ღმერთი ქალწულთ დიდ ნიჭს მისცემს და უნანელთა მეძავთა - დიდს სასჯელს. ქალწულთ ეს ნიჭი აქუს: პირველად ეს, რომ ღვთისა მიმართ სასურველი ძღვენი არის, ვითარცა დავით იტყვის: "მიერთვნენ მეუფესა ქალწულნი"; მეორედ ესე, ქრისტეს დედა ხმობილი ა...
იხილეთ სრულად
ღმერთი ქალწულთ დიდ ნიჭს მისცემს და უნანელთა მეძავთა - დიდს სასჯელს. ქალწულთ ეს ნიჭი აქუს: პირველად ეს, რომ ღვთისა მიმართ სასურველი ძღვენი არის, ვითარცა დავით იტყვის: "მიერთვნენ მეუფესა ქალწულნი"; მეორედ ესე, ქრისტეს დედა ხმობილი არის, ვითარცა იტყვის ღვთის-მეტყველი გრიგოლი: "დედანო! ქალწულ-იყვენით, რათა დედა იქმნეთ ქრისტესა". აწ მეძავთა და მემრუშეთა სასჯელი ვსთუათ. მეძაობისათვის ნოეს ჟამსა ქუეყანა წყლივ რღვნისაგან აღიხოცა, დიდ-დიდი ქალაქი სოდომი დ...
link
სადამდის გულისთქმის ტბაში არის კაცი, მანამდის მეძავის სახე შუენიერად ჰსჩანს, და იქედამ რომ აღმოვა, მაშინ კი უშუერად იხილავს. საყვარელნო! მყრალი და დამპალი უშუერი არის, - ეს ცხადი არის. მაშ, შენ რომ შუენიერად ხედავ სიძვაში, მაგას დ...
იხილეთ სრულად
სადამდის გულისთქმის ტბაში არის კაცი, მანამდის მეძავის სახე შუენიერად ჰსჩანს, და იქედამ რომ აღმოვა, მაშინ კი უშუერად იხილავს. საყვარელნო! მყრალი და დამპალი უშუერი არის, - ეს ცხადი არის. მაშ, შენ რომ შუენიერად ხედავ სიძვაში, მაგას დავით წინასწამეტყველი უშუერად აღმოაჩენს და იტყვის: "შეჰყროლდეს და დალპეს წყლულებანი ჩემნი პირისაგან უგუნურებისა ჩემისა".
link
თუ ვინმე მოეგება გონებას და იკითხავს: "რა ვყო, თავისუფლება აღარ მაქუს, ისე შეპყრობილი ვარ სიძვისაგან, მე გეტყვი, თუ რა ჰყო: წმიდის აღსარებისაგან მიაკუდინე სიძუა და შენ თავისუფლება და ნეტარება მიიღე, ვითარცა იტყვის ღვთივხმოვანი დავ...
იხილეთ სრულად
თუ ვინმე მოეგება გონებას და იკითხავს: "რა ვყო, თავისუფლება აღარ მაქუს, ისე შეპყრობილი ვარ სიძვისაგან, მე გეტყვი, თუ რა ჰყო: წმიდის აღსარებისაგან მიაკუდინე სიძუა და შენ თავისუფლება და ნეტარება მიიღე, ვითარცა იტყვის ღვთივხმოვანი დავით: "ნეტარ არს, რომელმან შეიპყრნეს ჩვილნი და შეახეთქნეს კლდესა!" თუ სხვა ძალი არა გაქუს-რა, ისე გულის-თქმით სიძვის გულის-თქმა მოაკუდინე - თუ როგორ - მაგალითი მოგახსენო: უფლისა ღვთისა მინდობით დავითმან ისევ გოლიათის მახვი...
link
სიყვარული ღმრთისა და მოყვასისა არის უდიდესი მცნება, საძირკველი და წყარო ყოველთა სხვა მცნებათა. ჩვენი სულიერი ღირსება ღმრთისა და მოყვასის სიყვარულით განიზომება. ყოველი ნიჭი და სათნოება რომ გქონდეს, მაგრამ ღმერთისა და მოყვასის სიყვა...
იხილეთ სრულად
სიყვარული ღმრთისა და მოყვასისა არის უდიდესი მცნება, საძირკველი და წყარო ყოველთა სხვა მცნებათა. ჩვენი სულიერი ღირსება ღმრთისა და მოყვასის სიყვარულით განიზომება. ყოველი ნიჭი და სათნოება რომ გქონდეს, მაგრამ ღმერთისა და მოყვასის სიყვარული არ გაგაჩნდეს, ქრისტიანი ვერ იქნები.
link
თქუენ, საყვარელნო, ურთიერთარს სიყვარულით შეკრულნი ხართ საღმრთოს ბრძანებით, ვითარცა ბრძანებს უფალი იესო: "შეიყვარე მოყვასი შენი, ვითარცა თავი თვისი". სადამდის ასე სიყვარულით ურთიერთარს შეკრული ხართ, სულითაც ცხოველათ ხართ; როდესაც ს...
იხილეთ სრულად
თქუენ, საყვარელნო, ურთიერთარს სიყვარულით შეკრულნი ხართ საღმრთოს ბრძანებით, ვითარცა ბრძანებს უფალი იესო: "შეიყვარე მოყვასი შენი, ვითარცა თავი თვისი". სადამდის ასე სიყვარულით ურთიერთარს შეკრული ხართ, სულითაც ცხოველათ ხართ; როდესაც სიძულვილისაგან ურთიერთარს განეშორებით, მყის თანად სულით წარსაწყმედელს მიეცემით.
link
თუ სიყვარულს არ შეიტკბობთ და განაგდებთ, - ქრისტეს მოწაფეობის სახელი რომ გეწოდება, - ქრისტიანო, - ეს სახელიც უნდა განაგდო, რადგან ქრისტეს მოწაფეობის ნიშანი - სიყვარული არის, ვითარცა თვით უფალი იესო ბრძანებს: "უკეთუმცა იყვარებოდეთ უ...
იხილეთ სრულად
თუ სიყვარულს არ შეიტკბობთ და განაგდებთ, - ქრისტეს მოწაფეობის სახელი რომ გეწოდება, - ქრისტიანო, - ეს სახელიც უნდა განაგდო, რადგან ქრისტეს მოწაფეობის ნიშანი - სიყვარული არის, ვითარცა თვით უფალი იესო ბრძანებს: "უკეთუმცა იყვარებოდეთ ურთიერთს, ამით ჰსცნან ყოველთა, ვითარმედ მოწაფენი ხართ ჩემნი". რადგან ნიშანი ქრისტეს მოწაფეობისა - სიყვარული მოიძულე, უეჭველი არის, აღარც ქრისტეს მოწაფეობა გნებავს, - ჰსჩანს, რომ ისიც მოიძულე
link
დიდი რამ სათნოება არის ლოცუა და მარხუა, მაგრამ თვინიერ სიყვარულისა უხმარი არის
ჭეშმარიტ მონანულს აღიყვანს საუკუნო მამა დ მადლით ძედ მიითვალავს, ვითარცა სწერს დიდი იოანე ღვთისმეტყველი და მახარებელი: "მისცა მათ ხელმწიფება შვილ ღვთისა ყოფად". ემბაზისაგან აღმოყვანებულს ვისმე ყრმას ჯერეთ კეთილმეტყველების შემძლებლ...
იხილეთ სრულად
ჭეშმარიტ მონანულს აღიყვანს საუკუნო მამა დ მადლით ძედ მიითვალავს, ვითარცა სწერს დიდი იოანე ღვთისმეტყველი და მახარებელი: "მისცა მათ ხელმწიფება შვილ ღვთისა ყოფად". ემბაზისაგან აღმოყვანებულს ვისმე ყრმას ჯერეთ კეთილმეტყველების შემძლებლობა არა აქუს, - და სინანულისაგან ცათა შინა აღყუანებულს აქუს კეთილ-მეტყველების შემძლებლობა, რომ ანგელოზთა თანა უგალობს ღმერთსა; ემბაზისაგან აღმოყვანებული კვალად ჰსცოდავს, - სინანულისაგან ცათა შინა აღყუანებული არა სადა სცო...
link
უფლისაგან ბრძანებული ისაიას პირით: "განიბანენით", "წმიდა იქმნენით" - სინანულისათვის არის; და თუ ვინმე ძიების მოყვარე ამას ეძიებს, რომ რასათვის სინანულსაც ემბაზის მსგავსად განბანა ეწოდება, - სიყვარული, სინანულსაც ემბაზის მსგავსად ა...
იხილეთ სრულად
უფლისაგან ბრძანებული ისაიას პირით: "განიბანენით", "წმიდა იქმნენით" - სინანულისათვის არის; და თუ ვინმე ძიების მოყვარე ამას ეძიებს, რომ რასათვის სინანულსაც ემბაზის მსგავსად განბანა ეწოდება, - სიყვარული, სინანულსაც ემბაზის მსგავსად ამისთვის განბანა ეწოდება ნათლის-ღების მსგავსად ცოდვის განმბანელი არის და ამითი მსგავსი არის ნათლის-ღების.
link
თუ სიმდაბლეს ყოვლად კეთილად არ რაცხ და არ მიიღებ, - უკურნებელს სიბრხეში შევარდები. ანუ სიმდაბლე ყოვლად კეთილად უნდა შერაცხო და მიიღო; და თუ სიმდაბლეს არ მიიღებ და ბოროტად შერაცხავ, შენ ქრისტეც ბოროტად შეგირაცხია, ამისთვის, რომ სიმ...
იხილეთ სრულად
თუ სიმდაბლეს ყოვლად კეთილად არ რაცხ და არ მიიღებ, - უკურნებელს სიბრხეში შევარდები. ანუ სიმდაბლე ყოვლად კეთილად უნდა შერაცხო და მიიღო; და თუ სიმდაბლეს არ მიიღებ და ბოროტად შერაცხავ, შენ ქრისტეც ბოროტად შეგირაცხია, ამისთვის, რომ სიმდაბლე მისი ნაყოფი არის, და თუ ნაყოფს ბოროტად შერაცხ, შენგან ისიც ბოროტად შერაცხილი იქნება, თქმისაებრ: "ხე ნაყოფთაგან საცნაურ არს". მიხედე კეთილად განსჯით თქმულის სიტყვის ძალას: სიმდაბლის განგდებით და შეურაცხებით ქრისტეც ...
link