391. ხშირად ისე ხდება, რომ როცა ღვთის შიში მახსენდება და ვიხსენებ სამსჯავროს, მაშინვე გული მილბება. როგორ მოვიქცე, რომ ეს სულ მახსოვდეს?
იხილეთ სრულად
ასეთი გახსენების დროს, ანუ როდესაც ცნობით ან უმეცრებით შესცოდავ და გულის დარბილებას იგრძნობ, ყურადღებით იყავი, ეს ეშმაკისაგან არ იყოს, რათა უფრო მეტად არ განისაჯო. ხოლო თუ მკითხავ: როგორ განვასხვავო ჭეშმარიტი ხსოვნა ეშმაკეულისაგან, მოისმინე: როდესაც გონებაში ასეთი ხსოვნა აღგეძვრება და შენ საქმით ცდილობ გამოსწორდე, მაშინ ეს ჭეშმარიტი ხსოვნაა, რომლის მეშვეობითაც ცოდვები მოგეტევება. ხოლო როდესაც ხედავ, რომ ღვთის შიშის და სამსჯავროს გახსენების და დარ...
390. როგორ მივაღწიო ჩემ სასტიკ გულში ღვთის შიშის შეურყეველ დამკვიდრებას? ზოგჯერ ასეთი რამეც მემართება, როდესაც რაღაცას ვაკეთებ და საქმე არ მაქვს დასრულებული, თითქოს-და ღვთის შიშის საბაბით, გონებით სხვა საქმეზე გადავდივარ; ამიხსენი მამაო: კარგია ეს, თუ არა?
იხილეთ სრულად
მას, ვისაც სურს საკუთარ გულში ყოველთვის ღვთის ურყევი შიში ჰქონდეს, ეს შემდეგი მაგალითიდან შეუძლია გაიაზროს (თუ როგორ მიაღწიოს ამას): როცა ვინმე სადმე წასვლას მოისურვებს, ჩექმებს იცვამს. წერილი კი ამბობს, რომ ჩექმების ჩაცმა მზადყოფნის ნიშანია (ეფეს.6,15); და ასევე დაწერილია: "განვემზადე და არა შევსძრწუნდი"(ფსალ.118,60). მაშასადამე, ვინც მოსალოდნელ საქმეს ხედავს, მან სულიერი მზადყოფნის მაგალითი ფიზიკური მზადყოფნიდან უნდა იაღოს და სულიერი ჩექმები ჩა...
389. წერილში ნათქვამია: "გამომცადე მე, უფალო, და განმცადე მე"(ფსალ.25,2), და კიდევ: "ყოველივე სიხარულად შეჰრაცხეთ, ძმანო ჩემნო, რაჟამს განსაცდელსა შესცვეთ პირად-პირადსა"(იაკ.1,2); ხოლო სხვა ადგილას: "ნუ შემიყვანებ ჩვენ განსაცდელსა"(მთ.6,13), უფალო; და კიდევ: "ილოცევდით, რაითა არა შეხვდეთ განსაცდელსა"(მთ.26,41). ისე ჩანს, თითქოს ეს ადგილები ერთმანეთს ეწინააღმდეგება, და ამიტომაც გთხოვ, ამიხსენი რა განსხვავებაა განსაცდელებს შორის
იხილეთ სრულად
სიტყვები: "გამომცადე მე, უფალო, და განმცადე მე", მხოლოდ იმ ადამიანს შეუძლია თქვას, რომელიც იღწვის და ითხოვს, რომ ღვთისაგან დაშვებულმა განსაცდელმა საკუთარი თავის გამოცდის საშუალება მისცეს-შეინარჩუნებს თუ არა მოთმინებას განსაცდელში. მოთმინებას კი, როგორც ითქვა, ადამიანი გამოცდილებამდე და სხვა სიკეთეებამდე მიჰყავს; მათგან უეჭველად გამომდინარეობს სულიერი მხიარულება და წინსვლა; რამეთუ მოღვაწე ადამიანის ნება ასეთ განსაცდელს უფრო ეწინააღმდეგება, ვიდრე ე...
link
387. მონასტრის ზოგიერთმა წევრმა, რომლებიც წმინდა მამათა ლოცვებით მრავალ განსაცდელს გადაურჩნენ, გაიგეს რა ავაზაკთა თავდასხმის შესახებ, მონასტრიდან წასვლა განიზრახეს და ამის შესახებ დიდ ბერს ჰკითხეს
იხილეთ სრულად
ჩვენ უკვე გამოცდილებით დავრწმუნდით, რომ ჩვენმა მეუფემ და კაცთმოყვარე ღმერთმა ყველა ჭირისა და განსაცდელისაგან გვიხსნა; ახლაც ნუ დაგვაეჭვებს, რომ ის ყველანაირი ბოროტებისაგან გამოგვიხსნის და დაგვიფარავს; ამგვარად, მთელი ჩვენი სასოება და საზრუნავი მასზე დავამყაროთ(1პეტ.5,7). და ყველგან სადაც იქნებით, თუკი გაქვთ წმინდანთა ლოცვების იმედი, არანაირ ბოროტებას არ შეუშინდეთ, არამედ დარჩით იქ, ქრისტეს რწმენაში განმტკიცდით და წინასწარმეტყველ დავითთან ერთად იგ...
386. მეუფეო, გთხოვ ამიხსნა: რაში იყო წმინდა ელისეს მოწაფის დანაშაული, რომ მკვდარი არ აღდგა? და თუ წინასწარმეტყველმა წინასწარ იცოდა ეს, რატომ გაგზავნა ის? და თუ გაგზავნა, წინასწარ რატომ არ დაარიგა ის?
იხილეთ სრულად
ელისემ მოწაფე იმიტომ კი არ გაგზავნა, რომ დაემცირებინა-სრულიადაც არა, არამედ უნდოდა სხვათა პატივისცემა ესწავლებინა მისთვის, რომ როგორმე სინანულამდე მიეყვანა ის, რათა ერწმუნა მას და მიცვალებული აღედგინა. მაგრამ ის იმავე ურწმუნოებაში დარჩა, და თავის ურწმუნოების გამო მკვდარი ვერ აღადგინა. ის მიცვალებულს რომ ვერ აღადგენდა, წინასწარმეტყველმა იცოდა; ამიტომ, მისთვის ყველანაირი თავისმართლების საბაბი რომ წაერთმია, დამოძღვრილი, მაგრამ შეუგონებელი გაგზავნა, ...
385. გთხოვ, ჩემო მამაო,ამიხსენი: რით შეეწია ქანანელი ქალის ასული და ასისთავის მონა საკუთარ განკურნებას? და იმ განრღვეულსაც, რომელიც მხოლოდ სხეულის სიჯანსაღეს ითხოვდა, ჯერ ხომ ცოდვები მიუტევეს (მარკ.2,5). რაშია აქ ურთიერთშეწევნა? უფალი ხომ ეუბნება მოციქულებს: "რაოდენი განჰხსნათ ქუეყანასა ზედა, ხსნილ იყოს იგი ცათა შინა" (მათე18,18), და: "უკუეთუ ვიეთნიმე მიუტევნეთ ცოდვანი, მიეტევნენ მათ"(იოანე 20,23), და არ უთქვამს: თუ ურთიერთს შეეწევითო. გთხოვ, ამიხსენი ეს ყველაფერი
იხილეთ სრულად
ძმაო, მოსაწყენია მასთან საუბარი, ვინც მოვლენების მიმდევრობას ვერ სწვდება. ქანანელი ქალის ასული და ასისთავის მონა უგონო მდგომარეობაში იყვნენ: ერთი შეშლილი იყო, ხოლო მეორე ძლიერი ავადმყოფი და ამიტომ, ისინი ვერ დაეხმარებოდნენ იმათ, ვინც მათთვის ლოცულობდა. განრღვეულმა კი, ირწმუნა რა სხეულის განკურნება, მეუფის კაცთმოყვარებით, უფრო მეტი მიიღო. ადამიანებს მაცხოვრის მიწიერი ცხოვრების ხანაში, მისი მოვლინება რომ ერწმუნათ, სასწაულები თავიდან იმათი შეწევნის ...
384. შეუძლია თუ არა სხვების რწმენა შეეწიოს ადამიანს, თუკი ის მას საკუთარ რწმენას არ შეუერთებს, როგორც განრღვეულს შეეწია დამხმარე ადამიანთა რწმენა?
იხილეთ სრულად
განრღვეულს რწმენა რომ არ ჰქონოდა, მაშინ ის დამხმარეებს წაყვანის და ერდოდან ქვემოთ ჩაშვების ნებას არ დართავდა. ამრიგად, მათმა ერთობლივმა რწმენამ იხსნა ის. მაშასადამე თუ ადამიანი სხვების რწმენას საკუთარ რწმენას არ შეუერთებს, ვერანაირ სარგებელს ვერ მიიღებს. ამიტომ ბოდიშს ნუ იხდი როდესაც შენს ტვირთს სხვას ჰკიდებს და თვითონ არაფერს აღარ აკეთებ; რამეთუ იერემიას სწამდა, რომ ღმერთი ადამიანებს იწყალებს და მათთვის ლოცულობდა, მაგრამ მათ მის ლოცვას საკუთარი ...
383. თუ მე, წმიდანების ლოცვა-კურთხევით განსაკუთრებული საჭიროების, ან რაიმე სასიკეთო საქმის, ან წმინდა მამებთან წასვლის გამო, იმ გზაზე მომიწევს გავლა, რომელზეც ავაზაკთა თავდასხმის საშიშროებაა: მითხარი, ჩემო მამაო, როგორ გავიარო ის? სიფრთხილის გარეშე და წმიდათა ლოცვა-კურთხევის იმედით, თუ რაღაც სხვაგვარად? და თუ შემთხვევით მაინც ავაზაკთა ხელში აღმოვჩნდი, რა ვიფიქრო მაშინ საკუთარ თავზე და ჩემთან მყოფებზე, და ასევე ჩემს ხელთ არსებულ ნივთებზე? ხოლო თუ ავაზაკების შესახებ წინასწარ არ ვეტყვი აბბას, მაშინ დავბრუნდე და ვუთხრა მათ შესახებ თუ არა?
იხილეთ სრულად
თუ ჩვენ სადმე გაგვაგზავნიან და რომელიმე წმინდანისაგან ლოცვა კურთხევას მივიღებთ, მაშინ იმედი უნდა გვქონდეს, რომ ღმერთი ყოველმხრივ შეგვეწევა. ერშიც, როდესაც ვინმე თავის სახლს ძლიერ ადამიანს აბარებს, ეს უკანასკნელი მისი პატრონის პატივისცემის გამო, არც თუ მცირე ყურადღებას იჩენს სახლისადმი: და მით უმეტეს სრულად მიიღებს ღმერთი წმინდანთა ლოცვა-კურთხევას იმ ადამიანის დასაცავად, ვისაც ისინი მიაბარებენ; რამეთუ მასზეა ნათქვამი: "ნებაი მოშიშთა მისთაი ჰყოს და...