მორჩილმა საუკეთესო გზა აირჩია, შვილებო, ისწრაფეთ იქით, სადაც მორჩილებაა. იქ სიხარული, მშვიდობა, ძმათმოყვარება და ერთობაა, სიფხიზლე და ნუგეშია, გვირგვინები და სასყიდელია
ყველაზე სწორი, ყველაზე საიმედო, ყველაზე უზრუნველი და საუკეთესო მორჩილების გზაა. აბბა პალამონი ამბობს: „მორჩილების აღმასრულებელმა ქრისტეს ყველა მცნება აღასრულა“. ხოლო აბბა მოსე გვეუბნება: „მორჩილმა საუკეთესო გზა აირჩია, შვილებო, ის...
იხილეთ სრულად
ყველაზე სწორი, ყველაზე საიმედო, ყველაზე უზრუნველი და საუკეთესო მორჩილების გზაა. აბბა პალამონი ამბობს: „მორჩილების აღმასრულებელმა ქრისტეს ყველა მცნება აღასრულა“. ხოლო აბბა მოსე გვეუბნება: „მორჩილმა საუკეთესო გზა აირჩია, შვილებო, ისწრაფეთ იქით, სადაც მორჩილებაა. იქ სიხარული, მშვიდობა, ძმათმოყვარება და ერთობაა, სიფხიზლე და ნუგეშია, გვირგვინები და სასყიდელია“. მაგრამ როცა მორჩილები ვართ და, მიუხედავად ამისა, მაინც საკუთარი ნების გატანა გვინდა, გზა ძნ...
ნათქვამია, „ჰკითხე მამასა შენსა, გითხრას შენ“ (რჯლ. 32, 7). ამას წმინდა მამათა მაგალითზე ვხედავთ. პატერიკი მოგვითხრობს, რომ ზაქარიას ხილვა ჰქონდა, მაგრამ სულიერმა მამამ ვერ შეძლო აეხსნა – ღვთისგან იყო ის თუ დემონებისგან. ზაქარია ე...
იხილეთ სრულად
ნათქვამია, „ჰკითხე მამასა შენსა, გითხრას შენ“ (რჯლ. 32, 7). ამას წმინდა მამათა მაგალითზე ვხედავთ. პატერიკი მოგვითხრობს, რომ ზაქარიას ხილვა ჰქონდა, მაგრამ სულიერმა მამამ ვერ შეძლო აეხსნა – ღვთისგან იყო ის თუ დემონებისგან. ზაქარია ერთ ბერთან წავიდა, რომელსაც გულისხმისყოფა ჰქონდა. მან უთხრა: „ეს ხილვა ღვთისგანაა, მაგრამ წადი და შენს მამას დაემორჩილე“.
ის, რასაც მორჩილება გვანიჭებს, უპირველესად და უმთავრესად, სიმდაბლისმიერი გულისხმისყოფაა; მორჩილება ხომ ადამიანს გამოაწრთობს და უპირველესად სიმდაბლეს და გულისხმისყოფას მიჰმადლებს.
ადამიანისთვის გამოცდილების შეძენა, ბოროტი და კეთილი სინდისის ხმების გარჩევა, მორჩილების გზითაა შესაძლებელი. თუ ადამიანი მორჩილების გზას არ გაივლის, ნაკლულევანი იქნება. შესაძლოა, სხვადასხვა ნიჭი ჰქონდეს, კეთილი სულის ადამიანი იყოს,...
იხილეთ სრულად
ადამიანისთვის გამოცდილების შეძენა, ბოროტი და კეთილი სინდისის ხმების გარჩევა, მორჩილების გზითაა შესაძლებელი. თუ ადამიანი მორჩილების გზას არ გაივლის, ნაკლულევანი იქნება. შესაძლოა, სხვადასხვა ნიჭი ჰქონდეს, კეთილი სულის ადამიანი იყოს, კეთილ საქმეებსაც აკეთებდეს, მაგრამ ნახავ, რომ მოიკოჭლებს გულისხმისყოფასა და სიმდაბლეში. ის, რასაც მორჩილება გვანიჭებს, უპირველესად და უმთავრესად, სიმდაბლისმიერი გულისხმისყოფაა; მორჩილება ხომ ადამიანს გამოაწრთობს და უპირ...
აბბა პიმენს ორი გულისსიტყვა ჰქონდა და მათ სათქმელად მოძღვართან წავიდა. მოძღვარი ძალიან შორს ცხოვრობდა – დილით წასული მასთან საღამოს მივიდა. ერთ-ერთი გულისსიტყვა დაავიწყდა და მხოლოდ ერთი უთხრა. როცა დაბრუნდა და კარს აღებდა, მეორე გ...
იხილეთ სრულად
აბბა პიმენს ორი გულისსიტყვა ჰქონდა და მათ სათქმელად მოძღვართან წავიდა. მოძღვარი ძალიან შორს ცხოვრობდა – დილით წასული მასთან საღამოს მივიდა. ერთ-ერთი გულისსიტყვა დაავიწყდა და მხოლოდ ერთი უთხრა. როცა დაბრუნდა და კარს აღებდა, მეორე გულისსიტყვა გაახსენდა. კარი აღარ გააღო და დავიწყებული გულისსიტყვის სათქმელად უკან გაბრუნდა.როცა მოძღვარმა სულიერი შვილის შრომა და გამოწვლილვა დაინახა, უთხრა: „პიმენ, პიმენ, ანგელოზთა მწყემსო! შენი სათნოება შენს სახელს მთე...
ზარალდება ის, ვინც მორჩილების გარეშე ცხოვრობს. როცა ასეთ ადამიანებს ორივე სინდისი აწუხებთ, ერთი – მაცხონებელი, მეორე კი – დამღუპველი, მათ ხშირად არ იციან, რომელი აირჩიონ. ხოლო მორჩილი საფრთხეს განერიდება და ნელ-ნელა შეიძენს გამოცდ...
იხილეთ სრულად
ზარალდება ის, ვინც მორჩილების გარეშე ცხოვრობს. როცა ასეთ ადამიანებს ორივე სინდისი აწუხებთ, ერთი – მაცხონებელი, მეორე კი – დამღუპველი, მათ ხშირად არ იციან, რომელი აირჩიონ. ხოლო მორჩილი საფრთხეს განერიდება და ნელ-ნელა შეიძენს გამოცდილებას, იცნობს, რომელი სინდისია კეთილი და რომელი – მზაკვარი.
სიმდაბლე კეთილი სინდისის მშობელია. იმისთვის, რომ ადამიანმა იცოდეს, ან უფრო სწორად, ისწავლოს, თუ რა არის კეთილი სინდისი (ორივე ერთმანეთზეა გადაჯაჭვული და კაცს ხშირად ვერ გაურჩევია, მზაკვარია თუ კეთილი ეს სინდისი? ფიქრობს: „ამ გულის...
იხილეთ სრულად
სიმდაბლე კეთილი სინდისის მშობელია. იმისთვის, რომ ადამიანმა იცოდეს, ან უფრო სწორად, ისწავლოს, თუ რა არის კეთილი სინდისი (ორივე ერთმანეთზეა გადაჯაჭვული და კაცს ხშირად ვერ გაურჩევია, მზაკვარია თუ კეთილი ეს სინდისი? ფიქრობს: „ამ გულისსიტყვას დავუჯერო თუ იმას?“) – საჭიროა სიმდაბლე ჰქონდეს, სხვისი წინამძღოლობით იცხოვროს, უპირატესს, წინამძღვარს, სულიერ მოძღვარს დაემორჩილოს. მაშინ თანდათან დაიწყებს გარჩევას – რომელი გულისსიტყვაა ბოროტი და რომელი კეთილი, ...
როცა ვინმე არ ემორჩილება და ეწინააღმდეგება მოძღვარს, როცა ერთს ეუბნებიან და მეორეს ამბობს, როცა არ ისმენს, მაშინ მას თავდაჯერებულობა აქვს. სწორედ ეს თავდაჯერებულობა არის მზაკვარი სინდისი.