65. ამბობს პირი ქრისტესი, ეკლესიის ბურჯი, ჩვენი დიდი მამა - ბასილი: „დიდი სიკეთე იმაში, რომ არ შევცოდოთ და არც იმავე ცოდვებში ჩავვარდეთ ხვალინდელ დღეს, ესაა ის, რომ დღის დასრულებისას ჩვენს სინდისში გამოვიკითხოთ ჩვენი თავისგან ჩვენ... იხილეთ სრულად

66. და კიდევ, საღვთოდ ბრძენთაგანმა სხვამ თქვა: „ნაყოფის გამოღების სათავე ყვავილია და საქმითი მოღვაწეობის სათავე – თავშეზღუდვა“. ამიტომ, შევიზღუდოთ თავი, და ეს – ზომიერად და აწონილად, როგორც გვასწავლიან მამები, და მთელი თორმეტსაათი... იხილეთ სრულად
67. გზა ცოდნისკენ ესაა უვნებობა და სიმდაბლე, რომელთა გარეშე ვერვინ იხილავს უფალს.
69. ვინც არ უწყის სულიერი გზით სვლა, ამგვარი ვინმე უგულისყუროა ვნებადი გულისზრახვების მიმართ და ხორცისკენ აქვს მთელი ყურადღება, რის გამოც ან ნაყროვანებს და აღვირახსნილია, ან კიდევ მწუხარებს, მრისხანებს და ბოროტმეხსიერია, ამით კი ა... იხილეთ სრულად
70. საქმეთაგან განშორებულმა, – ვთქვათ, ცოლისგან, ქონებისგან და ასე შემდეგ, – „გარეგანი ადამიანი“ აქცია მონაზვნად, არათუ უკვე – „შინაგანიც“, ხოლო გონების ვნებადი გულისზრახვებისგან განშორებული ჭეშმარიტი მონაზონია. ამასთან, „გარეგან ... იხილეთ სრულად
72. მრავალი ვნებაა დაფარული ჩვენს სულებში, ამხილებენ კი ისინი თავიანთ თავს მაშინ, რაჟამს მიზეზები წარმოჩნდებიან. (შეგონების არსი ისაა, რომ ჩვენს შიგნით თუმცა მრავალ ვნებაა, მაგრამ ის ვნებები არაიშვიათად უჩინარნი არიან და თავს იჩენ... იხილეთ სრულად
73. ნუ გექნება მთელი ყურადღბა სხეულის მიმართ, არამედ განუწესე მას ძალისამებრ ღვწა და მთელი შენი გონება შინაგანისკენ მიაქციე, რადგან სხეულებრივი წვრთნა მცირედით არის სასარგებლო, კეთილმსახურება კი ყოველმხრივ სასარგებლოა (I ტიმ. 4.8)... იხილეთ სრულად