საშინელი სინამდვილეა: მოუნანიებლად წასული ცოდვილები სიკვდილის შემდეგ კარგავენ ყოველნაირ საშუალებას გამოსწორებისას და მარადიულ ტანჯვას მიეცემიან (ცოდვამ არ იქნება, არ გაწამოს). ამას როგორ ვასაბუთებთ? ამ აზრს სრულიად თვალნათლივ ამოწ...
იხილეთ სრულად
საშინელი სინამდვილეა: მოუნანიებლად წასული ცოდვილები სიკვდილის შემდეგ კარგავენ ყოველნაირ საშუალებას გამოსწორებისას და მარადიულ ტანჯვას მიეცემიან (ცოდვამ არ იქნება, არ გაწამოს). ამას როგორ ვასაბუთებთ? ამ აზრს სრულიად თვალნათლივ ამოწმებს თუნდაც ახლანდელი მდგომარეობა ზოგიერთი ცოდვილისა და ცოდვის თავისებურება თავისთავად, რომელიც თავის ტყვეობაში მოქცეულ ადამიანს ყველანაირ გამოსავალს უჭრის. ვინაა, რომ არ იცოდეს, რომ არა ღვთის განსაკუთრებული მადლი როგორ ...
"... თავნი თვისნი გამოიცადენით, ანუ არა უწყითა თავნი თვისნი რამეთუ იესუ ქრისტე თქუენ შორის არს? გარნა თუ გამოუცდელ რაიმე ხართ" (2 კორ. 13,5). ჭეშმარიტედ, ჩემშია უფალი და მიუხედავად ამისა, დღემდე რა გამოუცდელი ვიყავი: არ მეგონა, არ...
იხილეთ სრულად
"... თავნი თვისნი გამოიცადენით, ანუ არა უწყითა თავნი თვისნი რამეთუ იესუ ქრისტე თქუენ შორის არს? გარნა თუ გამოუცდელ რაიმე ხართ" (2 კორ. 13,5). ჭეშმარიტედ, ჩემშია უფალი და მიუხედავად ამისა, დღემდე რა გამოუცდელი ვიყავი: არ მეგონა, არ ვიცოდი მტკიცედ, რომ ჩემშია იგი. ყოვლადწმინდაა უფალი და სწორედ ამიტომაა ასეთი მგრძნობიარე ჩემს გულში იოტისოდენა მწიკვლის მიმართაც კი. ის მაფხიზლებს და მეუბნება: არ გავაჩერო სულში ცოდვის უმცირესი ჩანასახიც, მაგრამ ვაი, რო...
ჩვენი ღმერთი არის ღმერთი წყალობისა, უხვი და კაცთმოყვარე. "შემწყნარებელ და მოწყალე არს უფალი, სულგრძელ და დიდად მოწყალე" (ფს.102,8) და არა ღმერთი მტანჯველი და სასჯელის მიმნიჭებელი. ტანჯვა - ჩვენი ცოდვებისა და ღვთის უხორცო მტრების ნ...
იხილეთ სრულად
ჩვენი ღმერთი არის ღმერთი წყალობისა, უხვი და კაცთმოყვარე. "შემწყნარებელ და მოწყალე არს უფალი, სულგრძელ და დიდად მოწყალე" (ფს.102,8) და არა ღმერთი მტანჯველი და სასჯელის მიმნიჭებელი. ტანჯვა - ჩვენი ცოდვებისა და ღვთის უხორცო მტრების ნამოქმედარია და შედეგი. ამიტომ, როცა გული წუხს, ამის მიზეზად მხოლოდ და მხოლოდ შენი ცოდვა ან ეშმაკი იგულე, უფრო სწორედ, საკუთარი თავი დაადანაშაულე, რადგან ეშმაკი ვერაფერს მიაღწევს, თუ არ ნახა შენში ისეთი რომ, რასაც მერე გა...
რამეთუ ვითარცა მტრისა უწყალოისა მირ ნაკრავნი ისარნი და სხვანი მახვილნი დაჰკოდენ და დააწყლულებენ ხორცთა კაცთასა, ეგრეთვე უდიდესად და უმძიმესად ცოდვანი მოსწყლავენ სულსა კაცთასა და დაჰკიდენ უწყალოდ; ვითარცა მკურნალნი და დასტაქარნი წყ...
იხილეთ სრულად
რამეთუ ვითარცა მტრისა უწყალოისა მირ ნაკრავნი ისარნი და სხვანი მახვილნი დაჰკოდენ და დააწყლულებენ ხორცთა კაცთასა, ეგრეთვე უდიდესად და უმძიმესად ცოდვანი მოსწყლავენ სულსა კაცთასა და დაჰკიდენ უწყალოდ; ვითარცა მკურნალნი და დასტაქარნი წყლულთა მათ წამალთა და ემპლასტროთა და სალბუნთა მიერ უმსწრაფლესად და უადვილეაად განჰკურნებს, სულსა შეცოდებულსა - გლოვანი, ტირილნი და სინანული მწუხარენი. და ვითარცა გვიან რა მოუნახონ მოყვანებად სნეულსა მკურნალი და მოწყლულსა...
სინანულია მთავარი... სინანულს ითხოვს ღმერთი ცოდვის სანაცვლოდ, რადგან სინანულია ის საშუალება, რომლითაც შემცოდე ადამიანს უბრუნდება ღმერთთან ურთიერთობის მორალური უფლება და, როცა ერს არ აქვს საკმარისი სინანული, მაშინ კაცთმოყვარე ღმერთ...
იხილეთ სრულად
სინანულია მთავარი... სინანულს ითხოვს ღმერთი ცოდვის სანაცვლოდ, რადგან სინანულია ის საშუალება, რომლითაც შემცოდე ადამიანს უბრუნდება ღმერთთან ურთიერთობის მორალური უფლება და, როცა ერს არ აქვს საკმარისი სინანული, მაშინ კაცთმოყვარე ღმერთი, ისევ ჩვენდა სასიკეთოდ, გვიგზავნის ტკივილს, მწუხარებას, შიმშილს და სხვადასხვა სახის განსაცდელს და ამით გვიბათილებს ცოდვებს. ცოდვა მატერიაა, ის არ ქრება. ის უარყოფითი, ბოროტი ენერგიაა და მისი განეიტრალება მხოლოდ ცოდვის ...
არა ხოლო თუ თავთა ჩუენთაი ჯერ-არს ზრუნვაი და განთავისუფლებაი ცოდვისაგან, არამედ გვიღირსვე ზრუნვაი ასოთა ჩუენთათვის. და არა მოვიწყინოთ, ვიდრემდის სხუანიცა ვიხსნეთ ცოდვისაგან. და ჩუენ ყოველთა განვიშოროთ ჩუეულებაი ფიცისაი და მეგობართ...
იხილეთ სრულად
არა ხოლო თუ თავთა ჩუენთაი ჯერ-არს ზრუნვაი და განთავისუფლებაი ცოდვისაგან, არამედ გვიღირსვე ზრუნვაი ასოთა ჩუენთათვის. და არა მოვიწყინოთ, ვიდრემდის სხუანიცა ვიხსნეთ ცოდვისაგან. და ჩუენ ყოველთა განვიშოროთ ჩუეულებაი ფიცისაი და მეგობართაგანცა და შევწირნეთ ღმრთისა. და თუ მათცა ესხნენ მონანი და მოწაფენი, ესრეთვე ასწავებდედ, რაითა ყოველნი ერთობით უბიწონი წარვდგეთ წინაშე საყდართა მათ სარჩელისათა და ღირს ვიქმნეთ მარჯუენით მეუფისა მის დიდებისაი, რომლისაი არს...
სადა უკუე იყოს შიში ღმრთისაი, არად ხამს დღეთა სიმრავლე და არცა ჟამთა სიგრძე, და სადა არა არს შიში ღმრთისაი, არად სარგებელ არს ჟამთა სიგრძე და არცაღა სიმრავლე დღეთაი. ვითარცა ჭურჭელი რაიმე დაგესლებული, დაღათუ მრავალგზის განჰრცხა წყ...
იხილეთ სრულად
სადა უკუე იყოს შიში ღმრთისაი, არად ხამს დღეთა სიმრავლე და არცა ჟამთა სიგრძე, და სადა არა არს შიში ღმრთისაი, არად სარგებელ არს ჟამთა სიგრძე და არცაღა სიმრავლე დღეთაი. ვითარცა ჭურჭელი რაიმე დაგესლებული, დაღათუ მრავალგზის განჰრცხა წყლითა, გესლი იგი არავე განეყარის მისგან, ხოლო უკუეთუ შეიღო იგი ბრძმედსა ცეცხლისასა, მაშინ განათლდის და ბრწყინავნ იგი. ეგრეთვე სული დაგესლებული ცოდვითა, უკუეთუ განჰრცხე იგი უდებებითა, დაღათუ ყოველთა დღეთა აჩუენებდე სინანულ...
ამოცანა ჩვენი ცხოვრებისა ღმერთთან გაერთიანებაა, ცოდვა კი მთლიანად ეწინააღმდეგება ამას. და სწორედ ამიტომ, გაექეცით ცოდვას, როგორც საშიშ მტერს, როგორც მკვლელს სულისას, იმიტომ, რომ ღვთის გარეშე სიკვდილია და არა ცხოვრება; შევიგნოთ ბოლ...
იხილეთ სრულად
ამოცანა ჩვენი ცხოვრებისა ღმერთთან გაერთიანებაა, ცოდვა კი მთლიანად ეწინააღმდეგება ამას. და სწორედ ამიტომ, გაექეცით ცოდვას, როგორც საშიშ მტერს, როგორც მკვლელს სულისას, იმიტომ, რომ ღვთის გარეშე სიკვდილია და არა ცხოვრება; შევიგნოთ ბოლოს და ბოლოს ჩვენი ვალდებულება, თავისთან გვიხმობს ყოველთა მეუფე.
ხშირად უნდა განიმეორებდეთ ლოცვასა ამას დავით წინასწარმეტყველისასა: „გამოიყვანე საპყრობილით სული ჩემი, რათა აღუარო სახელსა შენსა“. ხშირად ევედრეთ ღმერთსა გამოიყვანოს სული თქვენი საპყრობილედგან ცოდვათასა, ესე იგი სულიერი საპყრობილიდ...
იხილეთ სრულად
ხშირად უნდა განიმეორებდეთ ლოცვასა ამას დავით წინასწარმეტყველისასა: „გამოიყვანე საპყრობილით სული ჩემი, რათა აღუარო სახელსა შენსა“. ხშირად ევედრეთ ღმერთსა გამოიყვანოს სული თქვენი საპყრობილედგან ცოდვათასა, ესე იგი სულიერი საპყრობილიდან. რით უნდა გამოვიდეს კაცი სულიერისა საპყრობილისაგან, ესე იგი, ცოდვისაგან? – სინანულით, გულისა და სულის შეწუხებით.