ეკლესია სულის საკურნებლად მხსნელ მარხვებს გვთავაზობს. ჩვენ კი გვიმძიმს მარხვის დაცვა და უარს ვამბობთ მასზე ჩვენი ავხორცობისა და თავშეუკავებლობის გამო. რა მიზეზებს არ მოვუხმობთ ხოლმე მარხვის დარღვევის გასამართლებლად! ღირსი მამა სერ...
იხილეთ სრულად
ეკლესია სულის საკურნებლად მხსნელ მარხვებს გვთავაზობს. ჩვენ კი გვიმძიმს მარხვის დაცვა და უარს ვამბობთ მასზე ჩვენი ავხორცობისა და თავშეუკავებლობის გამო. რა მიზეზებს არ მოვუხმობთ ხოლმე მარხვის დარღვევის გასამართლებლად! ღირსი მამა სერაფიმე საროველი ამბობს - "წყალს და პურს ჯერ არავისთვის უწყენია". რავინ მომკვდარა წყლისა და პურისაგან.
ვის ახსოვს ჩვენს შორის სულიერი მარხვის შესახებ, რაც გამოიხატება ვნებათა ალაგმვაში, გაძლიერებულ თვითგანწირვასა და კეთილი...
ლოცვა ღვთისაკენ მიმავალი გზაა. ცოდვისაგან გაჯანსაღებული სული ღმერთთან შეერთებისაკენ ისწრაფვის.
ჩვენ კი ძალიან ცოტას ვლოცულობთ, იშვიათად დავდივართ ტაძარში, მძიმე ტვირთად გვექცა სახლში ლოცვა, ყველაფრისთვის გვყოფნის დრო ლოცვის ...
იხილეთ სრულად
ლოცვა ღვთისაკენ მიმავალი გზაა. ცოდვისაგან გაჯანსაღებული სული ღმერთთან შეერთებისაკენ ისწრაფვის.
ჩვენ კი ძალიან ცოტას ვლოცულობთ, იშვიათად დავდივართ ტაძარში, მძიმე ტვირთად გვექცა სახლში ლოცვა, ყველაფრისთვის გვყოფნის დრო ლოცვის გარდა!
ჩვენ თითქმის ყოველთვის მონები ვართ საკუთარი ზრახვებისა, რომლებიც გვეჭრება გონებაში და გვინაგვიანებს მას უსარგებლო, ფუჭი, მავნე წარმოდგენებითა და მოგონებებით. აზროვნების სწორ და მშვიდ სვლაში იჭრება ხელისშემშლელი აზრები, მოგონებები ...
იხილეთ სრულად
ჩვენ თითქმის ყოველთვის მონები ვართ საკუთარი ზრახვებისა, რომლებიც გვეჭრება გონებაში და გვინაგვიანებს მას უსარგებლო, ფუჭი, მავნე წარმოდგენებითა და მოგონებებით. აზროვნების სწორ და მშვიდ სვლაში იჭრება ხელისშემშლელი აზრები, მოგონებები და წარმოდგენები.
ყოველი ჩვენგანი, გამონაკლისის გარეშე, განვიცდით ავხორცული, ბილწი ზრახვების გავლენას, გულში ვტკბებით ამ ზრახვებით, ვაქებთ მათ. გულისთქმით მივჩერებივართ ლამაზ სახეებს, ვცოდავთ ბილწსიტყვაობით, სასიყვარულო ზრახვებით, უსირცხვილო მოძრაო...
იხილეთ სრულად
ყოველი ჩვენგანი, გამონაკლისის გარეშე, განვიცდით ავხორცული, ბილწი ზრახვების გავლენას, გულში ვტკბებით ამ ზრახვებით, ვაქებთ მათ. გულისთქმით მივჩერებივართ ლამაზ სახეებს, ვცოდავთ ბილწსიტყვაობით, სასიყვარულო ზრახვებით, უსირცხვილო მოძრაობით, კეკლუცობით, მუსუსობით, მაჭანკლობით, გადამეტებული ჭამა–სმით, ზედმეტი ძილით, რომანების კითხვით, სხვადასხვა სასიყვარულო სცენების ყურებით (თეატრში, კინოსა თუ ტელევიზორში), მაცთუნებელი სურათების, ამაზრზენი ღია ბარათებისა...
თანდათანობით მზარდ ძალას, რომელიც იპყრობს ჩვენს სულს ავი ზრახვებით, წმიდა მამები ასე გამოხატავენ:
1. თავდაპირველად ჩნდება ე.წ. მანქანა. ამას უწოდებენ ყველა უბრალო ზრახვას, ან უბრალოდ რომელიმე საგნის წარმოდგენას, ან რომელიმე ...
იხილეთ სრულად
თანდათანობით მზარდ ძალას, რომელიც იპყრობს ჩვენს სულს ავი ზრახვებით, წმიდა მამები ასე გამოხატავენ:
1. თავდაპირველად ჩნდება ე.წ. მანქანა. ამას უწოდებენ ყველა უბრალო ზრახვას, ან უბრალოდ რომელიმე საგნის წარმოდგენას, ან რომელიმე აზრს, რომელიც ადამიანს თავში მოსდის. მანქანას უცოდველს უწოდებენ, იგი არ იმსახურებს არც ქებას, არც გაკიცხვას, მანამ, სანამ არ გამოიწვევს ჩვენში მისადმი ამა თუ იმ დამოკიდებულებას.
2. მეორე მომენტი დგება მაშინ, როდესაც ჩვენ ვამჩნ...
ჩვენ ყველანი ჩავეფალით, ჩავიძირეთ განკითხვის მღვრიე და მყრალ ჭაობში; ვის და რისთვის აღარ განვიკითხავთ! „ნუ განიკითხავთ, რაითა არა განიკითნეთ“ ზედაპირს თუ ეხება, გულს კი არ წვდება და ყურადღებას არ იპყრობს. აი, ყოველი ჩვენგანი იბრძვ...
იხილეთ სრულად
ჩვენ ყველანი ჩავეფალით, ჩავიძირეთ განკითხვის მღვრიე და მყრალ ჭაობში; ვის და რისთვის აღარ განვიკითხავთ! „ნუ განიკითხავთ, რაითა არა განიკითნეთ“ ზედაპირს თუ ეხება, გულს კი არ წვდება და ყურადღებას არ იპყრობს. აი, ყოველი ჩვენგანი იბრძვის, რათა თავი აიმაღლოს და აღიარება ჰპოვოს კაცთა შორის. ოდესღაც უფალმა შენიშნა ეს სურვილი თავის მოწაფეთა შორის და უთხრა მათ: „რომელსაც უნებს თქუენ შორის დიდი ყოფაი, იყავნ თქუენდა მსახურ“ (მათ. 20, 26). დაფიქრებულხართ ოდეს...
არ გაგვაჩნია, უფალო, ეს მუდმივი გლოვა ჩვენი ცოდვების გამო; მხოლოდ აღსარებისას, როდესაც მღვდელი ჩამოგვითვლის ცოდვებს, ჩვენ ცოტ–ცოტას ვიგებთ ჩვენი ცოდვილობის შესახებ. დანარჩენ დროს არც კი გვცალია აღსარებისა და წმ. ზიარებისთვის მოსამ...
იხილეთ სრულად
არ გაგვაჩნია, უფალო, ეს მუდმივი გლოვა ჩვენი ცოდვების გამო; მხოლოდ აღსარებისას, როდესაც მღვდელი ჩამოგვითვლის ცოდვებს, ჩვენ ცოტ–ცოტას ვიგებთ ჩვენი ცოდვილობის შესახებ. დანარჩენ დროს არც კი გვცალია აღსარებისა და წმ. ზიარებისთვის მოსამზადებლად. იმისთვისაც ვერ ვიცლით, რომ აღსარების წინ ჩავფიქრდეთ, რითი განვარისხეთ ღმერთი ჩვენი პირადი ცხოვრებით. იმის იმედად ვართ, რომ ჩვენს მაგივრად ცოდვებს მღვდელი ჩამოთვლის და ჩვენ კი ვუპასუხებთ: „ცოდვილი ვარ“, ისიც კი ...
არსებობს ამპარტავნების კიდევ ერთი ფაქიზი სახე, ძლიერ საშიში ჩვენი სულისათვის – ეს არის დიდებისმოყვარეობა. დიდებისმოყვარეობა ლამობს ჩვენი ყოველი საქმე იმგვარად დაამახინჯოს, რომ იგი იყოს არა ღვთის სადიდებლად, არამედ ჩვენი დიდებისათვ...
იხილეთ სრულად
არსებობს ამპარტავნების კიდევ ერთი ფაქიზი სახე, ძლიერ საშიში ჩვენი სულისათვის – ეს არის დიდებისმოყვარეობა. დიდებისმოყვარეობა ლამობს ჩვენი ყოველი საქმე იმგვარად დაამახინჯოს, რომ იგი იყოს არა ღვთის სადიდებლად, არამედ ჩვენი დიდებისათვის და კაცთა საამებლად. დიდებისმოყვარეობა ეძიებს შექებას, სწყურია იგი, სწყურია კაცობრივი დიდება. უფალმა გვიბრძანა, გულმოდგინედ დაგვემალა ყველა კეთილი საქმე ადამიანების თვალთაგან, გვიბრძანა, ყველა კეთილი საქმე, თვით სიყვარ...
გახსოვდეთ, რომ ის განწყობილება, რომლითაც დავითმენთ განსაცდელს, იქნება სასინჯი ქვა ჩვენი სულიერი ზრდისა. ჭირთათმენა, გამძლეობა, მათთვის მზადყოფნა არის ნიშანი „მართალი სულისა“. მამაცი სული ინსტიქტით ეძებს სატანჯველს და განსაცდელში ძ...
იხილეთ სრულად
გახსოვდეთ, რომ ის განწყობილება, რომლითაც დავითმენთ განსაცდელს, იქნება სასინჯი ქვა ჩვენი სულიერი ზრდისა. ჭირთათმენა, გამძლეობა, მათთვის მზადყოფნა არის ნიშანი „მართალი სულისა“. მამაცი სული ინსტიქტით ეძებს სატანჯველს და განსაცდელში ძლიერდება, „რამეთუ საწუთროი ესე მცირე ჭირი ჩუენი გარდამეტებულსა და გარდარეულსა დიდსა დიდებასა საუკუნესა შეიქმს ჩუენთვის“ (II კორ. 4, 17). და არა მარტო გარეგანი განსაცდელი, არამედ ყოველგვარი სულიერი ძალისხმევა, ყოველი ნება...