ჩვენ მოგმართავთ განათლებულო ქრისტეანენო! როგორ შეგიძლიათ თქვენ რომ აერიდოთ ფიზიკურ შრომას, როდესაც ყოვლად წმიდა ქალწული მარიამი, ეს უმაღლესი და უსრულესი მაგალითი ქრისტეანი ქალებისა, ასე ბევრს შრომობდა თავის ხელით. აბა, ყური მიუგდე...
იხილეთ სრულად
ჩვენ მოგმართავთ განათლებულო ქრისტეანენო! როგორ შეგიძლიათ თქვენ რომ აერიდოთ ფიზიკურ შრომას, როდესაც ყოვლად წმიდა ქალწული მარიამი, ეს უმაღლესი და უსრულესი მაგალითი ქრისტეანი ქალებისა, ასე ბევრს შრომობდა თავის ხელით. აბა, ყური მიუგდეთ რას გვეუბნება ჩვენ ძველი გადმოცემა ღვთისმშობლის ქვეყნად მუშაობის შესახებ, "ყოველდღე რამდენიმე ხნით იგი ხელსაქმეში ვარჯიშობდა, ასე რომ მისი ძის დროს მას შეეძლო კიდეც ხელსაქმით თავი ერჩინა. განა უფლის კვართიც არ შეკერილა...
link
ბედნირება, რომელსაც ადამიანი ეძიებს, დანაშაულით და სხვისი უბედურებით არ მოიპოვება, მხოლოდ მას შეუძლია იმედი იქონიოს ბედნიერებაზე, ვისაც სხვისთვის იმდენი სიკეთე სურს, რამდენსაც მის თავს უსურვებს: "ყოველი რაოდენი გინდეს თქვენ, რათა ...
იხილეთ სრულად
ბედნირება, რომელსაც ადამიანი ეძიებს, დანაშაულით და სხვისი უბედურებით არ მოიპოვება, მხოლოდ მას შეუძლია იმედი იქონიოს ბედნიერებაზე, ვისაც სხვისთვის იმდენი სიკეთე სურს, რამდენსაც მის თავს უსურვებს: "ყოველი რაოდენი გინდეს თქვენ, რათა გიყონ კაცთა, ეგრეცა თქვენ ყავთ მათდა მიმართ; რამეთუ ესრეთ არს სჯული და წინასწარმეტყველნი, იტყვის უფალი" (მათ. 7.12).
ქრისტეანო, იხელმძღვანელე ამ წესით შენი სიცოცხლის ყოველ შემთხვევაში და გარემოებაში, და შენ მიაღწევ ბედნ...
link
ჩვენში კი, საყვარელნო, ფიზიკური შრომა არა იშვიათად სათაკილოდ მიაჩნიათ. სამართლიანია განა ასეთი დამოკიდებულება ფიზიკურ შრომისადმი? მეცნიერული განათლება განა აძლევს უფლებას ადამიანს, რომ უგულებელყოს მან ხელოსნობა და სხვადასხვა სამეუ...
იხილეთ სრულად
ჩვენში კი, საყვარელნო, ფიზიკური შრომა არა იშვიათად სათაკილოდ მიაჩნიათ. სამართლიანია განა ასეთი დამოკიდებულება ფიზიკურ შრომისადმი? მეცნიერული განათლება განა აძლევს უფლებას ადამიანს, რომ უგულებელყოს მან ხელოსნობა და სხვადასხვა სამეურნეო თუ საოჯახო სამუშევრები, საჭირო და აუცილებელი ადამიანისათვის სამარდღეო ცხოვრებაში? ან როგორი შრომა ჩაითვლება დამამცირებლად ადამიანის ღირსებისათვის? ფრიად სამოძღვრებელ მაგალითს ამ შემთხვევაში გვაძლევს ჩვენ მისი სახით,...
link
ვინმე იტყვის: მე არასოდეს ვედევნები ჩემგან ქრისტეს, ჩემს განმანათლებელს და უპატიურად არ ვეპყრობი მას. მაგრამ შენ არ ხარ მართალი, შენ მას დევნი შენი მოყვასის სახით, და აწბილებთ თავისი თავის სახით, და აი როგორ: ყოველივეს, რასაც შენ ...
იხილეთ სრულად
ვინმე იტყვის: მე არასოდეს ვედევნები ჩემგან ქრისტეს, ჩემს განმანათლებელს და უპატიურად არ ვეპყრობი მას. მაგრამ შენ არ ხარ მართალი, შენ მას დევნი შენი მოყვასის სახით, და აწბილებთ თავისი თავის სახით, და აი როგორ: ყოველივეს, რასაც შენ შენს მოყვასს უკეთებ, კეთილს თუ ბოროტს, ყოველივე იმას თვით უფალს უკეთებ, როგორც თვით ის გვასწავლის სახარებაში: რავდენი უყავთ ერთსა ამას მცირეთაგანსა ძმათა ჩემთასა, იგი მე მიყავთ (მათ. 25, 40). აწბილებ ქრისტეს თავისი თავის...
link
"რაჟამს ანგელოსებმა იხილეს ტაძრად მიყვანება ყოვლად წმიდა ღვთისმშობელისა, განკვირდნენ". ვიკითხოთ, რა აკვირვებდათ ამ შემთხვევაში ანგელოსებს? ის, რომ ქალწული მარიამი ბავშვობიდანვე იქნა ტაძრად სულისა წმიდისა, და ღირსი, რომ არჩეულ ყოფი...
იხილეთ სრულად
"რაჟამს ანგელოსებმა იხილეს ტაძრად მიყვანება ყოვლად წმიდა ღვთისმშობელისა, განკვირდნენ". ვიკითხოთ, რა აკვირვებდათ ამ შემთხვევაში ანგელოსებს? ის, რომ ქალწული მარიამი ბავშვობიდანვე იქნა ტაძრად სულისა წმიდისა, და ღირსი, რომ არჩეულ ყოფილიყო, სულითა და ხორცით მისი სიწმინდის გამო საყოფელსა ღვთისასა, თუ ის, რომ თვით მან საჭიროდ დაინახა დიდი ხნით ტაძარში დარჩენა, იმ ასაკამდერომლის შემდგომ უკვე მისი და საერთოდ ღვთის საჩუქრად ტაძარში მიყვანილ ქალწულების დატო...
link
ჭეშამრიტი მარხულობა უნდა იყოს ჩვენს ძალ-ხონეზე დამოკიდებული, მასთან შეფარდებული, უგუნურება იქნებოდა, ერთბაშად ერთ კვირეულში თავი განწირო კაცმა და არაფერი არ ჭამო მარტო წყალზე და პურზე იმყოფებოდე; ეს უტყუარი მაჩვენებელი იქნებოდა ჯა...
იხილეთ სრულად
ჭეშამრიტი მარხულობა უნდა იყოს ჩვენს ძალ-ხონეზე დამოკიდებული, მასთან შეფარდებული, უგუნურება იქნებოდა, ერთბაშად ერთ კვირეულში თავი განწირო კაცმა და არაფერი არ ჭამო მარტო წყალზე და პურზე იმყოფებოდე; ეს უტყუარი მაჩვენებელი იქნებოდა ჯანმრთელობის გატეხისა, მისი დაკარგვისა და სუსტი აგებულობის ადამიანისათვის უეჭველად დამღუპველი. ჩვენი ბუნება განსაზღვრულია, იგი თანდათანობითი კანონს ემორჩილება. ამიტომ მარხუოლობასაც თანდათანობით უნდა ვეჩვეოდეთ და არა ერთბაშ...
link
ლოცვა მტკიცე უნდა იყოს, ქანანეველი ქალის მსგავსი, რომ იგი შესმენილ იქნეს ღვთის მიერ. ამინ, ამინ (ე. ი. შეჭმარიტად) გეტყვი თქვენ: რაზეც მამასა ჩემსა შეთხოვთ ჩემი ხელით, მოგეცემათ თქვენ. აი ქალი ქანანეველი თხოვს უფალს, რათა მისი ეშმ...
იხილეთ სრულად
ლოცვა მტკიცე უნდა იყოს, ქანანეველი ქალის მსგავსი, რომ იგი შესმენილ იქნეს ღვთის მიერ. ამინ, ამინ (ე. ი. შეჭმარიტად) გეტყვი თქვენ: რაზეც მამასა ჩემსა შეთხოვთ ჩემი ხელით, მოგეცემათ თქვენ. აი ქალი ქანანეველი თხოვს უფალს, რათა მისი ეშმაკეული ქალი განკურნოს. მაგრამ ქრისტე პირველჯერ უყურადღებოდ ტოვებს მის თხოვნას. მაშინ მოციქულები მისნი თხოვენ მის მაგიერ, რათა გაანთავისუფლოს იგი. მაგრამ აქაც უფალი უარით უპასუხებს და ამბობს: მე მოვლინებული ვარ მარტო დაღუ...
link
იესო ქრისტეს მკვდრეთით აღდგომამდის, ადამიანებს არ ჰქონიათ მშვიდობა არც ღმერთთან, არც მოყვასთან, არც თავის თავთან. თუმცა ქრისტეს შობით დაიწყო ჩვენს მიერ შეურაცხყოფილი ღვთის მართლმსაჯულებასთან შერიგება, გაგრძელდა შემდეგ ღმერთ-კაცის ...
იხილეთ სრულად
იესო ქრისტეს მკვდრეთით აღდგომამდის, ადამიანებს არ ჰქონიათ მშვიდობა არც ღმერთთან, არც მოყვასთან, არც თავის თავთან. თუმცა ქრისტეს შობით დაიწყო ჩვენს მიერ შეურაცხყოფილი ღვთის მართლმსაჯულებასთან შერიგება, გაგრძელდა შემდეგ ღმერთ-კაცის ანუ ქრისტეს ქვეყნად მოსვლით, და დასრულდა ჯვარცმული მისი სიკვდილით. მაგრამ ჩვენთვის მომკვდარი ქრისტე რომ მკვდრეთით არ აღმდგარიყო, არავის ჩვენთაგანს არ შეეძლო ღმერთთან ნამდვილი კავშირის გაბმა, ვინაიდან ადამიანის ღმერთთან შ...
link
ტაძარი არის ღვთივ-დაწესებული სულიერი სამკურნალო. ყველამ იცის საკუთარი გამოცდილებით, რომ ჩვენი სული, მსგავსად სხეულისა სხვადასხვა სატკივრებს განიცდის, და რომ ეს სატკივრები თუმცა ბევრთათვის მცირემნიშვნელოვანია, მაგრამ უკიდურესად საშ...
იხილეთ სრულად
ტაძარი არის ღვთივ-დაწესებული სულიერი სამკურნალო. ყველამ იცის საკუთარი გამოცდილებით, რომ ჩვენი სული, მსგავსად სხეულისა სხვადასხვა სატკივრებს განიცდის, და რომ ეს სატკივრები თუმცა ბევრთათვის მცირემნიშვნელოვანია, მაგრამ უკიდურესად საშიშია, ვინაიდან ისინი საუკუნო სიკვდილსა გვრიან სულს. ხორციელი სატკივრების საკურნებლად გამოგონილია მრავალი საშუალება, სულის საკურნებლად კი ცოდვიანი საწამლავისაგან ვერავინ ვერ შეძლო საშუალების გამონახვა, გარდა ერთი ღმერთისა...
link
მთავარანგელოსი მიქაელის მებრძოლი მსახურები ეკლესიისადმი არ დამთავრებულა ძველი აღთქმის ეკლესიით, რადგან ეშმაკი მისი ანგელოსებით ისევ განაგრძობს დაწყებულ ბრძოლას, ლამობს, რათა ძალით, ან მოხერხებით კვლავ ხელში აიღოს ძალა-უფლება (გამო...
იხილეთ სრულად
მთავარანგელოსი მიქაელის მებრძოლი მსახურები ეკლესიისადმი არ დამთავრებულა ძველი აღთქმის ეკლესიით, რადგან ეშმაკი მისი ანგელოსებით ისევ განაგრძობს დაწყებულ ბრძოლას, ლამობს, რათა ძალით, ან მოხერხებით კვლავ ხელში აიღოს ძალა-უფლება (გამოცხ. 12,8). ამიტომ მიქაელი ისევ ისე არის მთავარანგელოსი ახალი აღთქმის ეკლესიისათვის, როგორც ძველი აღთქმის მთავარანგელოსი იყო.
მაშ ასე, საყვარელნო, გასაგებია, ვფიქრობთ, თუ რისთვის ასე მებრძოლი სახის გამომეტყველებით გამოიხ...
link