საყვარელო, ჰსთქუ, რომლისთვის ამპარტავნებ: ხორციელის საქმისათვის, თუ სულიერისათვის? თუ სულიერი რამ სათნოება გაქუს, სათნოებისთვის რად ამპარტავნებ? თუ სულისთვის გნებავს - სათნოება-ამპარტავნება ყოველს სათნოებას დააბნელებს, და თუ ხორცი...
იხილეთ სრულად
საყვარელო, ჰსთქუ, რომლისთვის ამპარტავნებ: ხორციელის საქმისათვის, თუ სულიერისათვის? თუ სულიერი რამ სათნოება გაქუს, სათნოებისთვის რად ამპარტავნებ? თუ სულისთვის გნებავს - სათნოება-ამპარტავნება ყოველს სათნოებას დააბნელებს, და თუ ხორცისთვის გნებავს - სათნოება ხორცის საშვებელი არ არის, უფრო სამწუხარო არის: გესმის ბრძანებული იესოს მიერ? "ვიწრო არს გზა იგი და საჭირველ, რომელნი მივლენ ცხოვრებად საუკუნოდ". და თუ ამპარტავნებ - სათნოება სულისათვის უხმარი არი...
link
ბრძანებს უფალი პირითა ისაია წინასწარმეტყველისათა: "წმიდა ჰყავთ მარხვა, ჰქადაგეთ მსახურება". ცხადად სჩანს, რომ უფლისაგან არს მარხუა მოცემული; თუ მარხუა მოცემული არ იყოს: "წმიდა ჰყავთ მარხვა" ამას არ იტყოდა, მაგრამ მარხვა უფლისაგა...
იხილეთ სრულად
ბრძანებს უფალი პირითა ისაია წინასწარმეტყველისათა: "წმიდა ჰყავთ მარხვა, ჰქადაგეთ მსახურება". ცხადად სჩანს, რომ უფლისაგან არს მარხუა მოცემული; თუ მარხუა მოცემული არ იყოს: "წმიდა ჰყავთ მარხვა" ამას არ იტყოდა, მაგრამ მარხვა უფლისაგან არის მოცემული. როგორც ხორცისათვის საზრდელი მოცემული არის, აგრეთვე სულისათვის მარხვა საზრდელად არის მოცემული. ოთხი კავშირი: ცეცხლი, წყალი, მიწა და ჰაერი ხორცს განამტკიცებს, და მათდა შესაწევნელად საზრდელი მოსცა ღმერთმან....
link
ეგრეთუე მონაზონთა მიმართ ვიყტვი მე უღირსი: ანუ მკუდარი უნდა იყოს სოფლისა ნივთთაგან ანუ ცხოველი, და მონაზონების სახე არ უნდა ემოსო, რათგან სოფლისა ნივთისათვის ცხოველი არის; თორემ, როგორც ზემო ვსთქუ, საკიცხელი რამე იქმნება. მაგალითი...
იხილეთ სრულად
ეგრეთუე მონაზონთა მიმართ ვიყტვი მე უღირსი: ანუ მკუდარი უნდა იყოს სოფლისა ნივთთაგან ანუ ცხოველი, და მონაზონების სახე არ უნდა ემოსო, რათგან სოფლისა ნივთისათვის ცხოველი არის; თორემ, როგორც ზემო ვსთქუ, საკიცხელი რამე იქმნება. მაგალითი მოვიცოთ, თუ როგორ საკიცხველი არის. ცხოველმან კაცმან მკვდრის სამოსელი სუდარა რომ შთაიცუას და ერთა შორის იარებოდეს, ერისაგან საკიცხელი რამე იქმნება თუ არა? ეგრეთუე მონაზონების სამოსელი ნივთიერის სოფლისაგან მკუდრის მონაზ...
link
თუ ამას იტყვი, უძლური ვარო, ამისი მაგალითი სხუა ვსთქუათ: ისრაელნი ეგვიპტეს უძლურნი იყუნენ, ამისთვის რომ მონებასა ქუეშე იყვნენ. მოსეც აქ იყო. ერთს დღეს ნახა მოსემ, რომ ეგვიპტელი ისრაელს კვლიდა; დაივიწყა მოსემ ყოველი უძლურება, ეგვიპ...
იხილეთ სრულად
თუ ამას იტყვი, უძლური ვარო, ამისი მაგალითი სხუა ვსთქუათ: ისრაელნი ეგვიპტეს უძლურნი იყუნენ, ამისთვის რომ მონებასა ქუეშე იყვნენ. მოსეც აქ იყო. ერთს დღეს ნახა მოსემ, რომ ეგვიპტელი ისრაელს კვლიდა; დაივიწყა მოსემ ყოველი უძლურება, ეგვიპტელი მოჰკლა და ქვიშაში დაჰფლა და ისრაელი განარინა. აგრეთვე შენ ეგვიპტეს ყოფაში (ესე იგი ცოდვისა ყოფაში) უძლური ხარ, ამისთვის რომ ცოდვის მონებაში ხარ; ხედავ რომ შენს სულს სიძუა ჰკლავს, მოსეს მსგავსად უძლურებ; დაივიწყე სიძ...
link
ბრძანებს უფალი პირითა ისაია წინასწარმეტყველისათა: "ოდეს მოქცეულთა სულთ ითავნე, მაშინ სცხონდე და სცნა სადა იყავ". სულთქმა სინანულს ჰნიშნავს, და ჰსჩანს აქ, თუ ცოდვისაგან არ მოიქცევა კაცი, სინანული უხმარი არის. ეს სიტყუა ასე აჩნეს: "...
იხილეთ სრულად
ბრძანებს უფალი პირითა ისაია წინასწარმეტყველისათა: "ოდეს მოქცეულთა სულთ ითავნე, მაშინ სცხონდე და სცნა სადა იყავ". სულთქმა სინანულს ჰნიშნავს, და ჰსჩანს აქ, თუ ცოდვისაგან არ მოიქცევა კაცი, სინანული უხმარი არის. ეს სიტყუა ასე აჩნეს: "ოდეს მოციქულმან სულთ ითქვნე". ესე იგი, როდესაც ცოდვისაგან მოიქცე და შეინანოო. აცხადებს ეს სოტყუა, რომ თუ ცოდვისაგან კაცი არ მოიქცა, ისრე სინანულის სახის ჩუენება არა რად შეირაცხება. ამას უფალი ღმერთი ეზეკიელ წინასწარმეტყვ...
link
თუ განსაცდელი და ჭირი არ მიიღე ამას სოფელსა შინა - სასუფეველად ვერ აღხვალ: ანუ უნებლიეთ მოსრული განსაცდელი და ჭირი უნდა თავს იდვა, ანუ თავით-თვისით სინანულის განსაცდელი და ჭირი უნდა იტვირთო; ანუ იტვირთე განსაცდელი შიმშილისა და წყუ...
იხილეთ სრულად
თუ განსაცდელი და ჭირი არ მიიღე ამას სოფელსა შინა - სასუფეველად ვერ აღხვალ: ანუ უნებლიეთ მოსრული განსაცდელი და ჭირი უნდა თავს იდვა, ანუ თავით-თვისით სინანულის განსაცდელი და ჭირი უნდა იტვირთო; ანუ იტვირთე განსაცდელი შიმშილისა და წყურვილისა და მარხუა შეიტკბე. თუ ხორცის უძლურებისათვის საზრდლის შიმშილი ვერ იტვირთო, სიმართლისათვის მიიღე შეიმშილი და წყურვილი, რათა ქრისტეს მიერ ნეტარება მიიღო, ვითარ იგი ბრძანებს უფალი: "ნეტარ-იყვნენ რომელთა შიოდეს და წყუ...
link
თუ ვინმე მოეგება გონებას და იკითხავს: "რა ვყო, თავისუფლება აღარ მაქუს, ისე შეპყრობილი ვარ სიძვისაგან, მე გეტყვი, თუ რა ჰყო: წმიდის აღსარებისაგან მიაკუდინე სიძუა და შენ თავისუფლება და ნეტარება მიიღე, ვითარცა იტყვის ღვთივხმოვანი დავ...
იხილეთ სრულად
თუ ვინმე მოეგება გონებას და იკითხავს: "რა ვყო, თავისუფლება აღარ მაქუს, ისე შეპყრობილი ვარ სიძვისაგან, მე გეტყვი, თუ რა ჰყო: წმიდის აღსარებისაგან მიაკუდინე სიძუა და შენ თავისუფლება და ნეტარება მიიღე, ვითარცა იტყვის ღვთივხმოვანი დავით: "ნეტარ არს, რომელმან შეიპყრნეს ჩვილნი და შეახეთქნეს კლდესა!" თუ სხვა ძალი არა გაქუს-რა, ისე გულის-თქმით სიძვის გულის-თქმა მოაკუდინე - თუ როგორ - მაგალითი მოგახსენო: უფლისა ღვთისა მინდობით დავითმან ისევ გოლიათის მახვი...
link
აწ ეს წარმოვაჩინოთ, მღუდელი როგორ უნდა იქცეოდეს. მღუდელი ანგელოზად ითქმის, ვითარცა იტყვის წინასწარმეტყველი მალაქია: "ბაგენი მღუდელთანი იწურთიდეს მეცნიერებასა, და ჰსჯული იძიოს მისგან, რამეთუ ანგელოზი არს უფლისა ყოვლისა მპყრობელისა"...
იხილეთ სრულად
აწ ეს წარმოვაჩინოთ, მღუდელი როგორ უნდა იქცეოდეს. მღუდელი ანგელოზად ითქმის, ვითარცა იტყვის წინასწარმეტყველი მალაქია: "ბაგენი მღუდელთანი იწურთიდეს მეცნიერებასა, და ჰსჯული იძიოს მისგან, რამეთუ ანგელოზი არს უფლისა ყოვლისა მპყრობელისა". რადგან ანგელოზად ითქუა მღუდელი, ანგელოზის თვისებაც უნდა აქუნდეს. თუ ვითარ - ვსთქუათ: ანგელოზის თვისებას ისაია მოგვითხრობს და იტყვის: "ექუს ფრთე ეხსნეს ერთსა: ორითა იფარვიდეს პირთა და ორითა ფერხთა და ორითა ფრინვიდეს". ...
link
წმინდა მამები შეიკრიბნენ და იმსჯელეს - ადამიანისთვის ჯერ რომელი უფრო მთავარია, თავმდაბლობა თუ სიყვარული. დიდი განსჯის შემდეგ გადაწყვიტეს - თავმდაბლობაო. ე.ი. მოყვასს ტუ თავმდაბლობა არა გაქვს, არაფერი გაქვს. თავმდაბლობა გაქვს, ყველ...
იხილეთ სრულად
წმინდა მამები შეიკრიბნენ და იმსჯელეს - ადამიანისთვის ჯერ რომელი უფრო მთავარია, თავმდაბლობა თუ სიყვარული. დიდი განსჯის შემდეგ გადაწყვიტეს - თავმდაბლობაო. ე.ი. მოყვასს ტუ თავმდაბლობა არა გაქვს, არაფერი გაქვს. თავმდაბლობა გაქვს, ყველაფერი გაქვს. მაცხოვარი ბრძანებს: "იყვენით თქუენ სრულ, ვითარცა მამა თქვენი ზეცათა სრულ არს", ქრისტიანული ცხოვრება არ მდგომარეობს მხოლოდ მარხვებში, მღვიძარებებში, მუხლთმოდრეკებში, შიშველ მიწაზე წოლაში, ხორციელ თვითგევმაში,...
link
ვსთქუათ: ვისაც ბოროტი უყავ, მისგან მოგეცა განსაცდელი. ესეც სასიხარულო რამე არის, ამისთვის რომ ბოროტის ყოფისათვის აქავ გაზღუევინა, ჟამიერსა და წარმავალზე, და საუკუნოდ სატანჯუელად დამმარხველად არ გექმნა. ვსთქუათ, ეშმაკისაგან მოგეცა ...
იხილეთ სრულად
ვსთქუათ: ვისაც ბოროტი უყავ, მისგან მოგეცა განსაცდელი. ესეც სასიხარულო რამე არის, ამისთვის რომ ბოროტის ყოფისათვის აქავ გაზღუევინა, ჟამიერსა და წარმავალზე, და საუკუნოდ სატანჯუელად დამმარხველად არ გექმნა. ვსთქუათ, ეშმაკისაგან მოგეცა განსაცდელი, - ესეც სასახარულოდ მისათვალველი არის; თუ მართალი ხარ და სინანულისა მიერ განწმედილი, მაშინც სასიხარულო არის, ამისთვის რომ სულით და ხორცით უმეტესობას მიიღებ, ვითარცა იობისთვის წერილ-არ: "და იქმნეს უკანასკნელი ი...
link