თუ სიმდაბლეს ყოვლად კეთილად არ რაცხ და არ მიიღებ, უკურნებელს საბრხეში შევარდები. ანუ სიმდაბლე ყოვლად კეთილად უნდა შერაცხო და მიიღო; და თუ სიმდაბლეს არ მიიღებ და ბოროტად შერაცხ, შენ ქრისტეც ბოროტად შეგირაცხია, ამისთვის რომ სიმდაბლე...
იხილეთ სრულად
თუ სიმდაბლეს ყოვლად კეთილად არ რაცხ და არ მიიღებ, უკურნებელს საბრხეში შევარდები. ანუ სიმდაბლე ყოვლად კეთილად უნდა შერაცხო და მიიღო; და თუ სიმდაბლეს არ მიიღებ და ბოროტად შერაცხ, შენ ქრისტეც ბოროტად შეგირაცხია, ამისთვის რომ სიმდაბლე მისი ნაყოფი არის, და თუ ნაყოფს ბოროტად შერაცხ, შენგან ისიც ბოროტად შერაცხილი იქმნება, თქმისაებრ: “ხე ნაყოფთაგან საცნაურ არს”. მიხედე კეთილად განსჯით თქმულის სიტყვის ძალს: სიმდაბლის განგდებით და შეურაცხებით, ქრისტეც შენგ...
link
ჭეშმარიტ მონანულს აღიყვანს საუკუნო მამა და მადლით ძედ მიითვალავს, ვითარცა სწერს დიდი იოანე ღვთისმეტყველი და მახარებელი: “მისცა მათ ხელმწიფება შვილ ღვთისა ყოფად”. ემბაზისაგან აღმოყვანებულს ვისმე ყრმას ჯერეთ კეთილმეტყველების შემძლებ...
იხილეთ სრულად
ჭეშმარიტ მონანულს აღიყვანს საუკუნო მამა და მადლით ძედ მიითვალავს, ვითარცა სწერს დიდი იოანე ღვთისმეტყველი და მახარებელი: “მისცა მათ ხელმწიფება შვილ ღვთისა ყოფად”. ემბაზისაგან აღმოყვანებულს ვისმე ყრმას ჯერეთ კეთილმეტყველების შემძლებლობა არა აქუს და სინანულისაგან ცათა შინა აღყუანებულს აქუს კეთილმეტყველების შემძლებლობა, რომ ანგელოზთა თანა უგალობოს ღმერთსა; ემბაზისაგან აღმოყვანებული კვალად ჰსცოდებს, სინანულისაგან ცათა შინა აღყუანებული არა მოკუდების, ...
link
თუ სიმდაბლეს ყოვლად კეთილად არ რაცხ და არ მიიღებ, - უკურნებელს სიბრხეში შევარდები. ანუ სიმდაბლე ყოვლად კეთილად უნდა შერაცხო და მიიღო; და თუ სიმდაბლეს არ მიიღებ და ბოროტად შერაცხავ, შენ ქრისტეც ბოროტად შეგირაცხია, ამისთვის, რომ სიმ...
იხილეთ სრულად
თუ სიმდაბლეს ყოვლად კეთილად არ რაცხ და არ მიიღებ, - უკურნებელს სიბრხეში შევარდები. ანუ სიმდაბლე ყოვლად კეთილად უნდა შერაცხო და მიიღო; და თუ სიმდაბლეს არ მიიღებ და ბოროტად შერაცხავ, შენ ქრისტეც ბოროტად შეგირაცხია, ამისთვის, რომ სიმდაბლე მისი ნაყოფი არის, და თუ ნაყოფს ბოროტად შერაცხ, შენგან ისიც ბოროტად შერაცხილი იქნება, თქმისაებრ: "ხე ნაყოფთაგან საცნაურ არს". მიხედე კეთილად განსჯით თქმულის სიტყვის ძალას: სიმდაბლის განგდებით და შეურაცხებით ქრისტეც ...
link
და თუ ვინმე ამას ეძიებ, რომ რათ დასდვა ღმერთმან მარხვა, აქ ერთი მაგალითი უ ნდა მოვიღოთ: მკურნალნი სნეულს დაჰხედვენ, ჰსცნობენ, რომ საჭმელთაგან სენი შეუსულა მასში, ამისთვის რომლისამე საჭმლის მარხვას მისცემენ. აგრეთვე ღმერთმან იხილა ...
იხილეთ სრულად
და თუ ვინმე ამას ეძიებ, რომ რათ დასდვა ღმერთმან მარხვა, აქ ერთი მაგალითი უ ნდა მოვიღოთ: მკურნალნი სნეულს დაჰხედვენ, ჰსცნობენ, რომ საჭმელთაგან სენი შეუსულა მასში, ამისთვის რომლისამე საჭმლის მარხვას მისცემენ. აგრეთვე ღმერთმან იხილა კაცთა ბუნება, რომ პირველის მამის ადამის უგვანად ჭამისაგან კაცისა შორის ცოდვის სნეულება არის. ამ მიზეზისათვია სამკურნალოდ მარხვა მოგუცა. ჭამამან სნეულ ჰყო ბუნება ჩუენი, სამართალი არის - მარხვამ უნდა განამრთელოს. მარხვა რო...
link
ღმერთი ქალწულთ დიდ ნიჭს მისცემს და უნანელთა მეძავთა - დიდს სასჯელს. ქალწულთ ეს ნიჭი აქუს: პირველად ეს, რომ ღვთისა მიმართ სასურველი ძღვენი არის, ვითარცა დავით იტყვის: "მიერთვნენ მეუფესა ქალწულნი"; მეორედ ესე, ქრისტეს დედა ხმობილი ა...
იხილეთ სრულად
ღმერთი ქალწულთ დიდ ნიჭს მისცემს და უნანელთა მეძავთა - დიდს სასჯელს. ქალწულთ ეს ნიჭი აქუს: პირველად ეს, რომ ღვთისა მიმართ სასურველი ძღვენი არის, ვითარცა დავით იტყვის: "მიერთვნენ მეუფესა ქალწულნი"; მეორედ ესე, ქრისტეს დედა ხმობილი არის, ვითარცა იტყვის ღვთის-მეტყველი გრიგოლი: "დედანო! ქალწულ-იყვენით, რათა დედა იქმნეთ ქრისტესა". აწ მეძავთა და მემრუშეთა სასჯელი ვსთუათ. მეძაობისათვის ნოეს ჟამსა ქუეყანა წყლივ რღვნისაგან აღიხოცა, დიდ-დიდი ქალაქი სოდომი დ...
link
ეგების ის ვინმე იფიქროს, თუ ენა ბოროტისაგან არა დააცხრო, სხუა კეთილით ცხონდეს. ჭეშმარიტი უნდა განვაცხადო, მოციქული ასე გვამცნებს: "ყოველი განცხადებული ნათელ არს". ყოველი მოღუაწება რომ ვინმემ აღასრულოს, თუ ენა კეთილად დაცული არა აქ...
იხილეთ სრულად
ეგების ის ვინმე იფიქროს, თუ ენა ბოროტისაგან არა დააცხრო, სხუა კეთილით ცხონდეს. ჭეშმარიტი უნდა განვაცხადო, მოციქული ასე გვამცნებს: "ყოველი განცხადებული ნათელ არს". ყოველი მოღუაწება რომ ვინმემ აღასრულოს, თუ ენა კეთილად დაცული არა აქუს, საუკუნო ცხოვრებას ვერ მიიღებს. თვით უფალი იესო ამტკიცებს: "სიტყვათა შენთაგან დაისაჯო". სად წარმოჩნდა შენი ცხოვრება, რადგან კი დაისჯები? საყვარელო! ამას კეთილით განჰსჯით მიხედე. ცხოვრება და წარწყმედა სიტყვისაგან არის ...
link
ბიწიან იქმნება მარხვა ამპარტავნებისაგან, ვითარცა მარხვა ფარისეველისა ფარისეველის ამპარტავნებისათვის, - მეზვერე რომ ამაღლდა და აყვედრა, - ბიწიან იქმნა და დაისაჯა, მეზუერე განმართლდა, ვითარცა ბრძანებს უფალი იესო: "გეტყვი თქვენ გარდა...
იხილეთ სრულად
ბიწიან იქმნება მარხვა ამპარტავნებისაგან, ვითარცა მარხვა ფარისეველისა ფარისეველის ამპარტავნებისათვის, - მეზვერე რომ ამაღლდა და აყვედრა, - ბიწიან იქმნა და დაისაჯა, მეზუერე განმართლდა, ვითარცა ბრძანებს უფალი იესო: "გეტყვი თქვენ გარდამოვიდა განმართლებული მიერ სახით თვისით". მმარხველნო, არამც ფარისეველის სიმაღლე არ მიიღოთ და სანათრელი შრომა არ წარწყმიდოთ. ქრისტე გიბრძანებსთ: "რომელმან დაიმდაბლოს თავი თვისი, იგი ამაღლდეს; და რომელმან აღიმაღლოს თავი თვი...
link
თუ ვითარ - წარმოვაჩინოთ. რომლისდა მიმართ კეთილი გიქმნია, თუ მისგან მოგეცა განსაცდელი, გონიერებით მიხედე, თუ რა სასიხარულო საქმეები გაქუს: ერთი ეს - ქრისტეს მიემსგავსები; ქრისტეც მისგან ხსნილმან და რომელთაც კეთილი უყო, მათ სიკუდილი...
იხილეთ სრულად
თუ ვითარ - წარმოვაჩინოთ. რომლისდა მიმართ კეთილი გიქმნია, თუ მისგან მოგეცა განსაცდელი, გონიერებით მიხედე, თუ რა სასიხარულო საქმეები გაქუს: ერთი ეს - ქრისტეს მიემსგავსები; ქრისტეც მისგან ხსნილმან და რომელთაც კეთილი უყო, მათ სიკუდილის განსაცდელში შეაგდეს; და შენც, რომელსაც კეთილი უყავ, განსაცდელში შეგაგდო. ამან საქმემან რადგან ქრისტეს მიგამსგავსა, ჭეშმარიტად სიხარულით უნდა აღივსო და ქრისტესებრ ბოროტის მყოფელთათვის უნდა ილოცო: "მიუტევე, მამაო, რამეთუ...
link
ქუეყანა იგი ზეცისა არა არის ნივთიერი, არამედ უნივთო; არა არის წარმავალი, არამედ საუკუნო; მეუფე მის ქუეყანისა არს ყოველთა დამბადებელიუფალი: ქვეყანა იგი არა გენათლდების შექმნილისა და დაბადებულისა მზისა მიერ, არამედ შეუქმნელისა და და...
იხილეთ სრულად
ქუეყანა იგი ზეცისა არა არის ნივთიერი, არამედ უნივთო; არა არის წარმავალი, არამედ საუკუნო; მეუფე მის ქუეყანისა არს ყოველთა დამბადებელიუფალი: ქვეყანა იგი არა გენათლდების შექმნილისა და დაბადებულისა მზისა მიერ, არამედ შეუქმნელისა და დაუბადებელისა ღვთისა მიერ; ქუეყანასა მას შინა ნაცულად ვარსკულავისა ბრწყინვენ ანგელოზნი და სულნი წმიდათანი; ქვეყანასა მას შინა გლახაკნი უსანატრელეს არიან მდიდართაგან, ქთმისაებრ საუფლოსა: "ნეტარ იყვნენ გლახაკნი სულითა, რამეთ...
link
ჭეშმარიტ მონანულს აღიყვანს საუკუნო მამა დ მადლით ძედ მიითვალავს, ვითარცა სწერს დიდი იოანე ღვთისმეტყველი და მახარებელი: "მისცა მათ ხელმწიფება შვილ ღვთისა ყოფად". ემბაზისაგან აღმოყვანებულს ვისმე ყრმას ჯერეთ კეთილმეტყველების შემძლებლ...
იხილეთ სრულად
ჭეშმარიტ მონანულს აღიყვანს საუკუნო მამა დ მადლით ძედ მიითვალავს, ვითარცა სწერს დიდი იოანე ღვთისმეტყველი და მახარებელი: "მისცა მათ ხელმწიფება შვილ ღვთისა ყოფად". ემბაზისაგან აღმოყვანებულს ვისმე ყრმას ჯერეთ კეთილმეტყველების შემძლებლობა არა აქუს, - და სინანულისაგან ცათა შინა აღყუანებულს აქუს კეთილ-მეტყველების შემძლებლობა, რომ ანგელოზთა თანა უგალობს ღმერთსა; ემბაზისაგან აღმოყვანებული კვალად ჰსცოდავს, - სინანულისაგან ცათა შინა აღყუანებული არა სადა სცო...
link