სიყვარულის განმგდებელი უკურნებელს წყლულებაში არის. კურნება სათნოებით იქმნება; თვინიერ სათნოებისა სული არ განიკურნება, და ეს ზემო დამტკიცდა - თვინიერ სიყვარულისა ყოველი სათნოება უხმარი არის; სათნოებით აღვსილის პავლესაგან გესმის: „უ...
იხილეთ სრულად
სიყვარულის განმგდებელი უკურნებელს წყლულებაში არის. კურნება სათნოებით იქმნება; თვინიერ სათნოებისა სული არ განიკურნება, და ეს ზემო დამტკიცდა - თვინიერ სიყვარულისა ყოველი სათნოება უხმარი არის; სათნოებით აღვსილის პავლესაგან გესმის: „უკეთუ სიყვარული არა მაქუნდეს, არა რავე ვარ”. შენ სიყვარული არა გაქუს, და რადგან სიყვარული არა გაქუს, ყოველი სათნოება შენ შორის უხმარი არის, და რით უნდა განიკურნო სულის წყლულებისაგან?
link
ძმისა მიმართ შურსა ჰყოფ: აქ ერთი საშიში საქმე არის: მე ვსძრწი რომ ეშმაკის მსგავსად ღვთის-მოძულე არ შეიქმნა. იოანე ღვთის-მეტყველი და მახარებელი თვისთა კათოლიკეთა შინა იტყვის: "უკეთუ ვინმე ჰსთქუას, ღმერთი მიყუარს და ძმა თვისი სძულდე...
იხილეთ სრულად
ძმისა მიმართ შურსა ჰყოფ: აქ ერთი საშიში საქმე არის: მე ვსძრწი რომ ეშმაკის მსგავსად ღვთის-მოძულე არ შეიქმნა. იოანე ღვთის-მეტყველი და მახარებელი თვისთა კათოლიკეთა შინა იტყვის: "უკეთუ ვინმე ჰსთქუას, ღმერთი მიყუარს და ძმა თვისი სძულდეს, იგი მტყუარ არს". ეგრეთუე მოციქულის სიტყვისაებრ მე გეტყვი, თუ ძმისა მიმართ შურსა და მტერობასა ჯყოფ, ეს რომ სთქუა: ღვთისა მიმართ მტერობას არა ვყოფ, მტყუარი იქმნები: თუ ღმერთს არა სძულობ, ძმის შურს რად ჰყოფ?
link
თუ რამ კეთილი შეგშურდა, ითხოვე ღვთისაგან და მიიღე: უტყუელი სიტყუა მამისა აღგითქუამს: "ითხოვდით და მოგეცესთ". აქ ძმისა მიმართ შური რად უნდა გაქუნდეს, თუ ღვთის სიძულვილი და მტერობა არ გაქუს? ეგების ჰგონო, შურისსგან რამე მოიგო? აქ ერ...
იხილეთ სრულად
თუ რამ კეთილი შეგშურდა, ითხოვე ღვთისაგან და მიიღე: უტყუელი სიტყუა მამისა აღგითქუამს: "ითხოვდით და მოგეცესთ". აქ ძმისა მიმართ შური რად უნდა გაქუნდეს, თუ ღვთის სიძულვილი და მტერობა არ გაქუს? ეგების ჰგონო, შურისსგან რამე მოიგო? აქ ერთი მაგალითი უნდა მოვიღოთ ამისი სასჩუენებელი, რომ შურისაგან ვერას მოიგებ: ეშმაკი ადამ სშურან და მტერად აღუდგა, მაგრამ ეშმაკმან დიდება ვერ შეიძინა რა; ეგრეთუე შენ ძმის შურით და მტერობით დიდებას ვერას შეიძენ.
link
საყვარელნო, მარხვა ანგელოზის მსგავსება არის, და თუ მისთვის იმარხავ, რომ ანგელოზს ემსგავსო, ანგელოზი მჭამელს არ აყუედრებს. ელია ხორცსაც სჭამდა პურსაც, მაგრამ ანგელოზი არათუ აყუედრებდა, თვითვე ანგელოზი მოუტანდა ამაებს. ანგელოზი არ ა...
იხილეთ სრულად
საყვარელნო, მარხვა ანგელოზის მსგავსება არის, და თუ მისთვის იმარხავ, რომ ანგელოზს ემსგავსო, ანგელოზი მჭამელს არ აყუედრებს. ელია ხორცსაც სჭამდა პურსაც, მაგრამ ანგელოზი არათუ აყუედრებდა, თვითვე ანგელოზი მოუტანდა ამაებს. ანგელოზი არ აყუედრებს და შენ აყუედრებ, ეგ მარხვა ანგელოზის თვისება არ არის; ესე ვგონებ, ფარისეველის თვისება არის. თუ ამისთვის აყუედრებ, რომ მარხვის სწავება გნებავს, სწავლა ყუედრებით არ უნდა, უფროსად სიტკბოებით უნდა ასწაო.
link
ბიწიან იქმნება მარხვა, მმარხველმან რომ მჭამელი განიკითხოს, ვითარცა ფარისეველი იმარხვიდა. თვითვე იტყვის: "ვიმარხავ ორგის შაბათსა შინა"; მაგრამ მეზვერეს რომ აყვედრა, და უთხრა: "არა ვარ მტაცებელი და მემრუშე, ვითარცა ესე მეზვერე" - ამ...
იხილეთ სრულად
ბიწიან იქმნება მარხვა, მმარხველმან რომ მჭამელი განიკითხოს, ვითარცა ფარისეველი იმარხვიდა. თვითვე იტყვის: "ვიმარხავ ორგის შაბათსა შინა"; მაგრამ მეზვერეს რომ აყვედრა, და უთხრა: "არა ვარ მტაცებელი და მემრუშე, ვითარცა ესე მეზვერე" - ამისთვის მისი მარხვა ბიწიან იქმნა, და წარწყმდა. ფარისეველს არავინ დაემსგავსო, მმარხველმან მჭამელი არ განიკითხო, თორემ ფარისეველებრ დაისჯები. დიდს მოძღუარს პავლეს უსმინე: "არამჭამელი იგი მჭამელსა მას ნუ განიკითხავ".
link
რომელიც ეშმაკისაგან ამ უბოროტეს ხმას აღმოუტევებს. და იტყვის, რომ ღმერთი მკვდართა აღდგინებას არ ინებებს, მას ქრისტეს მოწაფესთან ნაწილი და სამკვიდრებელი არა აქუს; ისიც და მისი უკეთური სიტყუაც ძალითა ქრისტესითა ჩვენგან შორს ვჰყოთ. მა...
იხილეთ სრულად
რომელიც ეშმაკისაგან ამ უბოროტეს ხმას აღმოუტევებს. და იტყვის, რომ ღმერთი მკვდართა აღდგინებას არ ინებებს, მას ქრისტეს მოწაფესთან ნაწილი და სამკვიდრებელი არა აქუს; ისიც და მისი უკეთური სიტყუაც ძალითა ქრისტესითა ჩვენგან შორს ვჰყოთ. მაგრამ შორს ყოფისაგან უპირველესად ჯერ მისი პირუტყვული სიტყვა ვითარცა ქსელი დედაზარდლისა, ისე დავხსნათ: ეგების მოიქცეს და ირწმუნოს, დავით წინასწარმეტყველის სიტყვა ვსთქუათ: "განმეშორენით ჩემგან ყოველნი მოქმედნი უსჯულოებისანი...
link
ახლა ეს ვაჩუენოთ, ამპარტავნებით ანგელოსისაგან როგორ განშორებული ხარ. ანგელოსნი, რომელნიც მათის ბუნებით კეთილნი ანგელოსნი არიან, ურთიერთარს მოყუასობა აქუს, ვითარცა იტყვის ისაია ანგელოსთათვის: „ღაღადებდა მოყუასი მოყუასისა მიმართ“; ...
იხილეთ სრულად
ახლა ეს ვაჩუენოთ, ამპარტავნებით ანგელოსისაგან როგორ განშორებული ხარ. ანგელოსნი, რომელნიც მათის ბუნებით კეთილნი ანგელოსნი არიან, ურთიერთარს მოყუასობა აქუს, ვითარცა იტყვის ისაია ანგელოსთათვის: „ღაღადებდა მოყუასი მოყუასისა მიმართ“; თორემ ურთიერთარს არ ამპარტავნებენ. შენ შენის ბუნების კაცზედ ამპარტავნებ და მაღლობ. ანგელოსი უფლისა ბრძანებულს ყოვლად სიმდაბლით აღასრულებს და კაცს მცუელად მსახურებს, – შენ ამპარტავნებით შენის უფლის იესოს ბრძანებულს მოყუას...
link
ნაყროვანება სიძვას წარმოშობს, როგორც ლოთს შეემთხვა ნაყროვანებისაგან სიძვა. და იოანე სინელი იტყვის: "ნაყროვნება დედა არს სიძვისა". რადგან ნაყროვნება სიძვის დედა არის, ღმერთს ეს ჰნებავს - მარხვით მოვაკუდინოთ სიძვის დედა, ნაყროვნება,...
იხილეთ სრულად
ნაყროვანება სიძვას წარმოშობს, როგორც ლოთს შეემთხვა ნაყროვანებისაგან სიძვა. და იოანე სინელი იტყვის: "ნაყროვნება დედა არს სიძვისა". რადგან ნაყროვნება სიძვის დედა არის, ღმერთს ეს ჰნებავს - მარხვით მოვაკუდინოთ სიძვის დედა, ნაყროვნება, რომ მისგან ნაშობი სიძვა ჩუენთან არ აღიზარდოს. თუ დედა სიძვისა, ნაყროვნება, შენთან არის, უეჭველად მისგან ნაშობი სიძვაც შენთან იქნება. მოვიღოთ კიდევ მიზეზი მარხვისა, თუ რისთვის მოგვეცა. ჭამა ცთომას მერმე შემოვიდა, თორემ ც...
link
მოსეს მიერ უფალი იტყვის: "არა მოვიხილო მე ასულთა თქვენთა ზედა ოდეს ისიძვიდენ". სიძვაში რომ მარტო ასული ჰსთქუა და კაცის სახელი არ არის ხსენებული, ამისთვის არის ეს, რომ ერთის ხსენებით ორივე უნდა ვიცნათ: ცოდვისათვის ორსავ სასჯელი მიე...
იხილეთ სრულად
მოსეს მიერ უფალი იტყვის: "არა მოვიხილო მე ასულთა თქვენთა ზედა ოდეს ისიძვიდენ". სიძვაში რომ მარტო ასული ჰსთქუა და კაცის სახელი არ არის ხსენებული, ამისთვის არის ეს, რომ ერთის ხსენებით ორივე უნდა ვიცნათ: ცოდვისათვის ორსავ სასჯელი მიეცემა. პავლე მოციქული ორსავ ერთად მისცემს სასჯელს და იტყვის: "რომელმან განხრწნეს ტაძარი ღვთისა - განხრწნეს იგიცა ღმერთმან." აქ სახელისა დებით არც ქალი უთქვამს და არც კაცი, ისე სწორებით სასჯელს მისცა. მრავლის სახით ჰსჯანს,...
link
გლახაკთა და მშიერთა უხვად განუყავ პური შენი; რადგან შენ ქრისტესგან პური (ესე იგი უხრწნელი ხოცი მისი) არ მიიღე, მას მიეც შენი პური, მშიერი ქრისტე გთხოვს; შენ ისგან არ მიიღე, ის შენგან კი მიიღებს, შენ უმადლო ხარ და არა მადლობთ და ი...
იხილეთ სრულად
გლახაკთა და მშიერთა უხვად განუყავ პური შენი; რადგან შენ ქრისტესგან პური (ესე იგი უხრწნელი ხოცი მისი) არ მიიღე, მას მიეც შენი პური, მშიერი ქრისტე გთხოვს; შენ ისგან არ მიიღე, ის შენგან კი მიიღებს, შენ უმადლო ხარ და არა მადლობთ და ის მცირის პურისათვის წინაშე ანგელოზთა და კაცთა მადლობის ხმას გასცემს: "მშიოდა და მეცით მე ჭამადი". არათუ მარტო ამას გიბრძანებს - გამოუთქმელის სიხაულისა მიმართ მიგიწოდს და გიბრძანებს: "მოვედით, კურთხეულნო მამისა ჩემიანო, დ...
link