საკვირველი ეს არის: რომელიც განმკითხუელი არის და რომელმანც ცოდვილისათვის ურიცხვი სატანჯველი თავს იდვა და რომელიც უფალი და მეუფე არის, ის გიბრძანებს: „ნუ განიკითხავთ, რათა არა განიკითხნეთ“. – შენ განიკითხავ და აყვედრებ! მაგრამ მიზე...
იხილეთ სრულად
საკვირველი ეს არის: რომელიც განმკითხუელი არის და რომელმანც ცოდვილისათვის ურიცხვი სატანჯველი თავს იდვა და რომელიც უფალი და მეუფე არის, ის გიბრძანებს: „ნუ განიკითხავთ, რათა არა განიკითხნეთ“. – შენ განიკითხავ და აყვედრებ! მაგრამ მიზეზი რა გაქუს სხვის მონის განკითხვისა? – მიზეზი წარმოუჩინელი არის.
link
ბრძანებს უფალი პირითა ისაია წინასწარმეტყველისათა: "ოდეს მოქცეულთა სულთ ითავნე, მაშინ სცხონდე და სცნა სადა იყავ". სულთქმა სინანულს ჰნიშნავს, და ჰსჩანს აქ, თუ ცოდვისაგან არ მოიქცევა კაცი, სინანული უხმარი არის. ეს სიტყუა ასე აჩნეს: "...
იხილეთ სრულად
ბრძანებს უფალი პირითა ისაია წინასწარმეტყველისათა: "ოდეს მოქცეულთა სულთ ითავნე, მაშინ სცხონდე და სცნა სადა იყავ". სულთქმა სინანულს ჰნიშნავს, და ჰსჩანს აქ, თუ ცოდვისაგან არ მოიქცევა კაცი, სინანული უხმარი არის. ეს სიტყუა ასე აჩნეს: "ოდეს მოციქულმან სულთ ითქვნე". ესე იგი, როდესაც ცოდვისაგან მოიქცე და შეინანოო. აცხადებს ეს სოტყუა, რომ თუ ცოდვისაგან კაცი არ მოიქცა, ისრე სინანულის სახის ჩუენება არა რად შეირაცხება. ამას უფალი ღმერთი ეზეკიელ წინასწარმეტყვ...
link
ახლა ეს ვაჩუენოთ, ამპარტავნებით ანგელოსისაგან როგორ განშორებული ხარ. ანგელოსნი, რომელნიც მათის ბუნებით კეთილნი ანგელოსნი არიან, ურთიერთარს მოყუასობა აქუს, ვითარცა იტყვის ისაია ანგელოსთათვის: „ღაღადებდა მოყუასი მოყუასისა მიმართ“; ...
იხილეთ სრულად
ახლა ეს ვაჩუენოთ, ამპარტავნებით ანგელოსისაგან როგორ განშორებული ხარ. ანგელოსნი, რომელნიც მათის ბუნებით კეთილნი ანგელოსნი არიან, ურთიერთარს მოყუასობა აქუს, ვითარცა იტყვის ისაია ანგელოსთათვის: „ღაღადებდა მოყუასი მოყუასისა მიმართ“; თორემ ურთიერთარს არ ამპარტავნებენ. შენ შენის ბუნების კაცზედ ამპარტავნებ და მაღლობ. ანგელოსი უფლისა ბრძანებულს ყოვლად სიმდაბლით აღასრულებს და კაცს მცუელად მსახურებს, – შენ ამპარტავნებით შენის უფლის იესოს ბრძანებულს მოყუას...
link
ძმისა მიმართ შურსა ჰყოფ: აქ ერთი საშიში საქმე არის: მე ვსძრწი რომ ეშმაკის მსგავსად ღვთის-მოძულე არ შეიქმნა. იოანე ღვთის-მეტყველი და მახარებელი თვისთა კათოლიკეთა შინა იტყვის: "უკეთუ ვინმე ჰსთქუას, ღმერთი მიყუარს და ძმა თვისი სძულდე...
იხილეთ სრულად
ძმისა მიმართ შურსა ჰყოფ: აქ ერთი საშიში საქმე არის: მე ვსძრწი რომ ეშმაკის მსგავსად ღვთის-მოძულე არ შეიქმნა. იოანე ღვთის-მეტყველი და მახარებელი თვისთა კათოლიკეთა შინა იტყვის: "უკეთუ ვინმე ჰსთქუას, ღმერთი მიყუარს და ძმა თვისი სძულდეს, იგი მტყუარ არს". ეგრეთუე მოციქულის სიტყვისაებრ მე გეტყვი, თუ ძმისა მიმართ შურსა და მტერობასა ჯყოფ, ეს რომ სთქუა: ღვთისა მიმართ მტერობას არა ვყოფ, მტყუარი იქმნები: თუ ღმერთს არა სძულობ, ძმის შურს რად ჰყოფ?
link
შური სიხენეშისა ეშმაკთა თანა ქვესკნელად ჯოჯოხეთისად შთაიყვანების, ვითარ იგი სიცრუისა მღვდელნი შთახადნა ქვესკნელთა შინა ჯოჯოხეთისათა
თუ რამ კეთილი შეგშურდა, ითხოვე ღვთისაგან და მიიღე: უტყუელი სიტყუა მამისა აღგითქუამს: "ითხოვდით და მოგეცეთ". აქ ძმისა მიმართ შური რად უნდა გაქუნდეს, თუ ღვთის სიძულვილი და მტერობა არ გაქუს? ეგების ჰგონო, შურისაგან რამე მოიგო? აქ ერთ...
იხილეთ სრულად
თუ რამ კეთილი შეგშურდა, ითხოვე ღვთისაგან და მიიღე: უტყუელი სიტყუა მამისა აღგითქუამს: "ითხოვდით და მოგეცეთ". აქ ძმისა მიმართ შური რად უნდა გაქუნდეს, თუ ღვთის სიძულვილი და მტერობა არ გაქუს? ეგების ჰგონო, შურისაგან რამე მოიგო? აქ ერთი მაგალითი უნდა მოვიღოთ ამისი საჩუენებელი, რომ შურისაგან ვერას მოიგებ: ეშმაკს ადამის შურდა და მტერად აღუდგა, მაგრამ ეშმაკმან დიდება ვერა შეიძინა რა; ეგრეთუე შენ ძმის შურით და მტერობით დიდებას ვერას შეიძენ
link
ეგრეთვე შენ ძმისა მიმართ შურს ჰყოფ: შენ სიკუდილს, ესე იგი წარწყმედას მიეცემი და უმანკო შენი ძმა უვნოდ განერება. თუ ოქრო და ვერცხლი გშურს, აქაც დაბნელების საქმეში ხარ, ამისთვის, რომ უფალი ღმერთი წინასწარმეტყველის პირით ბრძანებს: "ჩ...
იხილეთ სრულად
ეგრეთვე შენ ძმისა მიმართ შურს ჰყოფ: შენ სიკუდილს, ესე იგი წარწყმედას მიეცემი და უმანკო შენი ძმა უვნოდ განერება. თუ ოქრო და ვერცხლი გშურს, აქაც დაბნელების საქმეში ხარ, ამისთვის, რომ უფალი ღმერთი წინასწარმეტყველის პირით ბრძანებს: "ჩემი არს ოქრო და ვერცხლი და ვისა მინდეს მივსცე იგი;" მისთვის ინება და მას მისცა. თუ მომცემელისა ღვთისა შურს დაიწყებ, ასე უგუნურებობა იქმნება, რომ სიტყვიერთა-თანა აღარ შეირაცხება: მიხედე ამ უგუნურებას, მზის შური რომ ვინმემ...
link
ეგრეთვე რომელიც გლახაკთ მოწყალებით უკეთილად განმზადებული არის, ის სიძისა ქრისტესთანა სასუფეველად შევალს; და რომელნიც გლახაკთ მოწყალებით კეთილად განმზადებულნი არ არიან, იმათთვის სასუფევლის კარი დაიხშვის: რამდენიც ქრისტეს ხმა უყონ,...
იხილეთ სრულად
ეგრეთვე რომელიც გლახაკთ მოწყალებით უკეთილად განმზადებული არის, ის სიძისა ქრისტესთანა სასუფეველად შევალს; და რომელნიც გლახაკთ მოწყალებით კეთილად განმზადებულნი არ არიან, იმათთვის სასუფევლის კარი დაიხშვის: რამდენიც ქრისტეს ხმა უყონ, - ქრისტესგან ეს ხმა ესმით: "არა გიცნი თქუენ, ვინანი ხართ"
link
გლახაკთა და მშიერთა უხვად განუყავ პური შენი; რადგან შენ ქრისტესგან პური (ესე იგი უხრწნელი ხოცი მისი) არ მიიღე, მას მიეც შენი პური, მშიერი ქრისტე გთხოვს; შენ ისგან არ მიიღე, ის შენგან კი მიიღებს, შენ უმადლო ხარ და არა მადლობთ და ი...
იხილეთ სრულად
გლახაკთა და მშიერთა უხვად განუყავ პური შენი; რადგან შენ ქრისტესგან პური (ესე იგი უხრწნელი ხოცი მისი) არ მიიღე, მას მიეც შენი პური, მშიერი ქრისტე გთხოვს; შენ ისგან არ მიიღე, ის შენგან კი მიიღებს, შენ უმადლო ხარ და არა მადლობთ და ის მცირის პურისათვის წინაშე ანგელოზთა და კაცთა მადლობის ხმას გასცემს: "მშიოდა და მეცით მე ჭამადი". არათუ მარტო ამას გიბრძანებს - გამოუთქმელის სიხაულისა მიმართ მიგიწოდს და გიბრძანებს: "მოვედით, კურთხეულნო მამისა ჩემიანო, დ...
link
მოსეს მიერ უფალი იტყვის: "არა მოვიხილო მე ასულთა თქვენთა ზედა ოდეს ისიძვიდენ". სიძვაში რომ მარტო ასული ჰსთქუა და კაცის სახელი არ არის ხსენებული, ამისთვის არის ეს, რომ ერთის ხსენებით ორივე უნდა ვიცნათ: ცოდვისათვის ორსავ სასჯელი მიე...
იხილეთ სრულად
მოსეს მიერ უფალი იტყვის: "არა მოვიხილო მე ასულთა თქვენთა ზედა ოდეს ისიძვიდენ". სიძვაში რომ მარტო ასული ჰსთქუა და კაცის სახელი არ არის ხსენებული, ამისთვის არის ეს, რომ ერთის ხსენებით ორივე უნდა ვიცნათ: ცოდვისათვის ორსავ სასჯელი მიეცემა. პავლე მოციქული ორსავ ერთად მისცემს სასჯელს და იტყვის: "რომელმან განხრწნეს ტაძარი ღვთისა - განხრწნეს იგიცა ღმერთმან." აქ სახელისა დებით არც ქალი უთქვამს და არც კაცი, ისე სწორებით სასჯელს მისცა. მრავლის სახით ჰსჯანს,...
link