სასუფეველი ცათა, კეთილმორწმუნენო, დამყარებული იყო ქვეყანაზე კიდევ იმ დროს, როცა ადამიანი გაჩნდა. ამ სასუფეველის სატახტო ქალაქი ამოთხე იყო, მეფე კი თვით უფალი, ქვეშევრდომი კი ადამიანი. კანონი - ადამიანის ღვთისადმი მორჩილება, და ნაყ...
იხილეთ სრულად
სასუფეველი ცათა, კეთილმორწმუნენო, დამყარებული იყო ქვეყანაზე კიდევ იმ დროს, როცა ადამიანი გაჩნდა. ამ სასუფეველის სატახტო ქალაქი ამოთხე იყო, მეფე კი თვით უფალი, ქვეშევრდომი კი ადამიანი. კანონი - ადამიანის ღვთისადმი მორჩილება, და ნაყოფი ადამიანის ბედნიერება და ნეტარება. მაგრამ სასუფეველი ცათა ქვეყნად მალე გაქრა; ადამიანმა ვერ დაიცო პირველი გამოცდა, ურჩობა გამოირჩია, ღმერთს პატივი არ სცა, და სამოთხე დაკარგა; დამნაშავე ღმერთმა სამოთხიდან გამოაძევა, და...
link
კრებულნი უწმიდესი სულებისა შექმნილნი არიან, არა ბრძოლისა და ძლევისათვის, არამედ ღვთის სადიდებლად, მშვიდობისა და ნეტარებისათვის. ასე იყო დასაწყისში; ასევე იქნებოდა ყოველთვის, რომ ერთს პირველ ანგელოზთაგანს, სახელად ლიუციფერს, ბოროტე...
იხილეთ სრულად
კრებულნი უწმიდესი სულებისა შექმნილნი არიან, არა ბრძოლისა და ძლევისათვის, არამედ ღვთის სადიდებლად, მშვიდობისა და ნეტარებისათვის. ასე იყო დასაწყისში; ასევე იქნებოდა ყოველთვის, რომ ერთს პირველ ანგელოზთაგანს, სახელად ლიუციფერს, ბოროტება არ გამოეჩინა და ზეციური სამართლე არ აღეშფოთებინა. არ ვიცით, როგორ მივიდა იგი ამ უგუნურებამდე, რომ ყოვლად უზენაესი ძალის წინააღმდეგ გალაშქრება განიზრახა? მაგრამ გაილაშქრა! ყოვლის შემძლებელი შემოქმედისათვის არ იყო და არ...
link
ვისაც გულწრფელად უნდა ცხოვნება, იგი ყოველივე იმას აკეთებს, რაც იმისთვისაა საჭირო. ვისაც გულწრფელად სურს თავის ცხოვნება, იგი ყოველივეს უნდა აერიდოს, რაც დამაბრკოლებელია ამ საქმისათვის. შეხედე, ეუბნებოდა ოდესღაც მოციქული პავლე კორინ...
იხილეთ სრულად
ვისაც გულწრფელად უნდა ცხოვნება, იგი ყოველივე იმას აკეთებს, რაც იმისთვისაა საჭირო. ვისაც გულწრფელად სურს თავის ცხოვნება, იგი ყოველივეს უნდა აერიდოს, რაც დამაბრკოლებელია ამ საქმისათვის. შეხედე, ეუბნებოდა ოდესღაც მოციქული პავლე კორინთელებს, - სამარცხვინო სანახაობას (კორ. 9.25), რატომ ვერ დაითმენენ? ყოველივე იგი მოღვაწე, ყოველსავე უნდა ითმენდეს? ვასრულებთ ჩვენ განა მოციქულის ამ მოძღვრებას? ვერიდებით ჩვენ ყოველივე იმას, რაც დამაბრკოლებელია ჩვენი ცხოვნ...
link
არავითარი შრომა, ქრისტეს მიერ საყვარელნო, თავისთავად არ ამცირებს ადამიანის ზნეობრივ ღირსებას. ყოველ წარმაებულ შრომას აქვს თავისი ღირებულება ღვთის თვალში და ადამიანის ცხოვრებაში. შავი, დაბალი სამუშაო, - ეს გარეგნული თვისებაა, რომელ...
იხილეთ სრულად
არავითარი შრომა, ქრისტეს მიერ საყვარელნო, თავისთავად არ ამცირებს ადამიანის ზნეობრივ ღირსებას. ყოველ წარმაებულ შრომას აქვს თავისი ღირებულება ღვთის თვალში და ადამიანის ცხოვრებაში. შავი, დაბალი სამუშაო, - ეს გარეგნული თვისებაა, რომელიც არაფერს არ მეტყველებს მის ზნეობრივ ღირსებაზე. ადამიანი მკვეთრად უნდა არჩევდეს ორგვარ შრომას: ზნეობრივს და არაზნეობრივს. პატიოსანი, სასარგებლო შრომა, როგორი სამუშაოთაც არ უნდა გამოიხატებოდეს და გარეგნულად სუფთა, კეთილშ...
link
მოთმინებას, როგორც ყოველივე სიკეთეს, ადამიანი უნდა სწავლობდე, ეჩვეოდე. მოთმინება რომ მოიპოვო, არავითარი შრომა, მცირე იქნება იგი თუ დიდი, არ უნდა დატოვო, და არც არავითარი ძნელი მდგომარეობა ბოლომდე მიუყვანელი, თუ გინდა, რომ დასკვნით...
იხილეთ სრულად
მოთმინებას, როგორც ყოველივე სიკეთეს, ადამიანი უნდა სწავლობდე, ეჩვეოდე. მოთმინება რომ მოიპოვო, არავითარი შრომა, მცირე იქნება იგი თუ დიდი, არ უნდა დატოვო, და არც არავითარი ძნელი მდგომარეობა ბოლომდე მიუყვანელი, თუ გინდა, რომ დასკვნით შედეგს მიაღწიო. ავიღოთ მაგალითისათვის ერთი ცვარი წყლისა, რომელიც თავისთავად სულ მცირემნიშვნელოვანი რამ არის. მაგრამ თუ იგი სიმაღლიდან განუწყვეტლად ერთსა და იმავე წერტილზე ეცემა, თუნდაც რომ იგი კლდე იყოს მას მაინც აუცილ...
link
თუ ჩვენ მოყვასისასდმი ვიჩენთ რაიმე სამსახურს მხოლოდ საკუთარი სარგებლობისათვის, რომ მისგან სამაგიერო სამსახური მივიღოთ, მაშIნ ჩვენ არა ისე ვემსახურებით, როგორც ეს უნდა ვაკეთოთ ქრისტეს მოძღვრების მიხედვით. გარნა ასე მოყვასს წარმართე...
იხილეთ სრულად
თუ ჩვენ მოყვასისასდმი ვიჩენთ რაიმე სამსახურს მხოლოდ საკუთარი სარგებლობისათვის, რომ მისგან სამაგიერო სამსახური მივიღოთ, მაშIნ ჩვენ არა ისე ვემსახურებით, როგორც ეს უნდა ვაკეთოთ ქრისტეს მოძღვრების მიხედვით. გარნა ასე მოყვასს წარმართებიც ასიამოვნებენ. მაცხოვარი ამბობს: თუ თქვენ თქვენი მოყვარული გიყვართ, რაი სასყიდელი გაქვთ? წწარმართნიც ასე იქცევიან. ჩვენი მოყვასისადმი სათნოყოფა ქრისტეანულ კეთილმსახურებას რომ ეთანხმებოდეს, ჩვენ უნდა ვითვალისწინებდეთ ი...
link
უფალსა და მარადიულ ჩვენს მეუფეს, რომლის ქალაქსაც ჩვენ (მისი მიმდევრები) შევადგენთ, ჩვენთან მოსვლა უნდა, ამიტომ ჩვენც უნდა განუმზადოთ მას ალაგი წრფელი, რადგან ბევრია ჩვენში უფლის მოსვლისათვის დამაბრკოლებელი მიზეზი. არის სივიწროვე, ...
იხილეთ სრულად
უფალსა და მარადიულ ჩვენს მეუფეს, რომლის ქალაქსაც ჩვენ (მისი მიმდევრები) შევადგენთ, ჩვენთან მოსვლა უნდა, ამიტომ ჩვენც უნდა განუმზადოთ მას ალაგი წრფელი, რადგან ბევრია ჩვენში უფლის მოსვლისათვის დამაბრკოლებელი მიზეზი. არის სივიწროვე, ანუ ჩვენი სინიდისის შემავიწროებელი მიდრეკილებანი; არის ბორცები, ანუ ამაყი აზრები, სიტყვები და ქმედებანი; არის ვარდნილები, ანუ ურჩი, უხერხული ჯიუტობანი, და რაც უმთავრესია, არ აქვს ჩვენს გულს ისეთი ჭიშკარი, რომლითაც შესაძლ...
link
რა არის ეს გავარვარებული ისარი ბოროტი სულისა ანუ ეშმაკისა? ავხორცობა, ბოროტი ზრახვები, დამღუპველი ვნებანი, წყრომა, მძულვარება, შური, მტრობა, ვერცხლისმოყვარეობა და სხვა ცუდი მიდრეკილებანი, ყოველივე ესენი ისარია, ამბობს მოციქული, რო...
იხილეთ სრულად
რა არის ეს გავარვარებული ისარი ბოროტი სულისა ანუ ეშმაკისა? ავხორცობა, ბოროტი ზრახვები, დამღუპველი ვნებანი, წყრომა, მძულვარება, შური, მტრობა, ვერცხლისმოყვარეობა და სხვა ცუდი მიდრეკილებანი, ყოველივე ესენი ისარია, ამბობს მოციქული, რომელსაც დაამხობს მახვილი... სულისა, - სიტყვა ღვთისა. ვინაიდან ჩვენი ბრძოლა არის არა სისხლთა მიმართ და ხორცთა, არამედ სულთა მიმართ უკეთურებისათა, რომელნიც არიან ცათა ქვეშე. ამიტომ აღვჭურვა ანუ შეგვაიარაღა ჩვენთან არა ხორცი...
link
უნდა გვიყვარდეს ჩვენ ღმერთი? ა) ჯერ ერთი მიტომ, რომ იგი ყველა არსებაზე უფრო მაღლა დგას, ყველაფერზე უკეთესია, როგორი ქვეყნის შემოქმედი და მას შინა დბადებულის გამჩენი. ბ) მეორე, ღმერთი მიტომ უნდა გვიყვარდეს, რომ იგი საუკუნო უსასრულო...
იხილეთ სრულად
უნდა გვიყვარდეს ჩვენ ღმერთი? ა) ჯერ ერთი მიტომ, რომ იგი ყველა არსებაზე უფრო მაღლა დგას, ყველაფერზე უკეთესია, როგორი ქვეყნის შემოქმედი და მას შინა დბადებულის გამჩენი. ბ) მეორე, ღმერთი მიტომ უნდა გვიყვარდეს, რომ იგი საუკუნო უსასრულოა, უცვალებელია, ყოველგან მყოფია; ყოველივე დანარჩენი კი რაც ცათა შინა და ქვეყანაზეა, ზოგი ქრება, ზოგი კვდება, ზოგიც იცვლება. ჩვენი სული და გული მხოლოდ მაშინ არის დამშვიდებული, როდესაც ჩვენ თავისთავს მივანდობთ უცვალებელ დ...
link
მიზანი ზნეობრივად დაძინებული კაცისა ცხოვრებაში არის ჭამა, სმა, თავტანის სათუთად დაცვა და სხვა. აქიდან გამომდინარე სინდისიც ზნეობრივად დაძინებულ ადამიანს არ უმოქმედებს, რამდენადაც იგი მას, როგორც სიტყვა ღვთისა იტყვის, დამწვარი აქვს...
იხილეთ სრულად
მიზანი ზნეობრივად დაძინებული კაცისა ცხოვრებაში არის ჭამა, სმა, თავტანის სათუთად დაცვა და სხვა. აქიდან გამომდინარე სინდისიც ზნეობრივად დაძინებულ ადამიანს არ უმოქმედებს, რამდენადაც იგი მას, როგორც სიტყვა ღვთისა იტყვის, დამწვარი აქვს. მისთვის ყოველივე შესაძლებელია, ყოველივე დასაშვებია. მის ნებისყოფასაც მხოლოდ ის სურს, რასაც უთანაგრძნობს გარყვნილი მისი გული და რასაც იწონებს დამწვარი მისი სინდისი. თუ ადამნს გულში ზნეობრივი წესები არ უმოქმედებენ, ძნელა...
link