ჯვრის ამაღლებით გამოიხატება მთელი ცხოვრება უფლისა ჩვენისა იესო ქრისტესი. ჯვარი წარმოადგენს უფლის ორი დამახასიათებელი თვისების შეერთებას: მიუწვდომელი მისი დამცირებისა, და უმაღლესი მისი დიდების შეერთებას; მიუხედავად მათი დაპირისპირე...
იხილეთ სრულად
ჯვრის ამაღლებით გამოიხატება მთელი ცხოვრება უფლისა ჩვენისა იესო ქრისტესი. ჯვარი წარმოადგენს უფლის ორი დამახასიათებელი თვისების შეერთებას: მიუწვდომელი მისი დამცირებისა, და უმაღლესი მისი დიდების შეერთებას; მიუხედავად მათი დაპირისპირებული მდებარეობისა, და ამაცე დროს მათ შორის ერთიანობისა, ისინი ურთიერთის გადაკვეთით უკვე ჯვარსა ქმნიან.
link
ჯვარის ამაღლება ჩვენ მოგვაგონებს უფლის მთელ ცხოვრებას. მაგრამ ამასთან ერთად ჯვარის ამაღლებით ისიც გამოიხატება, რაც უნდა მოხდეს ჩვენს ცხოვრებაში. ასე, საყვარელნო, ჩვენც გველის დიდება, მსგავსი იმისა, რომელშიც შევიდა უფალი და მაცხოარ...
იხილეთ სრულად
ჯვარის ამაღლება ჩვენ მოგვაგონებს უფლის მთელ ცხოვრებას. მაგრამ ამასთან ერთად ჯვარის ამაღლებით ისიც გამოიხატება, რაც უნდა მოხდეს ჩვენს ცხოვრებაში. ასე, საყვარელნო, ჩვენც გველის დიდება, მსგავსი იმისა, რომელშიც შევიდა უფალი და მაცხოარი ჩვენი. მაგრამ ის გზაც მოგველის ამ დიდების მისაღწევად, რომელიც მან თვით განიცადა, - გზა ჯვარისა და თავგანწირულებისა, გზა სიმშვიდისა და მოთმინებისა სიკვდილის დღემდე.
ჯვარის ამაღლების დროს უნდა გვახსოვდეს, რომ საჭიროა აღმ...
link
ოროეაც ქრისტეანი ჯვარს უყურებს ძირს დაყვანილს, მაშინ მან უნდა წარმოიდგინოს სხვადასხვა გვარისა და სახის უფლის დამცირებანი, სახელდობრ: ზეციური ტახტის დატოვება და ქვეყნად მოსვლა, ქალწული მარიამისაგან მუცლადღება, შობა და ბაგად მიწვენა...
იხილეთ სრულად
ოროეაც ქრისტეანი ჯვარს უყურებს ძირს დაყვანილს, მაშინ მან უნდა წარმოიდგინოს სხვადასხვა გვარისა და სახის უფლის დამცირებანი, სახელდობრ: ზეციური ტახტის დატოვება და ქვეყნად მოსვლა, ქალწული მარიამისაგან მუცლადღება, შობა და ბაგად მიწვენა, წინადაცვეთა, იროდი მეფის დევნის გამო ეგვიპტედ ლტოლვა, 30 წლის განმავლობაში უამბოდ ყოფნა, ისე რომ, ნაზარეთმა არაფერი მის შესახებ არ იცოდა; იოანესაგან მდ. იორდანეში ნათლისღება, ეშმაკისაგან გამოცდა, მისი მოწაფის და მოციქუ...
link
ცოდვა, - ეს საწამლავია, რომელიც გამანადგურებლად მოქმედებს ადამიანის ორგანზმზე, ან ნელა, ან საკვირველი სისწრაფით, მაგრამ ყოველთვის გამანადგურებლად. ამაზე მეტყველებს ღვთის სიტყვა და სამარადღეო გამოცდილება თითოეული ადამიანისა.
იხილეთ სრულად
ცოდვა, - ეს საწამლავია, რომელიც გამანადგურებლად მოქმედებს ადამიანის ორგანზმზე, ან ნელა, ან საკვირველი სისწრაფით, მაგრამ ყოველთვის გამანადგურებლად. ამაზე მეტყველებს ღვთის სიტყვა და სამარადღეო გამოცდილება თითოეული ადამიანისა.
სიტყვა ღვთისა ამბობს, რომ "მრავალი გვემა არიან ცოდვილთათვის (ფს. 31, 10), "არ არის მშვიდობა ძვალთა ჩემთა პირისაგან ცოდვათა ჩემთასა (ფს. 37, 3) და ა.შ. ამასობაში კი რა სახით არ წარმოუდგება ხანდახან ცოდვა ადამიანს; როგორ სიხარუ...
link
ჩვენში კი, საყვარელნო, ფიზიკური შრომა არა იშვიათად სათაკილოდ მიაჩნიათ. სამართლიანია განა ასეთი დამოკიდებულება ფიზიკურ შრომისადმი? მეცნიერული განათლება განა აძლევს უფლებას ადამიანს, რომ უგულებელყოს მან ხელოსნობა და სხვადასხვა სამეუ...
იხილეთ სრულად
ჩვენში კი, საყვარელნო, ფიზიკური შრომა არა იშვიათად სათაკილოდ მიაჩნიათ. სამართლიანია განა ასეთი დამოკიდებულება ფიზიკურ შრომისადმი? მეცნიერული განათლება განა აძლევს უფლებას ადამიანს, რომ უგულებელყოს მან ხელოსნობა და სხვადასხვა სამეურნეო თუ საოჯახო სამუშევრები, საჭირო და აუცილებელი ადამიანისათვის სამარდღეო ცხოვრებაში? ან როგორი შრომა ჩაითვლება დამამცირებლად ადამიანის ღირსებისათვის? ფრიად სამოძღვრებელ მაგალითს ამ შემთხვევაში გვაძლევს ჩვენ მისი სახით,...
link
ჩვენ მოგმართავთ განათლებულო ქრისტეანენო! როგორ შეგიძლიათ თქვენ რომ აერიდოთ ფიზიკურ შრომას, როდესაც ყოვლად წმიდა ქალწული მარიამი, ეს უმაღლესი და უსრულესი მაგალითი ქრისტეანი ქალებისა, ასე ბევრს შრომობდა თავის ხელით. აბა, ყური მიუგდე...
იხილეთ სრულად
ჩვენ მოგმართავთ განათლებულო ქრისტეანენო! როგორ შეგიძლიათ თქვენ რომ აერიდოთ ფიზიკურ შრომას, როდესაც ყოვლად წმიდა ქალწული მარიამი, ეს უმაღლესი და უსრულესი მაგალითი ქრისტეანი ქალებისა, ასე ბევრს შრომობდა თავის ხელით. აბა, ყური მიუგდეთ რას გვეუბნება ჩვენ ძველი გადმოცემა ღვთისმშობლის ქვეყნად მუშაობის შესახებ, "ყოველდღე რამდენიმე ხნით იგი ხელსაქმეში ვარჯიშობდა, ასე რომ მისი ძის დროს მას შეეძლო კიდეც ხელსაქმით თავი ერჩინა. განა უფლის კვართიც არ შეკერილა...
link
საღმრთო წერილის მიხედვით, თუ ვინმეს მუშაობის ძალა შეწევს, მაგრამ არ მუშოაბს, იგი მუქთახორა და მავნე წევრის საზოგადოებისათვის. ასეთი ადამიანების შესახებ წერს მოციქული: "უკეთუ ვისმე არ უნებს საქმის, ნუცა სჭამნ" (2 თეს. 3, 10).
არავითარი შრომა, ქრისტეს მიერ საყვარელნო, თავისთავად არ ამცირებს ადამიანის ზნეობრივ ღირსებას. ყოველ წარმაებულ შრომას აქვს თავისი ღირებულება ღვთის თვალში და ადამიანის ცხოვრებაში. შავი, დაბალი სამუშაო, - ეს გარეგნული თვისებაა, რომელ...
იხილეთ სრულად
არავითარი შრომა, ქრისტეს მიერ საყვარელნო, თავისთავად არ ამცირებს ადამიანის ზნეობრივ ღირსებას. ყოველ წარმაებულ შრომას აქვს თავისი ღირებულება ღვთის თვალში და ადამიანის ცხოვრებაში. შავი, დაბალი სამუშაო, - ეს გარეგნული თვისებაა, რომელიც არაფერს არ მეტყველებს მის ზნეობრივ ღირსებაზე. ადამიანი მკვეთრად უნდა არჩევდეს ორგვარ შრომას: ზნეობრივს და არაზნეობრივს. პატიოსანი, სასარგებლო შრომა, როგორი სამუშაოთაც არ უნდა გამოიხატებოდეს და გარეგნულად სუფთა, კეთილშ...
link
ღმერთი რომ ქვეყანზე მისი ღვთაებრივი დიდებით მოსულიყო, მაშინ მომკვდარ ადამიანს არ შეეძლო არც მისი დანახვა, არც მისი გაგება. ვინაიდან ღმერთი რომ კაცმა დაინახოს, ამისათვია ადამიანს ესაჭიროებოდა სულ სხვა არაკაცობრივი თვალები, ხოლო რომ...
იხილეთ სრულად
ღმერთი რომ ქვეყანზე მისი ღვთაებრივი დიდებით მოსულიყო, მაშინ მომკვდარ ადამიანს არ შეეძლო არც მისი დანახვა, არც მისი გაგება. ვინაიდან ღმერთი რომ კაცმა დაინახოს, ამისათვია ადამიანს ესაჭიროებოდა სულ სხვა არაკაცობრივი თვალები, ხოლო რომ გაეგო და მოესმინა - სხვა გონება და სმენა. ჩვენი გრძნობათა საცავები კი ამ მხრივ უკიდურესობამდე შეზღუდულია, ისინი მომარჯვებულია მხოლოდ ხილვადი ქვეყნისათვის, სადაც მოქმედებენ დროებითი მოვლენების და სივრცის კანონები. უხილა...
link
უფალსა და მარადიულ ჩვენს მეუფეს, რომლის ქალაქსაც ჩვენ (მისი მიმდევრები) შევადგენთ, ჩვენთან მოსვლა უნდა, ამიტომ ჩვენც უნდა განუმზადოთ მას ალაგი წრფელი, რადგან ბევრია ჩვენში უფლის მოსვლისათვის დამაბრკოლებელი მიზეზი. არის სივიწროვე, ...
იხილეთ სრულად
უფალსა და მარადიულ ჩვენს მეუფეს, რომლის ქალაქსაც ჩვენ (მისი მიმდევრები) შევადგენთ, ჩვენთან მოსვლა უნდა, ამიტომ ჩვენც უნდა განუმზადოთ მას ალაგი წრფელი, რადგან ბევრია ჩვენში უფლის მოსვლისათვის დამაბრკოლებელი მიზეზი. არის სივიწროვე, ანუ ჩვენი სინიდისის შემავიწროებელი მიდრეკილებანი; არის ბორცები, ანუ ამაყი აზრები, სიტყვები და ქმედებანი; არის ვარდნილები, ანუ ურჩი, უხერხული ჯიუტობანი, და რაც უმთავრესია, არ აქვს ჩვენს გულს ისეთი ჭიშკარი, რომლითაც შესაძლ...
link