ბიწიან იქმნება მარხვა ამპარტავნებისაგან, ვითარცა მარხვა ფარისეველისა ფარისეველის ამპარტავნებისათვის, – მეზვერე რომ ამაღლდა და აყუედრა, – ბიწიან იქმნა და დაისაჯა, მეზუერე განმართლდა, ვითარცა ბრძანებს უფალი იესო: „გეტყვი თქვენ გარდა...
იხილეთ სრულად
ბიწიან იქმნება მარხვა ამპარტავნებისაგან, ვითარცა მარხვა ფარისეველისა ფარისეველის ამპარტავნებისათვის, – მეზვერე რომ ამაღლდა და აყუედრა, – ბიწიან იქმნა და დაისაჯა, მეზუერე განმართლდა, ვითარცა ბრძანებს უფალი იესო: „გეტყვი თქვენ გარდამოვიდა განმართლებული მიერ სახით თვისად“. მმარხველნო, არამც ფარისეველის სიმაღლე არ მოიღოთ და სანატრელი შრომა არ წარწყმიდოთ. ქრისტე გიბრძანებსთ: „რომელმან დაიმდაბლოს თავი თვისი, იგი ამაღლდეს და რომელმან აღიმაღლოს თავი თვის...
link
თუ ვითარ - წარმოვაჩინოთ. რომლისდა მიმართ კეთილი გიქმნია, თუ მისგან მოგეცა განსაცდელი, გონიერებით მიხედე, თუ რა სასიხარულო საქმეები გაქუს: ერთი ეს - ქრისტეს მიემსგავსები; ქრისტეც მისგან ხსნილმან და რომელთაც კეთილი უყო, მათ სიკუდილი...
იხილეთ სრულად
თუ ვითარ - წარმოვაჩინოთ. რომლისდა მიმართ კეთილი გიქმნია, თუ მისგან მოგეცა განსაცდელი, გონიერებით მიხედე, თუ რა სასიხარულო საქმეები გაქუს: ერთი ეს - ქრისტეს მიემსგავსები; ქრისტეც მისგან ხსნილმან და რომელთაც კეთილი უყო, მათ სიკუდილის განსაცდელში შეაგდეს; და შენც, რომელსაც კეთილი უყავ, განსაცდელში შეგაგდო. ამან საქმემან რადგან ქრისტეს მიგამსგავსა, ჭეშმარიტად სიხარულით უნდა აღივსო და ქრისტესებრ ბოროტის მყოფელთათვის უნდა ილოცო: "მიუტევე, მამაო, რამეთუ...
link
თუ ვითარ – წარმოვაჩინოთ, რომლისდა მიმართ კეთილი გიქმნია, თუ მისგან მოგეცა განსაცდელი, გონიერებით მიხედე, თუ რა სასიხარულო საქმეები გაქუს: ერთი ეს – ქრისტეს მიემსგავსები; ქრისტეც მისგან ხსნილმან და რომელთაც კეთილი უყო, მათ სიკუდილი...
იხილეთ სრულად
თუ ვითარ – წარმოვაჩინოთ, რომლისდა მიმართ კეთილი გიქმნია, თუ მისგან მოგეცა განსაცდელი, გონიერებით მიხედე, თუ რა სასიხარულო საქმეები გაქუს: ერთი ეს – ქრისტეს მიემსგავსები; ქრისტეც მისგან ხსნილმან და რომელთაც კეთილი უყო, მათ სიკუდილის განსაცდელში შეაგდეს; და შენც რომელსაც კეთილი უყავ, განსაცდელში შეგაგდო. ამან საქმემან რადგან ქრისტეს მიგამსგავსა, ჭეშმარიტად სიხარულით უნდა აღივსო და ქრისტესებრ ბოროტის მყოფელთათვის უნდა ილოცო: „მიუტევე, მამაო, რამეთუ ...
link
ქუეყანა იგი ზეცისა არა არის ნივთიერი, არამედ უნივთო; არა არის წარმავალი, არამედ საუკუნო; მეუფე მის ქუეყანისა არს ყოველთა დამბადებელიუფალი: ქვეყანა იგი არა გენათლდების შექმნილისა და დაბადებულისა მზისა მიერ, არამედ შეუქმნელისა და და...
იხილეთ სრულად
ქუეყანა იგი ზეცისა არა არის ნივთიერი, არამედ უნივთო; არა არის წარმავალი, არამედ საუკუნო; მეუფე მის ქუეყანისა არს ყოველთა დამბადებელიუფალი: ქვეყანა იგი არა გენათლდების შექმნილისა და დაბადებულისა მზისა მიერ, არამედ შეუქმნელისა და დაუბადებელისა ღვთისა მიერ; ქუეყანასა მას შინა ნაცულად ვარსკულავისა ბრწყინვენ ანგელოზნი და სულნი წმიდათანი; ქვეყანასა მას შინა გლახაკნი უსანატრელეს არიან მდიდართაგან, ქთმისაებრ საუფლოსა: "ნეტარ იყვნენ გლახაკნი სულითა, რამეთ...
link
ქუეყანა იგი ზეცისა არა არის ნივთიური, არამედ უნივთო; არ არის წარმავალი, არამედ საუკუნო; მეუფე მის ქუეყანისა არს ყოველთა დამბადებელი უფალი; ქუეყანა იგი არა განათლდების შექმნილისა და დაბადებულისა მზისა მიერ, არამედ შეუქმნელისა და და...
იხილეთ სრულად
ქუეყანა იგი ზეცისა არა არის ნივთიური, არამედ უნივთო; არ არის წარმავალი, არამედ საუკუნო; მეუფე მის ქუეყანისა არს ყოველთა დამბადებელი უფალი; ქუეყანა იგი არა განათლდების შექმნილისა და დაბადებულისა მზისა მიერ, არამედ შეუქმნელისა და დაუბადებელისა ღვთისა მიერ; ქუეყანასა მას შინა ნაცულად ვარსკულავისა ბრწყინვენ ანგელოზნი და სულნი წმიდათანი; ქუეყანასა მას შინა გლახაკნი უსანატრელეს არიან მდიდართაგან, თქმისაებრ საუფლოსა: „ნეტარ იყვნენ გლახაკნი სულითა, რამეთ...
link
ჭეშმარიტ მონანულს აღიყვანს საუკუნო მამა დ მადლით ძედ მიითვალავს, ვითარცა სწერს დიდი იოანე ღვთისმეტყველი და მახარებელი: "მისცა მათ ხელმწიფება შვილ ღვთისა ყოფად". ემბაზისაგან აღმოყვანებულს ვისმე ყრმას ჯერეთ კეთილმეტყველების შემძლებლ...
იხილეთ სრულად
ჭეშმარიტ მონანულს აღიყვანს საუკუნო მამა დ მადლით ძედ მიითვალავს, ვითარცა სწერს დიდი იოანე ღვთისმეტყველი და მახარებელი: "მისცა მათ ხელმწიფება შვილ ღვთისა ყოფად". ემბაზისაგან აღმოყვანებულს ვისმე ყრმას ჯერეთ კეთილმეტყველების შემძლებლობა არა აქუს, - და სინანულისაგან ცათა შინა აღყუანებულს აქუს კეთილ-მეტყველების შემძლებლობა, რომ ანგელოზთა თანა უგალობს ღმერთსა; ემბაზისაგან აღმოყვანებული კვალად ჰსცოდავს, - სინანულისაგან ცათა შინა აღყუანებული არა სადა სცო...
link
საყვარელო, ჰსთქუ, რომლისთვის ამპარტავნებ: ხორციელის საქმისათვის, თუ სულიერისათვის? თუ სულიერი რამ სათნოება გაქუს, სათნოებისთვის რად ამპარტავნებ? თუ სულისთვის გნებავს - სათნოება-ამპარტავნება ყოველს სათნოებას დააბნელებს, და თუ ხორცი...
იხილეთ სრულად
საყვარელო, ჰსთქუ, რომლისთვის ამპარტავნებ: ხორციელის საქმისათვის, თუ სულიერისათვის? თუ სულიერი რამ სათნოება გაქუს, სათნოებისთვის რად ამპარტავნებ? თუ სულისთვის გნებავს - სათნოება-ამპარტავნება ყოველს სათნოებას დააბნელებს, და თუ ხორცისთვის გნებავს - სათნოება ხორცის საშვებელი არ არის, უფრო სამწუხარო არის: გესმის ბრძანებული იესოს მიერ? "ვიწრო არს გზა იგი და საჭირველ, რომელნი მივლენ ცხოვრებად საუკუნოდ". და თუ ამპარტავნებ - სათნოება სულისათვის უხმარი არი...
link
საყვარელო, ჰსთქუ, რომლისთვის ამპარტავნებ: ხორციელის საქმისათვის, თუ სულიერისათვის? თუ სულიერი რამ სათნოება გაქუს, სათნოებისთვის რად ამპარტავნებ? თუ სულისთვის გნებავს სათნოება, ამპარტავნება ყოველს სათნოებას დააბნელებს, და თუ ხორცის...
იხილეთ სრულად
საყვარელო, ჰსთქუ, რომლისთვის ამპარტავნებ: ხორციელის საქმისათვის, თუ სულიერისათვის? თუ სულიერი რამ სათნოება გაქუს, სათნოებისთვის რად ამპარტავნებ? თუ სულისთვის გნებავს სათნოება, ამპარტავნება ყოველს სათნოებას დააბნელებს, და თუ ხორცისთვის გნებავს – სათნოება ხორცის საშველი არ არის, უფრო სამწუხარო არის: გესმის ბრძანებული იესოს მიერ? „ვიწრო არს გზა იგი და საჭირველ, რომელნი მივლენ ცხოვრებად საუკუნოდ“. და თუ ამპარტავნებ – სათნოება სულისათვის უხმარი არის, ...
link
ბრძანებს უფალი პირითა ისაია წინასწარმეტყველისათა: "წმიდა ჰყავთ მარხვა, ჰქადაგეთ მსახურება". ცხადად სჩანს, რომ უფლისაგან არს მარხუა მოცემული; თუ მარხუა მოცემული არ იყოს: "წმიდა ჰყავთ მარხვა" ამას არ იტყოდა, მაგრამ მარხვა უფლისაგა...
იხილეთ სრულად
ბრძანებს უფალი პირითა ისაია წინასწარმეტყველისათა: "წმიდა ჰყავთ მარხვა, ჰქადაგეთ მსახურება". ცხადად სჩანს, რომ უფლისაგან არს მარხუა მოცემული; თუ მარხუა მოცემული არ იყოს: "წმიდა ჰყავთ მარხვა" ამას არ იტყოდა, მაგრამ მარხვა უფლისაგან არის მოცემული. როგორც ხორცისათვის საზრდელი მოცემული არის, აგრეთვე სულისათვის მარხვა საზრდელად არის მოცემული. ოთხი კავშირი: ცეცხლი, წყალი, მიწა და ჰაერი ხორცს განამტკიცებს, და მათდა შესაწევნელად საზრდელი მოსცა ღმერთმან....
link
ბრძანებს უფალი პირითა ისაია წინასწარმეტყველისათა: „წმიდა ჰყავთ მარხვა, ჰქადაგეთ მსახურება“. ცხადად სჩანს, რომ უფლისაგან არის მარხუა მოცემული; თუ მარხუა მოცემული არ იყოს: „წმიდა ჰყავთ მარხვა“ ამას არ იტყოდა, მაგრამ მარხვა უფლისაგან...
იხილეთ სრულად
ბრძანებს უფალი პირითა ისაია წინასწარმეტყველისათა: „წმიდა ჰყავთ მარხვა, ჰქადაგეთ მსახურება“. ცხადად სჩანს, რომ უფლისაგან არის მარხუა მოცემული; თუ მარხუა მოცემული არ იყოს: „წმიდა ჰყავთ მარხვა“ ამას არ იტყოდა, მაგრამ მარხვა უფლისაგან არის მოცემული. როგორც ხორცისათვის საზრდელი მოცემული არის, აგრეთვე სულისთვის მარხუა საზრდელად არის მოცემული. ოთხი კავშირი: ცეცხლი, წყალი, მიწა და ჰაერი ხორცს შეამტკიცებს და მათდა შესაწევნელად საზრდელი მოსცა ღმერთმან. ოთხ...
link