სატანჯველი, ანუ ჯოჯოხეთი, რომლის შესახებაც აღნიშნულია წმ. წერილში, არ წარმოადგენს მატერიალურ, ფიზიკურ ადფგილმდებარეობას, ისევე როგორც სასუფეველი. ეს ორივე სამყოფელი მხოლოდ სულიერი მდგოარეობის გამომხატველია. და აი რატომ: რაც ნივთიე...
იხილეთ სრულად
სატანჯველი, ანუ ჯოჯოხეთი, რომლის შესახებაც აღნიშნულია წმ. წერილში, არ წარმოადგენს მატერიალურ, ფიზიკურ ადფგილმდებარეობას, ისევე როგორც სასუფეველი. ეს ორივე სამყოფელი მხოლოდ სულიერი მდგოარეობის გამომხატველია. და აი რატომ: რაც ნივთიერია, მატერიალურია, იგი ამავდროულად წარმავალია, რამეთუ მატერია თავისი არსით წარმოადგენს დროში არსებულს. თუ სასუფეველს და ჯოჯოხეთს ფიზიკურ ადგულს დავუქვემდებარებთ, მაშინ ხომ ნეტარებაც და ტანჯვაც დაექვემდებარება დასაწყისთან...
link
როდესაც საუბარია ზოგადად ცოდვაზე და მის მიერ მოწევნულ ტანჯვაზე უნდა შევიმეცნოთ შემდეგი: როგორც აღვნიშნეთ ეს არის მოქმედება, რომელიც პირველად მოიმოქმედეს ევამ და ადამმა ედემის ბაღში. ასე შომოვიდა იგი ქვეყნიერებასა და და პირველი ად...
იხილეთ სრულად
როდესაც საუბარია ზოგადად ცოდვაზე და მის მიერ მოწევნულ ტანჯვაზე უნდა შევიმეცნოთ შემდეგი: როგორც აღვნიშნეთ ეს არის მოქმედება, რომელიც პირველად მოიმოქმედეს ევამ და ადამმა ედემის ბაღში. ასე შომოვიდა იგი ქვეყნიერებასა და და პირველი ადამიანის მემკვიდრეობაში. ამ განშორებამ შემდგედ წარმოშვა მრავალი ამდაგვარი მოქმედება კაცობრიობაში. ათი მცნების შემოსვლამ ამხილა ცოდვა, რომელიც საყოველთაო საღმრთო წესრიგის წინააღმდეგ მიმართული ქმედება. ცოდვის, როგორც უწესრ...
link
რა არის ცოდვა, რას მოაკვდინებს იგი ადამიანში და რა შედეგები მოაქვს. თავდაპირველად უნდა აღინიშნოს, რომ ცოდვა ან ბოროტება არც სუბსტანციაა და არც არსება. "ცოდვა არარაობაა" - წერს ნეტარი ავგუსტინე. "ცოდვა საკუთრივ სუბსტანცია არ არის" ...
იხილეთ სრულად
რა არის ცოდვა, რას მოაკვდინებს იგი ადამიანში და რა შედეგები მოაქვს. თავდაპირველად უნდა აღინიშნოს, რომ ცოდვა ან ბოროტება არც სუბსტანციაა და არც არსება. "ცოდვა არარაობაა" - წერს ნეტარი ავგუსტინე. "ცოდვა საკუთრივ სუბსტანცია არ არის" - წმ. გრიგოლ ნოსელი. უფრო მეტიც, წმ. მაქსიმე აღმსარებელი გვამცნობს: დემონებიც კი არ არიან ბუნებით ბოროტნი, არამედ ამგვარნი ხდებიან საკუთარი ბუნებითი ძალების არასწორად გამოყენებით". ცოდვა, როგორც აღვნიშნეთ, ჩვენი თავისუფ...
link
ილუზია ყოფისგან გათავისუფლების პროცესში განმარტოების თანმხლები არის ცხოვრებასა და აზროვნებაში უცილობელი ცვლილება, ეს კი, თავის მხრივ, გულისხმობ ზნეობისა და კეთილსინდისიერებისაკენ ჯერ თვალთამზერის მიპყრობას და შემდეგ მისკენ სწრაფვა...
იხილეთ სრულად
ილუზია ყოფისგან გათავისუფლების პროცესში განმარტოების თანმხლები არის ცხოვრებასა და აზროვნებაში უცილობელი ცვლილება, ეს კი, თავის მხრივ, გულისხმობ ზნეობისა და კეთილსინდისიერებისაკენ ჯერ თვალთამზერის მიპყრობას და შემდეგ მისკენ სწრაფვას.
link
ვეძებთ ბედნიერებას, სიხარულს, სიყვარულს, სიმშვიდეს, მაგრამ არცერთი არ მყოფობს ჩვენში, რადგან ეს ყოველივე საკუთარ თავზე გამარჯვების შედეგად იშვება მხოლოდ. გამარჯვებასაც კი შევუბღალეთ შინაარსი ჩვენს ცხოვრებაში და ეს ცნება ისევ სხვაზ...
იხილეთ სრულად
ვეძებთ ბედნიერებას, სიხარულს, სიყვარულს, სიმშვიდეს, მაგრამ არცერთი არ მყოფობს ჩვენში, რადგან ეს ყოველივე საკუთარ თავზე გამარჯვების შედეგად იშვება მხოლოდ. გამარჯვებასაც კი შევუბღალეთ შინაარსი ჩვენს ცხოვრებაში და ეს ცნება ისევ სხვაზე პირადი გავლენისა და წარმატების აღსანიშნ ცნებად ვაქციეთ. დაგვავიწყდა, რომ თითოეული ადამიანის საკუთარ თავზე გამარჯვება საყოველთაო გამარჯვების შედეგი იქნება. ამის შედეგად იბადება მხოლოდ ის, რასაც დღენიადაგ ვეძებთ: სიმშვიდ...
link
ღმერთს, როგორც მარადიულს, არა აქვს დასაბამი - საწყისი და დასასრული, რადგან რასაც დასაბამი აქვს, ის შექმნილია (ე.ი. არ იყო და არის ვინმეს მეშვეობით). ღმერთი სულია, არ არის ხელშეხებადი, უკვდავია და უნივთო. საღმრთო ბუნების ნებისმიერი...
იხილეთ სრულად
ღმერთს, როგორც მარადიულს, არა აქვს დასაბამი - საწყისი და დასასრული, რადგან რასაც დასაბამი აქვს, ის შექმნილია (ე.ი. არ იყო და არის ვინმეს მეშვეობით). ღმერთი სულია, არ არის ხელშეხებადი, უკვდავია და უნივთო. საღმრთო ბუნების ნებისმიერი სახის წარმოდგენა გონებაში ან ფიქრში, ასევე წარმოდგენა, რაც მისი ფიზიკური სახის არსებობასთან, ფორმასთან, სიმაღლესთან, სიგანესთან, აგებულებასთან და საერთოდ ნებისმიერ გამომსახველობასთან იქნება დაკავშირებული, მცდარია. ეს იმ...
link
ჯვრისწერის, როგორც საეკლესიო საიდუმლოების, აღსრულების პროცესში ხორციელდება მეუღლეთა ურთიერთაღთქმის სრულყოფა და უფლისმიერ ენიჭებათ კურთხევა. ამდენად, ყოველგვარი განცხადება, რაც ამ თვალსაზრისით ქორწინებულთა წესიერების საკითხს კითხვი...
იხილეთ სრულად
ჯვრისწერის, როგორც საეკლესიო საიდუმლოების, აღსრულების პროცესში ხორციელდება მეუღლეთა ურთიერთაღთქმის სრულყოფა და უფლისმიერ ენიჭებათ კურთხევა. ამდენად, ყოველგვარი განცხადება, რაც ამ თვალსაზრისით ქორწინებულთა წესიერების საკითხს კითხვის ნიშნის ქვეშ ქვეშ დააყენებ, უარსაყოფია. ხოლო ვინც ასეთ განსაზღვრებას დანერგავს, მიანიშნებს მის გაუთვითცნობიერებლობაზე საეკლესიო სამართლებრივ ნორმებში.
link
მინდა შევეხო საზოგადოებაში გავრცელებულ აზრს ჯვარდაუწერელი მეუღლეების ქორწინების განსაზღვრების შესახებ. არცთუ იშვიათად გაიგონებ, თითქოს ჯვარდაუწერელი მეუღლეები მრუშები არიან, ხოლო მათი შვილები მრუშობის ნაყოფები. კატეგორიულად უნდა ი...
იხილეთ სრულად
მინდა შევეხო საზოგადოებაში გავრცელებულ აზრს ჯვარდაუწერელი მეუღლეების ქორწინების განსაზღვრების შესახებ. არცთუ იშვიათად გაიგონებ, თითქოს ჯვარდაუწერელი მეუღლეები მრუშები არიან, ხოლო მათი შვილები მრუშობის ნაყოფები. კატეგორიულად უნდა ითქვას, რომ ეს სრულებითაც არ შეესაბამება სინამდვილეს.
როდესაც კაცი და ქალი აღუთქვამს ერთმანეთს მეუღლეობას, ამ აღთქმით უკვე არიან ცოლ-ქმარნი. მრუშობად იწოდება მოქმედება, როდესაც ცოლიანი ან ქმარიანი ღალატობს თავის მეუღლეს. ...
link
გამოკვეთილად განსახილველ საკითხად მივიჩნიეთ ქორწინებაც. ადამიანის სრულფასოვანი ცხოვრება წარმოუდგენელია ისეთი პირადი სივრცისა და სამყაროს გარეშე, როგორიცაა ოჯახური გარემო. ნიშანდობლივია, რომ ამ თვალსაზრისით გარკვეული ასაკობრივი და ...
იხილეთ სრულად
გამოკვეთილად განსახილველ საკითხად მივიჩნიეთ ქორწინებაც. ადამიანის სრულფასოვანი ცხოვრება წარმოუდგენელია ისეთი პირადი სივრცისა და სამყაროს გარეშე, როგორიცაა ოჯახური გარემო. ნიშანდობლივია, რომ ამ თვალსაზრისით გარკვეული ასაკობრივი და სქესობრივი მოწიფულობის შედეგად ხდება სურვილის აღძვრა და შეაბამისად, დასახული მიზნის განხორციელებაც. გასათვალისწინებელია ისიც, რომ მეუღლის ყოლის სურვილი ყოველთვის ფიზიოლოგიურ მოწიფულობასთან არ არის დაკავშირებული, ასეტი მი...
link
სიღარიბესა და სიღატაკეს ისევე შეეზრდება ხოლმე მანკიერი საშიშროებები, როგორც სიმდიდრეს. ასეთ მდგომარეობაში მყოფი ადამიანი არცთუ იშვიათად ექვემდებარება სასოწარკვეთილების, შურის, ღვთისმგმობი გულისზრახვების და გაბოროტებული კაცის თვისე...
იხილეთ სრულად
სიღარიბესა და სიღატაკეს ისევე შეეზრდება ხოლმე მანკიერი საშიშროებები, როგორც სიმდიდრეს. ასეთ მდგომარეობაში მყოფი ადამიანი არცთუ იშვიათად ექვემდებარება სასოწარკვეთილების, შურის, ღვთისმგმობი გულისზრახვების და გაბოროტებული კაცის თვისებრივ გამოვლინებებს. ასე წონასწორობადარღვეულს კი არ შეუძლია, წარმატება მოუტანოს საზოგადოებას. ამიტომ სიღარიბისა და სიღატაკიც ზღვართან გასავლებად ერთადერთი მტკიცე მიჯნა, ზომიერების სასარგებლოდ, ერთმანეთისკენ გაწვდილი ხელია...
link