თავად ჩვენი საქმენი გვამხელენ ჩვენ, როცა მწუხარებათ ჟამს ყველაფერს ვებღაუჭებით, მაგრამ არა ღმერთს. ავად გყავს ბავშვი? მკითხავს ან იმას ეძებ, ვინც უცოდველ ყრმას კისერზე უაზრო ნაწერს ჩამოჰკიდებს. ბოლოს და ბოლოს კი ექიმთან გარბიხარ წამლისათვის და უგულებელყოფ იმას, ვისაც შენი გადარჩენა შეუძლია. სიზმარი შეგაშფოთებს? სიზმრის ამხსნელთან მიეშურები. მტერმა შეგაშინა? მფარველს კაცთა შორის ეძებ. და საერთოდ, ყველა გასაჭირში საკუთარ თვს ამხელ იმაში, რომ სიტყვი...
ვინაიდან ეშმაკი მტერი გახდა ადამიანთა მოდგმისა (მას შემდეგ, რაც მან ადამი აცდუნა), ღმერთმა დაადგინა ჩვენში მისდამი მტრობა. ამიტომ იმ მხეცს, რომელიც ემსახურება ეშმაკს, რისხვა დაატეხა თავს სიტყვებით: „მტერობა დავდვა შორის შენსა და შორის თესლისა მისისა“ (დაბ. 3.15). ასე ბრძანა, რადგან ჭეშმარიტად მავნებელია უკეთურთან შეწყობა და შეთანხმება, ვინაიდან სიყვარულის კანონი მსგავსებით შეერთებულთა შორის მოქმედებს, ამიტომ კარგად არის ნათქვამი: "განხრწნიან წესთ...
არაფერია ანგარებაზე საშიში; ათასი კლიტე და ბოქლომი რომც დაადო შენს საცავებს, ამაოდ გაირჯები, თუკი შენში სიხარბეა ჩაბუდებული, ეს უბოროტესი ყაჩაღი, რომელსაც ყველაფრის წართმევა ძალუძს. მაშ, მრავალს იტყვი შენ, ვინც ანგარებითაა შეპყრობილი, მსგავსი რატომ არაფერი ემართება? აუცილებლად დაემართება, თუმცა, შესაძლოა, ეს ერთბაშად არ მოხდეს; და თუ ახლა ამას თავს დააღწევენ, მით უფრო დიდი საშინელება მოელით შემდგომ, ისინი უფრო მეტად დაისჯებიან. თანაც, ისინი თვითო...
არაფერია ანგარებაზე საშიში; ათასი კლიტე და ბოქლომი რომც დაადო შენს საცავებს, ამაოდ გაირჯები, თუკი შენში სიხარბეა ჩაბუდებული. ეს უბოროტესი ყაჩაღი, რომელსაც ყველაფრის წართმევა ძალუძს. მაშ, მრავალს იტყვი შენ, ვინც ანგარებითაა შეპყრობილი, მსგავსი რატომ არაფერი ემართება? აუცილებლად დაემართება, თუმცა, შესაძლოა, ეს ერთბაშად არ მოხდეს; და თუ ამას ახლა თავს დააღწევენ, მით უფრო დიდი საშინელება მოელით შემდგომ, ისინი უფრო მეტად დაისჯებიან. თანაც, თუ ისინი თვ...
ექიმის მოხმობაზე უარი არ უნდა თქვა; არც ისაა მიზანშეწონილი, რომ მთელი ჩვენი სასოება მასზე დავამყაროთ, მსგავსად იმისა, რომ თუმცა მიწას თავად ვამუშავებთ, მოსავალზე უფალს ვსასოებთ... ასევე, ექიმს რომ მივმართავთ, ღმერთის სასოება უნდა გაგვაჩნდეს.
ვინც სხვისთვის ბოროტების გაკეთების ფიცს დადებს, სინანული უნდა აჩვენოს. ჰეროდეს არაფერი არგო ფიცის დაცვამ: იგი წინასწარმეტყველის მკვლელი გახდა. ამის გამო მფიცავმა უნდა დაარღვიოს ფიცი და არ უნდა სურდეს თავისი დაუფიქრებლობის განმტკიცება.
ყველა ქმნილება, უტყვიცა და მეტყველიც, ზეციერიცა და მიწიერიც, შემოქმედს ადიდებს. საბრალო ადამიანები კი, ტოვებენ რა სახლებს და ტაძარში შეიყრებიან, რათა იქ რაღაც სარგებლობა მაინც მიიღონ, სმენას ღვთის სიტყვებს არ უმორჩილებენ, არ შეიცნობენ თავიანთ ბუნებას, არ განიცდიან, რომ მათზე ცოდვა ბატონობს, არ სწუხან, მოუხმობენ რა მეხსიერებაში თავიანთ ცოდვებს, არ ძრწიან წინაშე სამსჯავროსა, არამედ გაღიმებულები უწვდიან რა ერთმაენთს მარჯვენას, სამლოცველო სახლს გრძელ...
ელინმა ფილოსოფოსებმა ბუნებაზე ბევრი იმსჯელეს, მაგრამ არცერთი მოძღვრება მტკიცე და ურყევი არ ყოფილა, რადგან წინა მოძღვრებას ყოველთვის მომდევნო ამხობდა. ამიტომაც, ჩვენ მათი მხილება აღარ გვჭირდება, ერთმანეთის დასამხობად თვითონაც საკმარისნი არიან. რომელთაც ღმერთი ვერ იცნეს, მათ ვერც ყოველთა დაბადების გონიერი მიზეზი გულისხმაყვეს და სხვა დასკვნებიც ერთმანეთის მიყოლებით ამ პირველი უგუნურების შესაბამისად გამოიტანეს. ამიტომაც ერთნი მატერიალური საფუძვლებისა...