ჩვენთვის, ქრისტიანებისთვის, ღმერთი ერთადერთია განუმეორებელი და შემოქმედების აქტი, ღვთის სიყვარულის აქტი არის ღვთის ნების აქტი, იმ გაგებით, რომ მოუწოდებს ყველაფერს, რაც კი არსებობს, ყოფნისკენ. მაგრამ ის მოქმედებს არა როგორც მბრძანე...
იხილეთ სრულად
ჩვენთვის, ქრისტიანებისთვის, ღმერთი ერთადერთია განუმეორებელი და შემოქმედების აქტი, ღვთის სიყვარულის აქტი არის ღვთის ნების აქტი, იმ გაგებით, რომ მოუწოდებს ყველაფერს, რაც კი არსებობს, ყოფნისკენ. მაგრამ ის მოქმედებს არა როგორც მბრძანებელი, რომელიც ყველა ქმნილებას უბრძანებს გამოცხადდნენ მის წინაშე, არამედ როგორც მოყვარული მამა და უკეთესი იქნებოდა გვეთქვა, როგორც ცოცხალი სიყვარული, რომელიც მოუწოდებს ქმნილებას ყოფიერებაში, მისთვის, რომ აზიაროს თავის ცხო...
link
ღმერთმა, რომელმაც თავისი ძლევამოსილი სიტყვით ყოფიერებისკენ მოუწოდა ყველაფერს, რაც კი არსებობს, პასუხისმგებლობა აიღო თავის შემოქმედებით აქტზე, თავის გადაწყვეტილებაზე - შეექმნა სამყარო და მიეცა მისთვის თვითგანსაზღვრის თავისუფლება. ...
იხილეთ სრულად
ღმერთმა, რომელმაც თავისი ძლევამოსილი სიტყვით ყოფიერებისკენ მოუწოდა ყველაფერს, რაც კი არსებობს, პასუხისმგებლობა აიღო თავის შემოქმედებით აქტზე, თავის გადაწყვეტილებაზე - შეექმნა სამყარო და მიეცა მისთვის თვითგანსაზღვრის თავისუფლება. ღმერთმა პასუხისმგებლობა აიღო იმით, რომ ისტორიის რომელიღაც მომენტში, იმ პირველ დღეებში, საიდანაც ქრისტიანული ერა, ქრისტიანული პერიოდი იწყება, თვით ღმერთი იქცა ადამიანად და ისე, რომ ბოროტებას არ შეხებია, ცხოვრობდა და მოქმე...
link
ღმერთი ის არის, ვინც არსებობს. ის არის იგი, ვინც თავადაა მყოფობა. ის არის სისრულე არსებობისა, სისრულე გაბრწყინებული, მოზეიმე ცხოვრებისა. იგი ყოვლადკმაყოფილია (ეს სიტყვა აქ თანამედროვე მნიშვნელობით არ უნდა გავიგოთ, არამედ იმ აზრით,...
იხილეთ სრულად
ღმერთი ის არის, ვინც არსებობს. ის არის იგი, ვინც თავადაა მყოფობა. ის არის სისრულე არსებობისა, სისრულე გაბრწყინებული, მოზეიმე ცხოვრებისა. იგი ყოვლადკმაყოფილია (ეს სიტყვა აქ თანამედროვე მნიშვნელობით არ უნდა გავიგოთ, არამედ იმ აზრით, რომ იგი რაიმე ნაკლებობას არ განიცდის). მას აქვს ყველაფერი მთელი სისრულით, მას არაფერი სჭირდება. მას არავის, არაფრის, არანაირი ქმნილების უკუგდება არ სურს, იმიტომ, რომ თვითონაა სიყვარული, ანუ დღესასწაული სიცოცხლისა, რომლი...
link
ღმერთი თითქოსდა ცხოველსმყოფელი სვეტია, ჩვენ კი ტოტები, ფოთლები, ყვავილები, ნაყოფი. ნაყოფი ყვავილს არ ჰგავს, ყვავილი არ ჰგავს ტოტს, ერთი ტოტი მეორეს მსგავსი არ არის, მაგრამ მათ იმიტომ შეუძლიათ, იყვნენ განსხვავებულები და ინდივიდუალუ...
იხილეთ სრულად
ღმერთი თითქოსდა ცხოველსმყოფელი სვეტია, ჩვენ კი ტოტები, ფოთლები, ყვავილები, ნაყოფი. ნაყოფი ყვავილს არ ჰგავს, ყვავილი არ ჰგავს ტოტს, ერთი ტოტი მეორეს მსგავსი არ არის, მაგრამ მათ იმიტომ შეუძლიათ, იყვნენ განსხვავებულები და ინდივიდუალურები, რომ ერთადერთი მრავალმხრივი, რთული, მდიდარი სიცოცხლე მიედინება მათში, რომელიც ხეს აქცევს ერთდროულად მთლიანობად და უსასრულო მრავალფეროვან სიმრავლედ. დედამიწაზე არ არსებობს ორი ერთნაირი ფოთოლი იმიტომ, რომ იგივე ცხოველ...
link
შეუძლებელია იცხოვრო ლოცვით, შეუძლებელია წინ, ღმერთისკენ მიდიოდე, თუ რაღაცაზე ხარ დამოკიდებული. ორივე ხელი თავისუფალი უნდა გვქონდეს, გული - სრულიად გახსნილი, საფულესავით კი არა, რომლის ღიად დატოვებას ვერიდებით, რომ იქიდან ფული არ გ...
იხილეთ სრულად
შეუძლებელია იცხოვრო ლოცვით, შეუძლებელია წინ, ღმერთისკენ მიდიოდე, თუ რაღაცაზე ხარ დამოკიდებული. ორივე ხელი თავისუფალი უნდა გვქონდეს, გული - სრულიად გახსნილი, საფულესავით კი არა, რომლის ღიად დატოვებას ვერიდებით, რომ იქიდან ფული არ გადმოგვიცვივდეს, არამედ როგორც ღია და ცარიელი საფულე, ჩვენი გონებაც სრულიად გახსნილი უნდა იყოს, "ცარიელი" უცხოსა და მოულოდნელისაგან. ამგვარად ვართ ჩვენ ერთდროულად მდიდრებიც და თავისუფლებიც ყოველგვარი დამოკიდებულებისაგან. ...
link
ვიდრე არ გავაცნობიერებთ იმას, რომ ღვთის სასუფევლის გარეთ ვიმყოფებით და იმისათვის, რომ იქ შეგვიშვან, საჭიროა კარზე დავაკაკუნოთ, შეიძლება, მრავალი წლის განმავლობაში ვცხოვრობდეთ იმ ილუზიით, თითქოს უკვე იქ ვართ და ვერასოდეს ჩავწვდეთ ი...
იხილეთ სრულად
ვიდრე არ გავაცნობიერებთ იმას, რომ ღვთის სასუფევლის გარეთ ვიმყოფებით და იმისათვის, რომ იქ შეგვიშვან, საჭიროა კარზე დავაკაკუნოთ, შეიძლება, მრავალი წლის განმავლობაში ვცხოვრობდეთ იმ ილუზიით, თითქოს უკვე იქ ვართ და ვერასოდეს ჩავწვდეთ იმ სიღრმეს, სადაც ღვთის სამეუფო გაიხსნება მთელი თავისი მშვენიერებით, მთელი თავისი სიმართლით, მთელი თავისი დიდებულებით.
link
პირველ რიგში, მნიშვნელოვანია გვახსოვდეს, რომ ლოცვა ეს არის შეხვედრა. ეს არის ღრმა ურთიერთობა, რომელიც არ შეიძლება აიძულო ან საკუთარ თავს და ან ღმერთს. თვით ის ფაქტი, რომ ღმერთს შეუძლია აშკარად გვაგრძნობინოს თავისი მყოფობა, ან თავი...
იხილეთ სრულად
პირველ რიგში, მნიშვნელოვანია გვახსოვდეს, რომ ლოცვა ეს არის შეხვედრა. ეს არის ღრმა ურთიერთობა, რომელიც არ შეიძლება აიძულო ან საკუთარ თავს და ან ღმერთს. თვით ის ფაქტი, რომ ღმერთს შეუძლია აშკარად გვაგრძნობინოს თავისი მყოფობა, ან თავისივე არყოფნის გრძნობით დაგვტოვოს, უკვე ამ რეალური, ცოცხალი ურთიერთობის ნაწილია. შესაძლებელი რომ ყოფილიყო, ჩვენთან შესახვედრად მექანიკურად გამოგვეძახებინა ღმერთი, გვეიძულებინა იგი, შეგვხვედროდა მხოლოდ იმიტომ, რომ სწორედ ე...
link
თუ ლოცვა გვინდა, უპირველეს ყოვლისა, დარწმუნებულნი უნდა ვიყოთ იმაში, რომ ცოდვილები ვართ, რომ ხსნა გვჭირდება, რომ განშორებულნი ვართ ღვთისაგან, რომ მის გარეშე ცხოვრება არ შეგვიძლია. და ერთადერთი, რაც შეგვიძლია მას მივუძღვანთ, არის ჩვ...
იხილეთ სრულად
თუ ლოცვა გვინდა, უპირველეს ყოვლისა, დარწმუნებულნი უნდა ვიყოთ იმაში, რომ ცოდვილები ვართ, რომ ხსნა გვჭირდება, რომ განშორებულნი ვართ ღვთისაგან, რომ მის გარეშე ცხოვრება არ შეგვიძლია. და ერთადერთი, რაც შეგვიძლია მას მივუძღვანთ, არის ჩვენი გულისმომკვლელი მწუხარე სურვილი იმისა, რომ გავხდეთ ისეთები, როგორებსაც ღმერთი შეგვიწყნარებდა ჩვენ, შეგვიწყნარებდა ჩვენი სინანულით, შეგვიწყნარებდა მოწყალებითა და სიყვარულით. და აი, ლოცვა თვით მის საწყის ეტაპზეც კი, ეს ...
link
როცა ეკლესიას გარედან ვუყურებთ, როცა მასში ადამიანებს, ე.ი. ჩვენს თავს, ჩვენს მეგობრებს, ჩვენს გარშემო მყოფ ხალხს ვხედავთ, ეკლესია ისეთ ადგილად გვეჩვენება, სადაც ნაკლებად შეიძლება გვქონდეს იმედი, რომ შეხვდე ისეთ სიყვარულს, როგორიც...
იხილეთ სრულად
როცა ეკლესიას გარედან ვუყურებთ, როცა მასში ადამიანებს, ე.ი. ჩვენს თავს, ჩვენს მეგობრებს, ჩვენს გარშემო მყოფ ხალხს ვხედავთ, ეკლესია ისეთ ადგილად გვეჩვენება, სადაც ნაკლებად შეიძლება გვქონდეს იმედი, რომ შეხვდე ისეთ სიყვარულს, როგორიცაა ღვთის სიყვარული. მაგრამ ტაძარში არის რაღაც სხვა, ის მხოლოდ ჩვენგან – ადამიანებისაგან კი არ შედგება, არამედ ის მთლიანად ღვთის მყოფობითაა განმსჭვალული – იესო ქრისტეს და სულიწმიდის სახით.
link
ეკლესიაში ჩვენ ვხედავთ საკუთარ თავს, უღირს, სუსტ, უშნო ადამიანებს და შეგვიძლია დავინახოთ სრულყოფილი ადამიანი ქრისტეს პიროვნებაში. დავინახოთ ის, როგორც სრულქმნილება და შევიცნოთ როგორც ღმერთი ჩვენი და უფალი ჩვენი. ეს შეგვიძლია იმიტო...
იხილეთ სრულად
ეკლესიაში ჩვენ ვხედავთ საკუთარ თავს, უღირს, სუსტ, უშნო ადამიანებს და შეგვიძლია დავინახოთ სრულყოფილი ადამიანი ქრისტეს პიროვნებაში. დავინახოთ ის, როგორც სრულქმნილება და შევიცნოთ როგორც ღმერთი ჩვენი და უფალი ჩვენი. ეს შეგვიძლია იმიტომ, რომ სულიწმიდა გარდამოვიდა დედამიწაზე და აგვიხილა თვალი. ის ნუგეშისმცემელია, ის სიმტკიცეა, ის სიხარულია, ის ჩვენში თითქოსდა ჩვენს ქრისტესთან მსგავსებას, ჩვენს ღვთიურ სახეს გვანახებს. ესაა ეკლესიის ერთ–ერთი ყველაზე სიღრ...
link