ამპარტავნების ნაყოფი ჯოჯოხეთად შთამხდელი არის, ვითარცა შთახადა ფარისეველი, უფსკრულთა შინა ჯოჯოხეთისათა. სიმდაბლის ნაყოფი სასუფეველად აღმყვანებელი არის, ვითარცა ხმობს წინასწარმეტყველი დავით: “დავმდაბლდი და მაცხოვნა მე”.
სიყვარული ღმრთისა და მოყვასისა არის უდიდესი მცნება, საძირკველი და წყარო ყოველთა სხვა მცნებათა. ჩვენი სულიერი ღირსება ღმრთისა და მოყვასის სიყვარულით განიზომება. ყოველი ნიჭი და სათნოება რომ გქონდეს, მაგრამ ღმერთისა და მოყვასის სიყვა...
იხილეთ სრულად
სიყვარული ღმრთისა და მოყვასისა არის უდიდესი მცნება, საძირკველი და წყარო ყოველთა სხვა მცნებათა. ჩვენი სულიერი ღირსება ღმრთისა და მოყვასის სიყვარულით განიზომება. ყოველი ნიჭი და სათნოება რომ გქონდეს, მაგრამ ღმერთისა და მოყვასის სიყვარული არ გაგაჩნდეს, ქრისტიანი ვერ იქნები.
link
თქუენ, საყვარელნო, ურთიერთარს სიყვარულით შეკრულნი ხართ საღმრთო ბრძანებით, ვითარცა ბრძანებს უფალი იესო: “შეიყვარე მოყვასი შენი, ვითარცა თავი თვისი”. სადამდის ასე სიყვარულითაც ცხოველად ხართ; როდესაც სიძულილისაგან ურთიერთარს განშორებ...
იხილეთ სრულად
თქუენ, საყვარელნო, ურთიერთარს სიყვარულით შეკრულნი ხართ საღმრთო ბრძანებით, ვითარცა ბრძანებს უფალი იესო: “შეიყვარე მოყვასი შენი, ვითარცა თავი თვისი”. სადამდის ასე სიყვარულითაც ცხოველად ხართ; როდესაც სიძულილისაგან ურთიერთარს განშორებით, მყის თანად სულით წარსაწყმედელს მიეცემით.
link
საკვირველი ეს არის: რომელიც განმკითხუელი არის და რომელმან ცოდვილსათვის ურიცხვი სატანჯველი თავს იდვა და რომელიც უფალი და მეუფე არის, ის გვიბრძანებს: "ნუ განიკითხავ, რათა არა განიკითხნეს". - შე განიკითხავ და აყვედრებ! მაგრამ მიზეზი ...
იხილეთ სრულად
საკვირველი ეს არის: რომელიც განმკითხუელი არის და რომელმან ცოდვილსათვის ურიცხვი სატანჯველი თავს იდვა და რომელიც უფალი და მეუფე არის, ის გვიბრძანებს: "ნუ განიკითხავ, რათა არა განიკითხნეს". - შე განიკითხავ და აყვედრებ! მაგრამ მიზეზი რა გაქუს სხვის მონის განკითხვისა? - მიზეზი წარმოუჩინელი არის.
link
ეგრეთვე რომელიც გლახაკთ მოწყალებით უკეთილად განმზადებული არის, ის სიძისა ქრისტესთანა სასუფეველად შევალს; და რომელნიც გლახაკთ მოწყალებით კეთილად განმზადებულნი არ არიან, იმათთვის სასუფევლის კარი დაიხშვის: რამდენიც ქრისტეს ხმა უყონ,...
იხილეთ სრულად
ეგრეთვე რომელიც გლახაკთ მოწყალებით უკეთილად განმზადებული არის, ის სიძისა ქრისტესთანა სასუფეველად შევალს; და რომელნიც გლახაკთ მოწყალებით კეთილად განმზადებულნი არ არიან, იმათთვის სასუფევლის კარი დაიხშვის: რამდენიც ქრისტეს ხმა უყონ, - ქრისტესგან ეს ხმა ესმით: "არა გიცნი თქუენ, ვინანი ხართ."
link
ეგრეთუე რომელიც გლახაკთ მოწყალებით უკეთილად განმზადებული არის, ის სიძისა ქრისტესთანა სასუფეველად შევალს; და რომელნიც გლახაკთ მოწყალებით კეთილად განმზადებულნი არ არიან, იმათთვის სასუფევლის კარი დაიხშვის. რამდენიც ქრისტეს ხმა უყონ, ...
იხილეთ სრულად
ეგრეთუე რომელიც გლახაკთ მოწყალებით უკეთილად განმზადებული არის, ის სიძისა ქრისტესთანა სასუფეველად შევალს; და რომელნიც გლახაკთ მოწყალებით კეთილად განმზადებულნი არ არიან, იმათთვის სასუფევლის კარი დაიხშვის. რამდენიც ქრისტეს ხმა უყონ, ქრისტესგან ეს ხმა ესმისთ: „არა გიცნი თქუენ, ვინანი ხართ“.
link
საკვირველი ეს არის: რომელიც განმკითხუელი არის და რომელმანც ცოდვილისათვის ურიცხვი სატანჯველი თავს იდვა და რომელიც უფალი და მეუფე არის, ის გიბრძანებს: „ნუ განიკითხავთ, რათა არა განიკითხნეთ“. – შენ განიკითხავ და აყვედრებ! მაგრამ მიზე...
იხილეთ სრულად
საკვირველი ეს არის: რომელიც განმკითხუელი არის და რომელმანც ცოდვილისათვის ურიცხვი სატანჯველი თავს იდვა და რომელიც უფალი და მეუფე არის, ის გიბრძანებს: „ნუ განიკითხავთ, რათა არა განიკითხნეთ“. – შენ განიკითხავ და აყვედრებ! მაგრამ მიზეზი რა გაქუს სხვის მონის განკითხვისა? – მიზეზი წარმოუჩინელი არის.
link
თქუენ, საყვარელნო, ურთიერთარს სიყვარულით შეკრულნი ხართ საღმრთოს ბრძანებით, ვითარცა ბრძანებს უფალი იესო: "შეიყვარე მოყვასი შენი, ვითარცა თავი თვისი". სადამდის ასე სიყვარულით ურთიერთარს შეკრული ხართ, სულითაც ცხოველათ ხართ; როდესაც ს...
იხილეთ სრულად
თქუენ, საყვარელნო, ურთიერთარს სიყვარულით შეკრულნი ხართ საღმრთოს ბრძანებით, ვითარცა ბრძანებს უფალი იესო: "შეიყვარე მოყვასი შენი, ვითარცა თავი თვისი". სადამდის ასე სიყვარულით ურთიერთარს შეკრული ხართ, სულითაც ცხოველათ ხართ; როდესაც სიძულვილისაგან ურთიერთარს განეშორებით, მყის თანად სულით წარსაწყმედელს მიეცემით.
link
უფლისაგან ბრძანებული ისაიას პირით: "განიბანენით", "წმიდა იქმნენით" - სინანულისათვის არის; და თუ ვინმე ძიების მოყვარე ამას ეძიებს, რომ რასათვის სინანულსაც ემბაზის მსგავსად განბანა ეწოდება, - სიყვარული, სინანულსაც ემბაზის მსგავსად ა...
იხილეთ სრულად
უფლისაგან ბრძანებული ისაიას პირით: "განიბანენით", "წმიდა იქმნენით" - სინანულისათვის არის; და თუ ვინმე ძიების მოყვარე ამას ეძიებს, რომ რასათვის სინანულსაც ემბაზის მსგავსად განბანა ეწოდება, - სიყვარული, სინანულსაც ემბაზის მსგავსად ამისთვის განბანა ეწოდება ნათლის-ღების მსგავსად ცოდვის განმბანელი არის და ამითი მსგავსი არის ნათლის-ღების.
link
უფლისაგან ბრძანებული ისაიას პირით: “განიბანენით, წმიდა იქმნენით” - სინანულისათვის არის; და თუ ვინმე ძიების მოყვარე ამას იძიებს, რომ რასათვის სინანულსაც ემბაზის მსგავსად განბანა ეწოდება, - სიყვარული, სინანულსაც ემბაზის მსგავსად ამი...
იხილეთ სრულად
უფლისაგან ბრძანებული ისაიას პირით: “განიბანენით, წმიდა იქმნენით” - სინანულისათვის არის; და თუ ვინმე ძიების მოყვარე ამას იძიებს, რომ რასათვის სინანულსაც ემბაზის მსგავსად განბანა ეწოდება, - სიყვარული, სინანულსაც ემბაზის მსგავსად ამისთვის განბანა ეწოდება ნათლისღების მსგავსად ცოდვის განმბანელი არის და ამითი მსგავსი არის ნათლისღებისა.
link