და რომ ყოველი კაცი თავისი გულის საწადელსა და ნდომით სააწრველსა ავათა და ბოროტად არა ხედავს, სცთება და ეს უნებური ცოდვა არის და ადვილად მისატევებელიცა. და თუ ბოროტად ხედავს და თავისის თავის უკადრისად სცნობდეს, არათუ იკადრებს ამ საქ...
იხილეთ სრულად
და რომ ყოველი კაცი თავისი გულის საწადელსა და ნდომით სააწრველსა ავათა და ბოროტად არა ხედავს, სცთება და ეს უნებური ცოდვა არის და ადვილად მისატევებელიცა. და თუ ბოროტად ხედავს და თავისის თავის უკადრისად სცნობდეს, არათუ იკადრებს ამ საქმის მოგონებასა და ქმნასა, არამედ არცაღათუ მიხედავს და იმ თავისის გულის აზრსა არც პირად გამოიღებს და არცფ საქვეყნოდ გამოჰფენს. იმიტომ, რომ სირცხვილი და კაი კაცობის საზრახი შიში კარის მცველებათ უდგანან ნიადაგ, დღე და ღამე,...
link
სინანული არის კაცთ ცთომისაგან თავისი ნებითა ხელის აღება, მოძაგება და მოძულება, როგორც რომ დავითიც ღარადებს: "ცოდვა მოვიძულე და მოვიძაგე". და თავს გამოდებით ცდა და თავს გამოსაჯურებით დგომა კეთილობაზედა, რომ აღარც კი მოხედოს, როგორც...
იხილეთ სრულად
სინანული არის კაცთ ცთომისაგან თავისი ნებითა ხელის აღება, მოძაგება და მოძულება, როგორც რომ დავითიც ღარადებს: "ცოდვა მოვიძულე და მოვიძაგე". და თავს გამოდებით ცდა და თავს გამოსაჯურებით დგომა კეთილობაზედა, რომ აღარც კი მოხედოს, როგორც რომ მართალთა აქვს ჩვეულება, რომ მოსაგონებელად ეძვინებათ, ართუ ისე საქმელათღა მოიგონონ და დატკბონ, რომელთაც რომ თვით თავადი არს ღმერთი სული ყოვლად წმიდაც ემოწმება: "რამეთუ არა მიხედნა ამაოებასა, არცა სიცბილსა ტყუოლისასა....
link
ამ სოფლის მთავრად ითქმის ეშმაკი და სატანა, როგორც რომ თვით ძე ღმრთისაი სახელსდებს: "და აწ დასჯილარს მთავარი ამის სოფლისა და აწ განვარდეს გარე". და ის მთავარი სიბოროტეში ხელოვანთ მთავარიც არის, გამოცდილი სიბოროტითა და კაცთ განხრწნი...
იხილეთ სრულად
ამ სოფლის მთავრად ითქმის ეშმაკი და სატანა, როგორც რომ თვით ძე ღმრთისაი სახელსდებს: "და აწ დასჯილარს მთავარი ამის სოფლისა და აწ განვარდეს გარე". და ის მთავარი სიბოროტეში ხელოვანთ მთავარიც არის, გამოცდილი სიბოროტითა და კაცთ განხრწნილთა განმრყვნელობითა, რომელიც ძალიან თავგამოდებით მუშაობს ჩვენს წარწყმედასა და შერცხვენასა და თავისთან საუკუნო ტანჯვასა და შეურაცხებასა ღვთისმგმობელობითა. და ჩვენ რომ კაცნი ხორცთმოკვდაებითა ვართ მობლარდნილნი, ამისთვის მალ...
link
არის წამალი, მაგრამ ყველანი რომ სწორედ ვერ ვეწყობით იმ საკვირველს წამალსა? ვაიმე, ძალიან გაგვიჭირდება და ვინ გვილხინოს?! არის წამალი ადვილად მალხინებელი და მაცხოვნებელი - სრულის სარწმუნოების ქონება და ხორციელი სიწმინდე და მოწყალებ...
იხილეთ სრულად
არის წამალი, მაგრამ ყველანი რომ სწორედ ვერ ვეწყობით იმ საკვირველს წამალსა? ვაიმე, ძალიან გაგვიჭირდება და ვინ გვილხინოს?! არის წამალი ადვილად მალხინებელი და მაცხოვნებელი - სრულის სარწმუნოების ქონება და ხორციელი სიწმინდე და მოწყალება. ეს არის, რომ ხორციელის ცოდვას ერიდებოდეს და მოწყალებას ეწყობოდეს ყოვლის სულითა და გულითა. და ამაებს რომ ყველანი ვერ ვებეჯითებით? ესენი არიან მახლობელნი ყმანი ღვთისანი, პირველნი და ძლიერნი ბევრის შემძლებელნი ვეზირნი ყო...
link
თვით თავადმან ღვთისა მაღლისა გვამოვანმან სიტყვამან და სიბრძნემან ორისავე სოფლისა, ჟამიერისა და აუკუნოსა, საბედნიეროდ სიცოცხლისა გაგვიყო დგომა და დაგვიმა მიჯნა კეთილობისა კეთილსა და სიბოროტის შუა, დაგვიდვა აზღვარი ქრისტიანობისა და...
იხილეთ სრულად
თვით თავადმან ღვთისა მაღლისა გვამოვანმან სიტყვამან და სიბრძნემან ორისავე სოფლისა, ჟამიერისა და აუკუნოსა, საბედნიეროდ სიცოცხლისა გაგვიყო დგომა და დაგვიმა მიჯნა კეთილობისა კეთილსა და სიბოროტის შუა, დაგვიდვა აზღვარი ქრისტიანობისა და ურწმუნოებისა. გვასწავლა და გვმოძღვრა, თუ როგორ უნდა აღვიარებდეთ და გვრწამდეს ჩვენ, ქრისტიანეთა, ძე ღმრთისა, უფალი ჩვენი იესო ქრისტე, პირველ უჟამოდ და დაუსაბამოდ მხოლოდშობილი საყვარელი ძე, უწინარეს ყოველთა აუკუნეთა შობილ...
link
ხოლო მეექვსესა ამას თხოვასა შინა ესრეთ გვიბრძანებს ღვთისა მიმართითა ვედრებითა, ვითარმედ "ნუ შემიყვან ჩვენ განსაცდელსა".
ესე არს ესე, საყვარელნო, ვითარმედ უწყით ყოველთავე, რომელ განსაცდელი მრავალგვარი არს. ვინათგან ამაო ესე ც...
იხილეთ სრულად
ხოლო მეექვსესა ამას თხოვასა შინა ესრეთ გვიბრძანებს ღვთისა მიმართითა ვედრებითა, ვითარმედ "ნუ შემიყვან ჩვენ განსაცდელსა".
ესე არს ესე, საყვარელნო, ვითარმედ უწყით ყოველთავე, რომელ განსაცდელი მრავალგვარი არს. ვინათგან ამაო ესე ცხოვრება ჩვენი საწუთოსა ამას სოფელსა შინა ყოვლითურთ განსაცდელითა აღსავსე არსდა მიმოაკვეთებს ცხოვრებასა ჩვენსა ამიერ და იმიერ ესე ვითარითა განცდითა, რომელ მრავალთათანა შერყევაცა სასოებისა და ძალისა მოკლებადცა მიაწევს. ამას ზედა ...
link
ესე ღმერთი საუკუნო და სამარადისო, მამისა საუკუნოსა და ძისა ღმრთისაი თანა არსისა მამისა, არსებითა და ბუნებითა და დამბადებლობითა თანასწორი არს ორთავე ყოველთა შინა. მამისაგან გამომავალი და მისა შორის განსვენებული. და რომ ძე ღმერთი გვ...
იხილეთ სრულად
ესე ღმერთი საუკუნო და სამარადისო, მამისა საუკუნოსა და ძისა ღმრთისაი თანა არსისა მამისა, არსებითა და ბუნებითა და დამბადებლობითა თანასწორი არს ორთავე ყოველთა შინა. მამისაგან გამომავალი და მისა შორის განსვენებული. და რომ ძე ღმერთი გვეზიარა კაცთა ბუნებისა მიღებითა და სიკვდილითა და ჯვარითა თვისითა დაგვაგნა ღმერთსა მამასა, მაშინ გვებოძა სულისაცა ყოვლად წმიდისა ზიარება, რომლისაცა მადლითა ნათესავ ღმრთაებისა ვითქმით. ესე არის გონება და სიბრძნე ყოველთა კეთ...
link
სხვა არის მეცნიერებით ცოდვა და სხვა არის უმეცრებით ცოდვა, როგორც სხვა არის სიჭაბუკით ცოდვა და სხვა არის სრულებაში მოგონებული ცოდვა. და სხვა ცოდვა არის მიზეზითა ცოდვა და სხვა არის უმიზეზოდ ცოდვა. ვინც წინა აღრჩევითა მეცნიერებით სც...
იხილეთ სრულად
სხვა არის მეცნიერებით ცოდვა და სხვა არის უმეცრებით ცოდვა, როგორც სხვა არის სიჭაბუკით ცოდვა და სხვა არის სრულებაში მოგონებული ცოდვა. და სხვა ცოდვა არის მიზეზითა ცოდვა და სხვა არის უმიზეზოდ ცოდვა. ვინც წინა აღრჩევითა მეცნიერებით სცოდავს, რომ იცის და სცოდავს, ცოდვა არის დიდი და საძაგელი, ეშმაკთა ღვთისმგობელობის მსგავსი ცოდვა არის. იციან ეშმაკთა, რომ ღვთის გასწორება და მსგავსება არავისგან არასოდეს არც იქნება და არც შეიძლება, ამისთვის, რომ ყოვლადმოუგ...
link
ხოლო მეშვოდესა სიტყვასა შინა ესე ვითარითა თხოვითა გვიბრძანებს, ვითარმედ: "გვიხსნენ ჩვენ ბოროტისაგან".
სახელი ესე ბოროტი ყოვლის ავის სიტყვისა და საქმის მოქმედებას დანიშნავს, რომ ვინათგან კაცნი ხატად და მსგავსად ღვთისა დაბად...
იხილეთ სრულად
ხოლო მეშვოდესა სიტყვასა შინა ესე ვითარითა თხოვითა გვიბრძანებს, ვითარმედ: "გვიხსნენ ჩვენ ბოროტისაგან".
სახელი ესე ბოროტი ყოვლის ავის სიტყვისა და საქმის მოქმედებას დანიშნავს, რომ ვინათგან კაცნი ხატად და მსგავსად ღვთისა დაბადებულნი ვართ გონების ცნობითა და კეთილის მოქმედებითა, და ესე ვითარნი დაბადებულნი ჩვენს ცნობასა ცოდვისა და სიბოროტისა მიმართ გარდავაქცევთ. გვიბრძანებს ცხოველი პირი და ამისთანას თხოვის ვედრებით, დაგვარიგებს, რათა საუკუნოსა ღვთისა ...
link
დღეს აქა ყოველნი კიდევ როგორმე ვსჩანვართ: სამღვდელონიცა ვითამც რომ სამღვდელოთა, მონაზონნიცა ვითამც რომ ბერებათა, ქრისტიანენიცა ვითამც რომ მართლმადიდებლათა. მაგრამ მაშინ იქა ჩვენისა ნაქმარებისა და დაფარულებისა ზეწრები რომ მოგვეხდებ...
იხილეთ სრულად
დღეს აქა ყოველნი კიდევ როგორმე ვსჩანვართ: სამღვდელონიცა ვითამც რომ სამღვდელოთა, მონაზონნიცა ვითამც რომ ბერებათა, ქრისტიანენიცა ვითამც რომ მართლმადიდებლათა. მაგრამ მაშინ იქა ჩვენისა ნაქმარებისა და დაფარულებისა ზეწრები რომ მოგვეხდება და გავშიშვლდებით და სიყრმითგანი სიკვდილამდის საქმები წარმოგვიდგებიან როგორც საცხადონი, ისე დაფარულნი, სარცხვენელნი და სალაპარაკოდ დასამალავნი და გარდასაფიცნი. და მაშინ რა მსხვილ-მსხვილები საძაგელებაები გამოგვიჩნდებიან ...
link