713. როგორ უნდა ვთხოვო მამებს საკუთარი ცოდვების შენდობა? ვუთხრა:
„შემინდეთ მე“, თუ: „ითხოვეთ ჩემთვის შენდობა“? და თავად უფალს როგორ ვთხოვო?
იხილეთ სრულად
როდესაც გარდასულ მამებს ვევედრებით, უნდა ვთქვათ: „შენმინდე მე“, ხოლო ჩვენს გვერდით მყოფებს - „ილოცეთ ჩვენთვის, რათა შენდობა მივიღოთ“. თუ თავად მეუფეს ევედრები, ასე თქვი: „შემიწყალე მე მეუფეო, შენი წმინდა მოწამეების და წმინდა მამების გულისათვის და მათი ლოცვებით შემინდე ჩემი შეცოდებები“. რამეთუ წინასწარმეტყველიც ამბობდა: „აბრაამის გულისთვის, შენ რომ შეიყვარე“ (დან. 3, 35), თავად ღმერთმაც თქვა: „მე დავიფარავ ამ ქალაქს, რომ ვიხსნა იგი ჩემთვის და დავი...
707. თუკი ვინმე მეტყვის, ნესტორი და მისი მსგავსი ერეტიკოსები შეაჩვენეო, უნდა მოვიქცე ასე, თუ არა?
იხილეთ სრულად
ნესტორი და მისი მიმდევარი ერეტიკოსები რომ ანათემას გადასცეს - ეს ცხადია, მაგრამ შენ არამც და არამც არ გაკადნიერდე, რომ ვინმე შეაჩვენო, რადგან ვინც საკუთარ თავს ცოდვილად თვლის, მან საკუთარ ცოდვებზე უნდა იგლოვოს და მეტი არაფერი; ამიტომ საჭირო არაა ვინმეს განკითხვა და შეჩვენება, არამედ „საქმენი თვისნი გამოიცადენინ კაცად-კაცადმან“ (2 კორ. 13, 5; გალ. 6, 4).
702. თუ შემთხვევით, მამებთან მაშინ მომიწევს ყოფნა, როდესაც ისინი ვინმეს, არამართლმადიდებლურად მოაზროვნეს, რწმენის თაობაზე ეპაექრებიან, მეც უნდა მივიღო პაექრობაში მონაწილეობა თუ არა? რამეთუ აზრი მეუბნება: „გაჩუმება რწმენის ღალატიაო“. ასევე, როდესაც ისინი ერთმანეთს დაწვრილებით ესაუბრებიან დოგმატებზე, ვთქვა, ის რაც ვიცი, თუ გავჩუმდე? და ბოლოს, როგორ მოვიქცე, როდესაც მკითხავენ?
იხილეთ სრულად
რწმენის თაობაზე არასოდეს იპაექრო; ღმერთი ამას არ გთხოვს, ის შენგან მისი მცნებების დაცვას და იმ მართალი რწმენის აღიარებას მოითხოვს, რომელიც ეკლესიამ ნათლობისას გადმოგცა. დაიმარხე ეს და ცხონდები. დოგმატებზე კი არ ისაუბრო, რამეთუ ეს შენი სიმაღლე არაა. ღმერთს შენი ცოდვებისათვის ევედრე; დაე, ამაში ივარჯიშოს შენმა გონებამ. იფრთხილე, რომ მოსაუბრენი გულში არ განიკითხო, რამეთუ არ იცი, მართალს ამბობენ ისინი, თუ არა. იმ საქმეს კი ღმერთი განსჯის. ხოლო, თუ გკ...
701. ერთ-ერთმა ქრისტესმოყვარე კაცმა, რომელიც ფრიად თავშეკავებული იყო და საკუთარ სულზე ზრუნავდა, შეკითხვა გაუგზავნა იმავე ბერს: რა უფრო სასარგებლოა ადამიანისთვის, აკეთოს ის, რაც თავად ეჩვენება სასიკეთოდ, თუ მამებს ჰკითხოს?
იხილეთ სრულად
თუკი ვინმე რაიმე კარგი საქმის გაკეთებას თვითონვე ფიქრობს და მამებს არ ეკითხება, ის რჯულს არ მისდევს და კანონიერად არაფერს აკეთებს. ხოლო ვინც რჩევით ხელმძღვანელობს, ის რჯულსა და წინასწარმეტყველებას აღასრულებს; რამეთუ გამოკითხვა სიმდაბლის ნიშანია და ასეთი ადამიანი ქრისტეს ბაძავს, რომელმაც მიიღო რა ხატი მონისაი (ფილპ. 2, 7-8), თავი დაიმდაბლა. კაცი, რომელიც რჩევის გარეშე ცხოვრობს, საკუთარი თავის მტერია. წერილი ამბობს: „რჩევის გარეშე ნურაფერს გააკეთე...
700. ზოგჯერ, როდესაც ვინმეს ვესაუბრები, გონება იმდენად მებნევა, რომ მეჩვენება, თითქოს საკუთარ თავს აღარ ვეკუთვნი და მავიწყდება რაზე ვსაუბრობ და ეს არა სხვა რამეზე გონების გადართვის, არამედ გონებაარეულობის გამო მემართება. რას ნიშნავს ეს ჩემო მამაო და რა ვიღონო? ძალიან მაწუხებს ეს
იხილეთ სრულად
ესაა ეშმაკის ბრძოლა, რომელსაც თანამყოფების წინაშე ადამიანის შერცხვენა სურს. თუკი მათ დაუფარავად აუხსნი ამას და ეტყვი: „შენდობას ვითხოვ, ეშმაკმა გზა-კვალი ამიბნია“, მაშინ მას შერცხვება და ბრძოლა გაივლის; შემდგომში კი ყურადღებით ილაპარაკე. ეს შეიძლება უმნიშვნელო გეჩვენოს, მაგრამ ვინც ეს არ იცის, დიდ სირცხვილში ვარდება. ღვთის სახელის გახსენება კი მთლიანად გააუქმებს ყველანაირ ბოროტებას და შეეწევა ჩვენს უძლურებას, ამინ!
699. სხვა ქრისტესმოყვარე კაცმა, რომელიც მამებს მასპინძლობდა, წერილი გაუგზავნა იმავე ბერს და ჰკითხა: სასარგებლო იქნებოდა თუ არა მისთვის, რომ ეს სოფელი საერთოდ მიეტოვებინა და მონაზვნურ ცხოვრებას შესდგომოდა. როდესაც ბერმა პასუხში მისწერა, რომ ამ სოფლის მიტოვება სტუმართმოყვარეობას აღემატება, მას ეგონა, ამით მას მცნება მისცეს, რის გამოც ფრიად შეურაცხყოფილად იგრძნო თავი და გადაწყვიტა ამიერიდან არაფერი აღარ ეკითხა მამებისათვის. შეიცნო რა ეს სულით, ბერმა ბრძანა შემდეგი პასუხი მიეწერათ მისთვის
იხილეთ სრულად
უპირველეს ყოვლისა, შენს სიყვარულს უფლის მიერ მივესალმებით და გთხოვთ, ყველანაირი სევდიანი აზრები გვერდზე გადადე და სიხარულით და ღვთის შიშით წაიკითხე და გაიაზრე ის, რაც ადრე, წინა წერილში მოგწერეთ. ჩვენ მცნებად არ დაგვიდია ის, ვისწავლეთ რა ეს მოციქულისაგან, რომელიც ამბობს: "არა რაითა საფრხე დაგიგო თქუენ" (1 კორ. 7, 35), არამედ, თქვენთვის ორივე საქმის სარგებლის განსხვავებაზე ვიმსჯელეთ, რაც ჩვენ ყველამ უკვე მოვისმინეთ. მაცხოვარმა სახარებაში თქვა, რაც...
698. ორ ქრისტესმოყვარე კაცს უფლისმიერი გულწრფელი სიყვარულით უყვარდათ ერთმანეთი და თავის ცხოვრებაში წმინდა მამების დარიგებებით ხელმძღვანელობდნენ. ერთ-ერთმა მათგანმა ლაპარაკში რაღაც სიტყვა თქვა სხვა ადამიანზე; მეორეს კი ეშმაკის ჩაგონებით ეგონა, რომ მან ეს მასზე თქვა, რამაც ძლიერ შეაცბუნა; როდესაც პირველმა აუხსნა, იგი არ იღებდა ახსნა-განმარტებებს. მათ ცოტა იკამათეს, შემდეგ მამებთან მივიდნენ და ეს საქმე იმავე ბერს აუწყეს
იხილეთ სრულად
როგორც თქვენი ერთსულოვანი ძმა, მე სრულ ჭეშმარიტებას გეუბნებით ღვთის წინაშე. არ დაიზაროთ და ორივემ მთელი გულით ღმერთს სინანული შესწირეთ, რათა მან წმინდა მამების ლოცვით შეგინდოთ. შენ ცილი დაგწამეს, მაგრამ, როგორც საჭირო იყო, საყვედური რომ მოგეთმინა, იტყოდი: "მე შევცოდე, და მთელი ცოდვა მე მაწევს, იმიტომ, რომ ჩემი მიზეზით შეცბუნდა ძმა". ის კი იმაშია დამნაშავე, რომ იმ სიტყვის გამო, რომელიც მასზე არ თქმულა, საყვედური მანამ გითხრა, სანამ განსჯიდა და რომ...