ეგრეთვე რომელიც გლახაკთ მოწყალებით უკეთილად განმზადებული არის, ის სიძისა ქრისტესთანა სასუფეველად შევალს; და რომელნიც გლახაკთ მოწყალებით კეთილად განმზადებულნი არ არიან, იმათთვის სასუფევლის კარი დაიხშვის: რამდენიც ქრისტეს ხმა უყონ,...
იხილეთ სრულად
ეგრეთვე რომელიც გლახაკთ მოწყალებით უკეთილად განმზადებული არის, ის სიძისა ქრისტესთანა სასუფეველად შევალს; და რომელნიც გლახაკთ მოწყალებით კეთილად განმზადებულნი არ არიან, იმათთვის სასუფევლის კარი დაიხშვის: რამდენიც ქრისტეს ხმა უყონ, - ქრისტესგან ეს ხმა ესმით: "არა გიცნი თქუენ, ვინანი ხართ"
link
საკვირველი ეს არის: რომელიც განმკითხუელი არის და რომელმანც ცოდვილისათვის ურიცხვი სატანჯველი თავს იდვა და რომელიც უფალი და მეუფე არის, ის გიბრძანებს: „ნუ განიკითხავთ, რათა არა განიკითხნეთ“. – შენ განიკითხავ და აყვედრებ! მაგრამ მიზე...
იხილეთ სრულად
საკვირველი ეს არის: რომელიც განმკითხუელი არის და რომელმანც ცოდვილისათვის ურიცხვი სატანჯველი თავს იდვა და რომელიც უფალი და მეუფე არის, ის გიბრძანებს: „ნუ განიკითხავთ, რათა არა განიკითხნეთ“. – შენ განიკითხავ და აყვედრებ! მაგრამ მიზეზი რა გაქუს სხვის მონის განკითხვისა? – მიზეზი წარმოუჩინელი არის.
link
თქუენ, საყვარელნო, ურთიერთარს სიყვარულით შეკრულნი ხართ საღმრთოს ბრძანებით, ვითარცა ბრძანებს უფალი იესო: "შეიყვარე მოყვასი შენი, ვითარცა თავი თვისი". სადამდის ასე სიყვარულით ურთიერთარს შეკრული ხართ, სულითაც ცხოველათ ხართ; როდესაც ს...
იხილეთ სრულად
თქუენ, საყვარელნო, ურთიერთარს სიყვარულით შეკრულნი ხართ საღმრთოს ბრძანებით, ვითარცა ბრძანებს უფალი იესო: "შეიყვარე მოყვასი შენი, ვითარცა თავი თვისი". სადამდის ასე სიყვარულით ურთიერთარს შეკრული ხართ, სულითაც ცხოველათ ხართ; როდესაც სიძულვილისაგან ურთიერთარს განეშორებით, მყის თანად სულით წარსაწყმედელს მიეცემით.
link
უფლისაგან ბრძანებული ისაიას პირით: "განიბანენით", "წმიდა იქმნენით" - სინანულისათვის არის; და თუ ვინმე ძიების მოყვარე ამას ეძიებს, რომ რასათვის სინანულსაც ემბაზის მსგავსად განბანა ეწოდება, - სიყვარული, სინანულსაც ემბაზის მსგავსად ა...
იხილეთ სრულად
უფლისაგან ბრძანებული ისაიას პირით: "განიბანენით", "წმიდა იქმნენით" - სინანულისათვის არის; და თუ ვინმე ძიების მოყვარე ამას ეძიებს, რომ რასათვის სინანულსაც ემბაზის მსგავსად განბანა ეწოდება, - სიყვარული, სინანულსაც ემბაზის მსგავსად ამისთვის განბანა ეწოდება ნათლის-ღების მსგავსად ცოდვის განმბანელი არის და ამითი მსგავსი არის ნათლის-ღების.
link
რომლისამე სასო-წარკვეთილებას რომ ვხედავ, აქ სხუა იჭვი და შიში შემოვა ჩემის უღირსებისა შორის: ვაი ჩემს უღირსებას, თუ ცოდვისაგან გამოსვლა და ხსნა არ გენებებოდეს! თუ კი ცოდვისაგან განშორება გნებავს, სასო-წარკვეთილების მიზეზი რა უნდა ...
იხილეთ სრულად
რომლისამე სასო-წარკვეთილებას რომ ვხედავ, აქ სხუა იჭვი და შიში შემოვა ჩემის უღირსებისა შორის: ვაი ჩემს უღირსებას, თუ ცოდვისაგან გამოსვლა და ხსნა არ გენებებოდეს! თუ კი ცოდვისაგან განშორება გნებავს, სასო-წარკვეთილების მიზეზი რა უნდა გაქვნდეს? - ვერას მიზეზს ჰპოებ. მაგრამ ცოდვისაგან გამოსვლა არ გნებავს, და რადგან არ გნებავს, ხსნაც შეუძლო არის
link
თუ ქრისტეს მოწაფე ხარ - ცოდვისაგან დაწყლულებულს სიტკბოისა, სიმშვიდისა და მოწყალების სიტყვა უნდა დაასხა ამისთვის, რომ შენმა მოძღვარმან და უფალმან იესო ავაზაკთაგან წყლულ არა თუ ყვედრება და მხილება - უფროსად ზეთი და ღვინო სიტკბოებისა...
იხილეთ სრულად
თუ ქრისტეს მოწაფე ხარ - ცოდვისაგან დაწყლულებულს სიტკბოისა, სიმშვიდისა და მოწყალების სიტყვა უნდა დაასხა ამისთვის, რომ შენმა მოძღვარმან და უფალმან იესო ავაზაკთაგან წყლულ არა თუ ყვედრება და მხილება - უფროსად ზეთი და ღვინო სიტკბოებისა დაასხა. შენ ყვედრებას და მხილებას დაასხამ ცოდვისაგან წყლულს! ამ გვარის საქმისაგან ქრისტეს მოწაფეობა არა სჩანს!
link
სადამდის გულისთქმის ტბაში არის კაცი, მანამდის მეძავის სახე შუენიერად ჰსჩანს, და იქედამ რომ აღმოვა, მაშინ კი უშუერად იხილავს. საყვარელნო! მყრალი და დამპალი უშუერი არის, - ეს ცხადი არის. მაშ, შენ რომ შუენიერად ხედავ სიძვაში, მაგას დ...
იხილეთ სრულად
სადამდის გულისთქმის ტბაში არის კაცი, მანამდის მეძავის სახე შუენიერად ჰსჩანს, და იქედამ რომ აღმოვა, მაშინ კი უშუერად იხილავს. საყვარელნო! მყრალი და დამპალი უშუერი არის, - ეს ცხადი არის. მაშ, შენ რომ შუენიერად ხედავ სიძვაში, მაგას დავით წინასწამეტყველი უშუერად აღმოაჩენს და იტყვის: "შეჰყროლდეს და დალპეს წყლულებანი ჩემნი პირისაგან უგუნურებისა ჩემისა".
link
აწ ესე ვსთქუათ, თუ რომლისა საქმით შეხუდება კაცს და შეემთხვევა ენათა ბაგით ბოროტის ზრახვა. პირველად სიყრმის უგუნურებისაგან, ვითარცა პავლე იტყვის: "ოდეს ვიყავ ყრმა, ვიტყოდი ვითარცა ყრმა; ხოლო ოდეს ვიქმენ მამაკაცი, დაუტევე სიყრმისა ი...
იხილეთ სრულად
აწ ესე ვსთქუათ, თუ რომლისა საქმით შეხუდება კაცს და შეემთხვევა ენათა ბაგით ბოროტის ზრახვა. პირველად სიყრმის უგუნურებისაგან, ვითარცა პავლე იტყვის: "ოდეს ვიყავ ყრმა, ვიტყოდი ვითარცა ყრმა; ხოლო ოდეს ვიქმენ მამაკაცი, დაუტევე სიყრმისა იგი". მეორედ ქრისტეს განშორებისაგან: სადამდის ქრისტეს კაცი არ განეშორება, მანამდის არც ბოროტ ზრახვასა ჰყოფს; როდესაც მას მოშორდება, მაშინ ბოროტს ზრახვას შეუდგება
link
ყოველივე სოფლისა მსწრაფლ წარმავალი არის; რადგან წარმავალი არის, ცოდვისაგან მოქცევას ნუ ჰყოვნით, თორემ სოფლის წარსულას მერმე სინანულის მუშაკობა აღარ არის. გესმის დიდი იერემია წინაისწარმეტყველისაგან: "წარხდა მკა და წარვიდა ლეწვა". უ...
იხილეთ სრულად
ყოველივე სოფლისა მსწრაფლ წარმავალი არის; რადგან წარმავალი არის, ცოდვისაგან მოქცევას ნუ ჰყოვნით, თორემ სოფლის წარსულას მერმე სინანულის მუშაკობა აღარ არის. გესმის დიდი იერემია წინაისწარმეტყველისაგან: "წარხდა მკა და წარვიდა ლეწვა". უნანელად აქედამ განსრულს ქრისტესაგან ეს არ ესმის: "მოვედით ჩემდა", არამედ "წარვედით ჩემგან", ეს ესმის. წოდება აქ არის, ამასვე სოფელსა და ნუღარ ჰყოვნი, ცოდვის სიბნელიდამ გამოდი.
link
თუ სიყვარულს არ შეიტკბობთ და განაგდებთ, - ქრისტეს მოწაფეობის სახელი რომ გეწოდება, - ქრისტიანო, - ეს სახელიც უნდა განაგდო, რადგან ქრისტეს მოწაფეობის ნიშანი - სიყვარული არის, ვითარცა თვით უფალი იესო ბრძანებს: "უკეთუმცა იყვარებოდეთ უ...
იხილეთ სრულად
თუ სიყვარულს არ შეიტკბობთ და განაგდებთ, - ქრისტეს მოწაფეობის სახელი რომ გეწოდება, - ქრისტიანო, - ეს სახელიც უნდა განაგდო, რადგან ქრისტეს მოწაფეობის ნიშანი - სიყვარული არის, ვითარცა თვით უფალი იესო ბრძანებს: "უკეთუმცა იყვარებოდეთ ურთიერთს, ამით ჰსცნან ყოველთა, ვითარმედ მოწაფენი ხართ ჩემნი". რადგან ნიშანი ქრისტეს მოწაფეობისა - სიყვარული მოიძულე, უეჭველი არის, აღარც ქრისტეს მოწაფეობა გნებავს, - ჰსჩანს, რომ ისიც მოიძულე
link