მემრუშე, მეძავი ან ცოდვის მსახური, თუნდაც მალავდეს ამას, ცხოვრებაში შვებას ვერ იპოვის. მისი ძილი არაა ტკბილი, ჭამის დროს სიამოვნებას ვერ გრძნობს, იგი შიშებით ივსება, რომელთაგან გათავისუფლება მეგობრების მონახულებით და რაიმე სხვა სა...
იხილეთ სრულად
მემრუშე, მეძავი ან ცოდვის მსახური, თუნდაც მალავდეს ამას, ცხოვრებაში შვებას ვერ იპოვის. მისი ძილი არაა ტკბილი, ჭამის დროს სიამოვნებას ვერ გრძნობს, იგი შიშებით ივსება, რომელთაგან გათავისუფლება მეგობრების მონახულებით და რაიმე სხვა საშუალებებით შეუძლებელია.
მომაკვდინებელი ცოდვებია: მკრეხელობა (ერესი), განხეთქილება (სქიზმა), ღვთის გმობა, ღვთის უარყოფა, ჯადოქრობა, სასოწარკვეთილება, თვითმკვლელობა, სიძვა, ლოთობა, სიწმიდეთა ხელყოფა, კაცის კვლა, ქურდობა და უკაცური, მძვინვარე წყენა (ბოღმა)....
იხილეთ სრულად
მომაკვდინებელი ცოდვებია: მკრეხელობა (ერესი), განხეთქილება (სქიზმა), ღვთის გმობა, ღვთის უარყოფა, ჯადოქრობა, სასოწარკვეთილება, თვითმკვლელობა, სიძვა, ლოთობა, სიწმიდეთა ხელყოფა, კაცის კვლა, ქურდობა და უკაცური, მძვინვარე წყენა (ბოღმა). მომაკვდინებელი ცოდვა, ჩადენილი მართლმადიდებლის მიერ, რომელიც სათანადო მონანიებით არ განიკურნება, შემცოდებელს მარადიულ სატანჯველში ჩააგდებს.
ნუ გაამყარებ უწინ ჩადენილ ცოდვებს შენს სულში მათი ხშირი გახსენებით, რათა კვლავ და კვლავ არ განგიახლდეს მათი დაგემოვნების სურვილი. მტკიცედ გჯეროდეს, რომ ყველა ისინი უკვე მოგეტევა იმჟამიდან, ოდეს ღმერთს მიუძღვენი საკუთარი თავი და გუ...
იხილეთ სრულად
ნუ გაამყარებ უწინ ჩადენილ ცოდვებს შენს სულში მათი ხშირი გახსენებით, რათა კვლავ და კვლავ არ განგიახლდეს მათი დაგემოვნების სურვილი. მტკიცედ გჯეროდეს, რომ ყველა ისინი უკვე მოგეტევა იმჟამიდან, ოდეს ღმერთს მიუძღვენი საკუთარი თავი და გულწრფელად შეინანე. ამაში ნურასოდეს დაეჭვდები.
ნუ გაბედავ ფარულად ჩადენილი ცოდვის დაფარვას, რადგანაც „ყოველივე შიშუელ და ქედდადრეკილ არს წინაშე თუალთა მისთა, რომლისათვის არს სიტყუაი ესე ჩუენი“ (ებრ. 4, 13).
ნუ შეძრწუნდები, თუნდაც ყოველდღიურად ეცემოდე და ღვთის გზას ზურგს ნუ შეაქცევ, არამედ მამაცურად იდექი და შენი მფარველი ანგელოზი შენს ამ მოთმინებას უეჭველად დააფასებს.
პირველქმნილი ცოდვის წინაპრებიდან შთამომავლობაზე გადაცემის გზა თავისი არსით შეუვალი იდუმალებითაა მოცული. „არაფერია უფრო ცნობილი, ვიდრე ეკლესიის სწავლება პირველქმნილ ცოდვაზე, ამბობს ნეტარი ავგუსტინე, მაგრამ არაფერია უფრო იდუმალი შემ...
იხილეთ სრულად
პირველქმნილი ცოდვის წინაპრებიდან შთამომავლობაზე გადაცემის გზა თავისი არსით შეუვალი იდუმალებითაა მოცული. „არაფერია უფრო ცნობილი, ვიდრე ეკლესიის სწავლება პირველქმნილ ცოდვაზე, ამბობს ნეტარი ავგუსტინე, მაგრამ არაფერია უფრო იდუმალი შემეცნებისთვის.“
რადგან თუ უფლისა და მაცხოვრის ჩვენის იესო ქრისტეს შემეცნების წყალობით, ამქვეყნიური ბილწებისაგან განრინებულნი კვლავ იმავე ბილწებით ისვრებიან და იძლევიან, მათთვის ეს უკანასკნელი ყოფა უწინდელზეც უარესია.
უჯობდათ საერთოდ არ შეეც...
იხილეთ სრულად
რადგან თუ უფლისა და მაცხოვრის ჩვენის იესო ქრისტეს შემეცნების წყალობით, ამქვეყნიური ბილწებისაგან განრინებულნი კვლავ იმავე ბილწებით ისვრებიან და იძლევიან, მათთვის ეს უკანასკნელი ყოფა უწინდელზეც უარესია.
უჯობდათ საერთოდ არ შეეცნოთ გზა სიმართლისა, ვიდრე შეცნობის შემდეგ უკუქცეულიყვნენ მათთვის მიცემული წმიდა მცნებისგან.
მაგრამ მათთვის თქმულა მართალი ანდაზა: "ძაღლი მიუბრუნდა თავის ნარწყევს და დაბანილი ღორი კვლავ თავის წუმპეში ჩაგორდა".
თ. 2-3
მეორე ეპი...