თუ სიყვარულს არ შეიტკბობთ და განაგდებთ, ქრისტეს მოწაფეობის სახელი რომ გეწოდება - ქრისტიანე, ეს სახელიც უნდა განაგდო, რადგან ქრისტეს მოწაფეობის ნიშანი სიყვარული არის, ვითარცა თვით უფალი იესო ბრძანებს: “უკეთუმცა იყვარებოდეთ ურთიერთა...
იხილეთ სრულად
თუ სიყვარულს არ შეიტკბობთ და განაგდებთ, ქრისტეს მოწაფეობის სახელი რომ გეწოდება - ქრისტიანე, ეს სახელიც უნდა განაგდო, რადგან ქრისტეს მოწაფეობის ნიშანი სიყვარული არის, ვითარცა თვით უფალი იესო ბრძანებს: “უკეთუმცა იყვარებოდეთ ურთიერთას, ამით ჰსცნან ყოველთა, ვითარმედ მოწაფენი ხართ ჩემნი”. რადგან ნიშანი ქრისტეს მოწაფეობისა -სიყვარული მოიძულე, უეჭველი არის, აღარც ქრისტეს მოწაფეობა გნებავს, ჰსჩანს, რომ ისიც მოიძულე.
link
სიყვარულის განმგდებელი უკურნებელს წყლულებაში არის. კურნება სათნოებით იქმნება; თვინიერ სათნოებისა სული არ განიკურნება, და ეს ზემო დამტკიცდა - თვინიერ სიყვარულისა ყოველი სათნოება უხმარი არის; სათნოებით აღვსილის პავლესაგან გესმის: „უ...
იხილეთ სრულად
სიყვარულის განმგდებელი უკურნებელს წყლულებაში არის. კურნება სათნოებით იქმნება; თვინიერ სათნოებისა სული არ განიკურნება, და ეს ზემო დამტკიცდა - თვინიერ სიყვარულისა ყოველი სათნოება უხმარი არის; სათნოებით აღვსილის პავლესაგან გესმის: „უკეთუ სიყვარული არა მაქუნდეს, არა რავე ვარ”. შენ სიყვარული არა გაქუს, და რადგან სიყვარული არა გაქუს, ყოველი სათნოება შენ შორის უხმარი არის, და რით უნდა განიკურნო სულის წყლულებისაგან?
link
ძმისა მიმართ შურსა ჰყოფ; აქ ერთი საშიში საქმე არის. მე ვძრწი, რომ ეშმაკის მსგავსად ღვთისმოძულე არ შეიქმნა. ოანე ღვთისმეტყველი და მახარებელი თვისთა კათოლიკეთა შინა იტყვის: "უკეთუ ვინმე ჰსთქუას, ღმერთი მიყუარს და ძმა თვისი სძულდეს, ...
იხილეთ სრულად
ძმისა მიმართ შურსა ჰყოფ; აქ ერთი საშიში საქმე არის. მე ვძრწი, რომ ეშმაკის მსგავსად ღვთისმოძულე არ შეიქმნა. ოანე ღვთისმეტყველი და მახარებელი თვისთა კათოლიკეთა შინა იტყვის: "უკეთუ ვინმე ჰსთქუას, ღმერთი მიყუარს და ძმა თვისი სძულდეს, იგი მტყუარ არს". ეგრეთუე მოციქულის სიტყვისაებრ მე გეტყვი, თუ ძმისა მიმართ შურსა და მტერობასა ჰყოფ, ეს რომ სთქუა: ღვთისა მიმართ მტერობასა არა ვყოფ, მტყუარი იქნები, თუ ღმერთს არა ჰსძულობ, ძმის შურს რად ჰყოფ?
link
ძმისა მიმართ შურსა ჰყოფ: აქ ერთი საშიში საქმე არის: მე ვსძრწი რომ ეშმაკის მსგავსად ღვთის-მოძულე არ შეიქმნა. იოანე ღვთის-მეტყველი და მახარებელი თვისთა კათოლიკეთა შინა იტყვის: "უკეთუ ვინმე ჰსთქუას, ღმერთი მიყუარს და ძმა თვისი სძულდე...
იხილეთ სრულად
ძმისა მიმართ შურსა ჰყოფ: აქ ერთი საშიში საქმე არის: მე ვსძრწი რომ ეშმაკის მსგავსად ღვთის-მოძულე არ შეიქმნა. იოანე ღვთის-მეტყველი და მახარებელი თვისთა კათოლიკეთა შინა იტყვის: "უკეთუ ვინმე ჰსთქუას, ღმერთი მიყუარს და ძმა თვისი სძულდეს, იგი მტყუარ არს". ეგრეთუე მოციქულის სიტყვისაებრ მე გეტყვი, თუ ძმისა მიმართ შურსა და მტერობასა ჯყოფ, ეს რომ სთქუა: ღვთისა მიმართ მტერობას არა ვყოფ, მტყუარი იქმნები: თუ ღმერთს არა სძულობ, ძმის შურს რად ჰყოფ?
link
თუ რამ კეთილი შეგშურდა, ითხოვე ღვთისაგან და მიიღე: უტყუელი სიტყუა მამისა აღგითქუამს: "ითხოვდით და მოგეცესთ". აქ ძმისა მიმართ შური რად უნდა გაქუნდეს, თუ ღვთის სიძულვილი და მტერობა არ გაქუს? ეგების ჰგონო, შურისსგან რამე მოიგო? აქ ერ...
იხილეთ სრულად
თუ რამ კეთილი შეგშურდა, ითხოვე ღვთისაგან და მიიღე: უტყუელი სიტყუა მამისა აღგითქუამს: "ითხოვდით და მოგეცესთ". აქ ძმისა მიმართ შური რად უნდა გაქუნდეს, თუ ღვთის სიძულვილი და მტერობა არ გაქუს? ეგების ჰგონო, შურისსგან რამე მოიგო? აქ ერთი მაგალითი უნდა მოვიღოთ ამისი სასჩუენებელი, რომ შურისაგან ვერას მოიგებ: ეშმაკი ადამ სშურან და მტერად აღუდგა, მაგრამ ეშმაკმან დიდება ვერ შეიძინა რა; ეგრეთუე შენ ძმის შურით და მტერობით დიდებას ვერას შეიძენ.
link
თუ რამ კეთილი შეგშურდა, ითხოვე ღვთისაგან და მიიღე. უტყუელი სიტყუა მამისა აღგითქუამს: "ითხოვდით და მოგეცესთ". აქ ძმისა მიმართ შური რად უნდა გაქუნდეს, თუ ღვთის სიძულილი და მტერობა არ გაქუს?! ეგების ჰგონო, შურისაგან რამე მოიგო?
იხილეთ სრულად
თუ რამ კეთილი შეგშურდა, ითხოვე ღვთისაგან და მიიღე. უტყუელი სიტყუა მამისა აღგითქუამს: "ითხოვდით და მოგეცესთ". აქ ძმისა მიმართ შური რად უნდა გაქუნდეს, თუ ღვთის სიძულილი და მტერობა არ გაქუს?! ეგების ჰგონო, შურისაგან რამე მოიგო?
აქ ერთი მაგალითი უნდა მოვიღოთ ამისი საჩუენებელი, რომ შურისაგან ვერას მოიგებ: ეშმაკი ადამს შურად და მტერად აღუდგა, მაგრამ ეშმაკმან დიდება ვერა შეიძინა რა; ეგრეთუე შენ, ძმის შურითა და მტერობით დიდებას ვერას შეიძენ.
link
საყვარელნო, მარხვა ანგელოზის მსგავსება არის, და თუ მისთვის იმარხავ, რომ ანგელოზს ემსგავსო, ანგელოზი მჭამელს არ აყუედრებს. ელია ხორცსაც სჭამდა პურსაც, მაგრამ ანგელოზი არათუ აყუედრებდა, თვითვე ანგელოზი მოუტანდა ამაებს. ანგელოზი არ ა...
იხილეთ სრულად
საყვარელნო, მარხვა ანგელოზის მსგავსება არის, და თუ მისთვის იმარხავ, რომ ანგელოზს ემსგავსო, ანგელოზი მჭამელს არ აყუედრებს. ელია ხორცსაც სჭამდა პურსაც, მაგრამ ანგელოზი არათუ აყუედრებდა, თვითვე ანგელოზი მოუტანდა ამაებს. ანგელოზი არ აყუედრებს და შენ აყუედრებ, ეგ მარხვა ანგელოზის თვისება არ არის; ესე ვგონებ, ფარისეველის თვისება არის. თუ ამისთვის აყუედრებ, რომ მარხვის სწავება გნებავს, სწავლა ყუედრებით არ უნდა, უფროსად სიტკბოებით უნდა ასწაო.
link
ბიწიან იქმნება მარხვა, მმარხველმან რომ მჭამელი განიკითხოს, ვითარცა ფარისეველი იმარხვიდა. თვითვე იტყვის: "ვიმარხავ ორგის შაბათსა შინა"; მაგრამ მეზვერეს რომ აყვედრა, და უთხრა: "არა ვარ მტაცებელი და მემრუშე, ვითარცა ესე მეზვერე" - ამ...
იხილეთ სრულად
ბიწიან იქმნება მარხვა, მმარხველმან რომ მჭამელი განიკითხოს, ვითარცა ფარისეველი იმარხვიდა. თვითვე იტყვის: "ვიმარხავ ორგის შაბათსა შინა"; მაგრამ მეზვერეს რომ აყვედრა, და უთხრა: "არა ვარ მტაცებელი და მემრუშე, ვითარცა ესე მეზვერე" - ამისთვის მისი მარხვა ბიწიან იქმნა, და წარწყმდა. ფარისეველს არავინ დაემსგავსო, მმარხველმან მჭამელი არ განიკითხო, თორემ ფარისეველებრ დაისჯები. დიდს მოძღუარს პავლეს უსმინე: "არამჭამელი იგი მჭამელსა მას ნუ განიკითხავ".
link
საყვარელო, მარხუა ანგელოზის მსგავსება არის და თუ მისთვის იმარხავ, რომ ანგელოზს ემსგავსო, ანგელოზი მჭამელს არ აყუედრებს. ელია ხორცსაც სჭამდა და პურსაც, მაგრამ ანგელოზი არათუ აყუედრებდა, თვითვე ანგელოზი მოუტანდა ამაებს. ანგელოზი არ ...
იხილეთ სრულად
საყვარელო, მარხუა ანგელოზის მსგავსება არის და თუ მისთვის იმარხავ, რომ ანგელოზს ემსგავსო, ანგელოზი მჭამელს არ აყუედრებს. ელია ხორცსაც სჭამდა და პურსაც, მაგრამ ანგელოზი არათუ აყუედრებდა, თვითვე ანგელოზი მოუტანდა ამაებს. ანგელოზი არ აყუედრებს და შენ აყუედრებ, ეგ მარხუა ანგელოზის თვისება არ არის; ესე ვგონებ, უფრო ფარისეველის თვისება არის. თუ ამისთვის აყუედრებ, რომ მარხვის სწავება გნებავს, სწავლა ყუედრებით არ უნდა, უფროსად სიტკბოებით უნდა ასწაო.
link
ბიწიან იქმნება მარხვა, მმარხველმან რომ მჭამელი განიკითხოს, ვითარცა ფარისეველი იმარხვიდა. თვითვე იტყვის: „ვიმარხავ ორგზის შაბათსა შინა“; მაგრამ მეზვერეს რომ აყვედრა, და უთხრა: „არა ვარ მტაცებელი და მემრუშე, ვითარცა ესე მეზვერე“ – ა...
იხილეთ სრულად
ბიწიან იქმნება მარხვა, მმარხველმან რომ მჭამელი განიკითხოს, ვითარცა ფარისეველი იმარხვიდა. თვითვე იტყვის: „ვიმარხავ ორგზის შაბათსა შინა“; მაგრამ მეზვერეს რომ აყვედრა, და უთხრა: „არა ვარ მტაცებელი და მემრუშე, ვითარცა ესე მეზვერე“ – ამისთვის მისი მარხვა ბიწიან იქმნა და წარწყმდა. ფარისეველს არავინ დაემსგავსო, მმარხველმან მჭამელი არ განიკითხო, თორემ ფარისეველებრ დაისჯები. დიდს მოძღუარს პავლეს უსმინე: „არამჭამელი იგი მჭამელსა მას ნუ განიკითხავ“.
link