკრიბო იგი, მეორესა, განუმრავლებიეს ფრიადითა განუსვენებლობითა და აქვს მრავალი ოქრო და ვერცხლი და ამბობს, რა ვქმნა რომ მოვკვდები და რად უნდა დაუტეო იგი სიმდიდრე რომელიცა აქმდისინ ვიღვაწე დიდითა შრომითა და ახლა არა საუკუნოდ განვისვენო ამას ზედა, რა ვქმნა. ამბობს იგი ფიქრსა შინა თვის...
link
მიდდარი მარადის ეძიებს საუკუნოს სიცოცხლეს და ამასაც თუ რომლითა საქმითა მოიგება იგი, იკითხავს "რა ვქმნა რათა ცხოვრება საუკუნო დავიმკვიდრო". მე ვეტყვი მას ჭეშმარიტსა, რომლითაცა მან მიიღოს საუკუნო სიცოცხლე, პირველად რომელ არა არს არა...
იხილეთ სრულად
მიდდარი მარადის ეძიებს საუკუნოს სიცოცხლეს და ამასაც თუ რომლითა საქმითა მოიგება იგი, იკითხავს "რა ვქმნა რათა ცხოვრება საუკუნო დავიმკვიდრო". მე ვეტყვი მას ჭეშმარიტსა, რომლითაცა მან მიიღოს საუკუნო სიცოცხლე, პირველად რომელ არა არს არა სადა სხვა საუკუნო სიცოცხლე, გარნა ვისმცა იგი აქვს სასუფეველსა შინა ცათასა, და ამისთვის უკეთუ ვისმე მდიდართაგანსა სურს ჭეშმარიტისათვის შეტყობისა თუ რომელითმე მოიგების იგი, რათამცა მან დაიმკვიდროს ესე საუკუნო ცხოვრება, უჩ...
link
თუმცაღა მდგომარეობა მდიდართა მდგომარეობისაგან გლახაკთასა, ხილულითა ამით თვალითა ფრიად განსხვავებულ არს, გარნა მყოობადობასა შინა საუკუნესა, მიხვედრისამებრ წინასწარი მცნებელობისა ღვთისა მდგომარეობა ორთავე ერთ არს.
(ფონი 48): ...
იხილეთ სრულად
თუმცაღა მდგომარეობა მდიდართა მდგომარეობისაგან გლახაკთასა, ხილულითა ამით თვალითა ფრიად განსხვავებულ არს, გარნა მყოობადობასა შინა საუკუნესა, მიხვედრისამებრ წინასწარი მცნებელობისა ღვთისა მდგომარეობა ორთავე ერთ არს.
(ფონი 48): "ერთბაშად მდიდარნი და გლახაკნი". ღმერთმან ერთსა ზედა გზასა დაადგინა მდიდარი, ხოლო მეორესა ზედა გლახაკი: მდიდარი დაადგინა გზასა ზედა ფართოსა, მშვენიერსა და დიდებულსა, ხოლო გლახაკი იწროებითსა და მდაბალსა გარნა ნებავს ღმერთსა რათ...
link
და უკეთუ სიმდიდრესა მას სიძვირითა შენითა იპყრობ თავისად და არა მისცემ ვითარცა ყრმად წოვნად მისგან სხვათაცა, იხილე ვითარმე უბედურებასა მოქმედებ, მოკვდების იგი რომელიმე გლახაკი შიმშილითა, ანი სიტიტვლითა ამისთვის რომ არა აქვს მას არც...
იხილეთ სრულად
და უკეთუ სიმდიდრესა მას სიძვირითა შენითა იპყრობ თავისად და არა მისცემ ვითარცა ყრმად წოვნად მისგან სხვათაცა, იხილე ვითარმე უბედურებასა მოქმედებ, მოკვდების იგი რომელიმე გლახაკი შიმშილითა, ანი სიტიტვლითა ამისთვის რომ არა აქვს მას არცა საჭმელი, არცა შესამოსელი. შთავარდების იგი ვინმე უქონელი ქალწული მრუშებასა შინა, ამისთვის რომ არა აქვს მზითევი, რომლითაც შეიძლოს სჯულიერისა ქმარისა, იძულებულ იქმნების იგი ვინმე ობოლი მოარაოდ. ამისთვის რომელ არა აქვს რაი...
link
აზრი სიმდიდრის მიმნიჭებელისა შენდა ღვთისა, მდგომარეობს იმას ზედა, ჰოი კაცო, რათამცა იხმარო შენ იგი თავისა შენისათვის რაოდენიცა გესაჭიროების, ხოლო გარდამატებულისაგნ რითამცა განუყოფდე გლახაკთა, ღმერთმან მოგანიჭანა შენ ესოდენნი კეთილ...
იხილეთ სრულად
აზრი სიმდიდრის მიმნიჭებელისა შენდა ღვთისა, მდგომარეობს იმას ზედა, ჰოი კაცო, რათამცა იხმარო შენ იგი თავისა შენისათვის რაოდენიცა გესაჭიროების, ხოლო გარდამატებულისაგნ რითამცა განუყოფდე გლახაკთა, ღმერთმან მოგანიჭანა შენ ესოდენნი კეთილნი ამისთვის, რათა შენცა მისცემდე უღონოთა, (კათოლ. პავლე, თავი 4) ვითარცა იგი კეთილ;ი მნე კაცად კაცადმან ვითარცა იგი მიიღო ეგრეთვე ურთიერთარს მისცემდით მათ ვითარცა მნენი კეთილნი.
ღმერთმან მოგცნა შენ მრავალნი და სხვასა მც...
link