ესე ღმერთი საუკუნო და სამარადისო, მამისა საუკუნოსა და ძისა ღმრთისაი თანა არსისა მამისა, არსებითა და ბუნებითა და დამბადებლობითა თანასწორი არს ორთავე ყოველთა შინა. მამისაგან გამომავალი და მისა შორის განსვენებული. და რომ ძე ღმერთი გვ...
იხილეთ სრულად
ესე ღმერთი საუკუნო და სამარადისო, მამისა საუკუნოსა და ძისა ღმრთისაი თანა არსისა მამისა, არსებითა და ბუნებითა და დამბადებლობითა თანასწორი არს ორთავე ყოველთა შინა. მამისაგან გამომავალი და მისა შორის განსვენებული. და რომ ძე ღმერთი გვეზიარა კაცთა ბუნებისა მიღებითა და სიკვდილითა და ჯვარითა თვისითა დაგვაგნა ღმერთსა მამასა, მაშინ გვებოძა სულისაცა ყოვლად წმიდისა ზიარება, რომლისაცა მადლითა ნათესავ ღმრთაებისა ვითქმით. ესე არის გონება და სიბრძნე ყოველთა კეთ...
link
"შეინანეთ", ითქვა! ეს ხმა საყოველთაო ხმა არის, იმიტომ, რომ საერთოდ ყველას სწორედ გვეჭირება სინანული საკუთრად თავთავისის საზომითა, ნახან რომ ითქვა სულისაგან: "დაღათუ იყოსო ცხოვრება კაცისა, მაგრამ არა წმინდავე არისო". თურმე თან წარუ...
იხილეთ სრულად
"შეინანეთ", ითქვა! ეს ხმა საყოველთაო ხმა არის, იმიტომ, რომ საერთოდ ყველას სწორედ გვეჭირება სინანული საკუთრად თავთავისის საზომითა, ნახან რომ ითქვა სულისაგან: "დაღათუ იყოსო ცხოვრება კაცისა, მაგრამ არა წმინდავე არისო". თურმე თან წარუხდომელად საჭიროებად თავს გვაძევს სინანული ყველასა და ამისათვის ქრისტემანა პირველივე თავისის ქადაგების დაწყებაშიგაც ამისთვის დაიწყო დასაბამათა: "შეინანეთ, რამეთუ მოახლოებულ არს სასუფეველი ცათა".
ყოველი ცთომა კაცთა ცოდვად...
link
სინანული არის კაცთ ცთომისაგან თავისი ნებითა ხელის აღება, მოძაგება და მოძულება, როგორც რომ დავითიც ღარადებს: "ცოდვა მოვიძულე და მოვიძაგე". და თავს გამოდებით ცდა და თავს გამოსაჯურებით დგომა კეთილობაზედა, რომ აღარც კი მოხედოს, როგორც...
იხილეთ სრულად
სინანული არის კაცთ ცთომისაგან თავისი ნებითა ხელის აღება, მოძაგება და მოძულება, როგორც რომ დავითიც ღარადებს: "ცოდვა მოვიძულე და მოვიძაგე". და თავს გამოდებით ცდა და თავს გამოსაჯურებით დგომა კეთილობაზედა, რომ აღარც კი მოხედოს, როგორც რომ მართალთა აქვს ჩვეულება, რომ მოსაგონებელად ეძვინებათ, ართუ ისე საქმელათღა მოიგონონ და დატკბონ, რომელთაც რომ თვით თავადი არს ღმერთი სული ყოვლად წმიდაც ემოწმება: "რამეთუ არა მიხედნა ამაოებასა, არცა სიცბილსა ტყუოლისასა....
link
და თუ გვინდა სწორედ სინანული, მოქცევა ჩვენის თავისა, რომ ღმერთი გავიმოწყალოთ, ლმობად მოვიზიდოთ, ბუნებით ტკბილი და მრავალმოწყალე დავამშვიდოთ და უსაზღვროდ კაცთმოყვარებით გარდარეულსა ჩვენი მოკუდავება შევაწყალებინოთ თავისისავე სახიერე...
იხილეთ სრულად
და თუ გვინდა სწორედ სინანული, მოქცევა ჩვენის თავისა, რომ ღმერთი გავიმოწყალოთ, ლმობად მოვიზიდოთ, ბუნებით ტკბილი და მრავალმოწყალე დავამშვიდოთ და უსაზღვროდ კაცთმოყვარებით გარდარეულსა ჩვენი მოკუდავება შევაწყალებინოთ თავისისავე სახიერებით ლმობილსა და აღძრულსა, ყოველმა კაცმა და დედაკაცმა, მეფემა და მთავარმა, სამღვდელომა და საერომა, დიდმა და პატარამა - ყველამ ერთად დავიძაგოთ ჩვენი ყოველი საძაგელება, ცხადი და დაფარული, ყოველი სიცრუვე და ტყუვილი, შური და ...
link
და აქ არის ორი საქმე საჭიროდ დადებული ღვთისაგანაცა და ყოველთ წმიდათაგანაცა, და მერმე მართლმადიდებელთ ეკლესიისაგანაცა კაცის საცხოვნებლათა. ჯერ პირველად მართლის სარწმუნოების ქონება ღვთისაი მიმართ, რომ სწორედ სწამდეს სიტყვიერს კაცსა ...
იხილეთ სრულად
და აქ არის ორი საქმე საჭიროდ დადებული ღვთისაგანაცა და ყოველთ წმიდათაგანაცა, და მერმე მართლმადიდებელთ ეკლესიისაგანაცა კაცის საცხოვნებლათა. ჯერ პირველად მართლის სარწმუნოების ქონება ღვთისაი მიმართ, რომ სწორედ სწამდეს სიტყვიერს კაცსა და გონიერებით ღვთის ხატებასა და მსგავსებასა ერთი ღმერთი სამებით აღსარებული და ქადაგებული. და რომ მარტო სარწმუნოება უკეთილსაქმოდ ვერ აცხოვნებს კაცსა. ამიტომ არის ახალს მადლში პირველის ეპისკოპოსისაანა თქმული, რომელიც რომ თ...
link
არავინა ვართ დღეს საქართველოში მყოფნი, რომ არ ვიცოდეთ საქართევლოს დასჯა. და არც ასეთი ვინმე ვართ, რომ ცოდვიდამ ხელს ვიღებდეთ. ღვთის სიმართლისაგან დასჯილნი, წმინდათ წერილისაგან მხილებული და სვინიდისისაგან შეჭმული ყველანი ყველას ვამ...
იხილეთ სრულად
არავინა ვართ დღეს საქართველოში მყოფნი, რომ არ ვიცოდეთ საქართევლოს დასჯა. და არც ასეთი ვინმე ვართ, რომ ცოდვიდამ ხელს ვიღებდეთ. ღვთის სიმართლისაგან დასჯილნი, წმინდათ წერილისაგან მხილებული და სვინიდისისაგან შეჭმული ყველანი ყველას ვამყტუნებთ და თვითონ კი უფრო მცოდველნი ვართ. და ვაი სიბრმესა და დაბნელებასა ულხინებელსა, რომ ყველანი მცოდველნი ვართ და ცოდვიდამ ხელს არ ვიღებთ. ნისლისავით შესქალებული ცოდვა ყველას თვალთ წინ გვიდგა, სიმაღლით ღვთის წინ აღმავა...
link
ძიება სასუფეველისა ჰგავს ბრძენს სიძესა, რომელიც რომ ყოველის სიკეთით თავისს ქცევას საზომით აქცევდეს და მეცნიერებით ჰმართებდეს თავისს თავსა შვენიერის სარძლოს საშოვნელათა, ისე სასუფევლის მოძებარნი ყოვლის ღონისძიებითა აღარას შრომასა დ...
იხილეთ სრულად
ძიება სასუფეველისა ჰგავს ბრძენს სიძესა, რომელიც რომ ყოველის სიკეთით თავისს ქცევას საზომით აქცევდეს და მეცნიერებით ჰმართებდეს თავისს თავსა შვენიერის სარძლოს საშოვნელათა, ისე სასუფევლის მოძებარნი ყოვლის ღონისძიებითა აღარას შრომასა და სასჯელსა არიდებენ თავისს თავსა. და საქებელნიც არიან, რომელთაც რომ მაგალითითა და ანდაზათა აქვსთ ხმა პორფილ შემოსილის წინასწარმეტყველისა: "ვითარცა სახედ სურინ ირემსა წყაროთა მიმართ წყალთასა, ეგრეთ სურინ სულსა ჩემსა ღმრთი...
link
სასუფევლის ძებნა და ღმრთის სიმართლის ბეჯითობა, ვინც სიწრფოეწბით გამოიდებს თავსა, ადვილია და საღმრთო ძალის მინდობითა დაუღალველად საშოვნელი არის. და ვინც იჭვით დაუწყებს ძზებნასა და ორგულობით განიბოროტებს სულსა, ისინი ვერასდროს ვერ ე...
იხილეთ სრულად
სასუფევლის ძებნა და ღმრთის სიმართლის ბეჯითობა, ვინც სიწრფოეწბით გამოიდებს თავსა, ადვილია და საღმრთო ძალის მინდობითა დაუღალველად საშოვნელი არის. და ვინც იჭვით დაუწყებს ძზებნასა და ორგულობით განიბოროტებს სულსა, ისინი ვერასდროს ვერ ეღირსებიან იმათს პოვნასა და იმათს შოვნასა. ყოველი კაცთ ნათესავი ყოვლისავე სჯულისა იმედობენ ცხოვნებისა სიმართლისა მოიმედობითა. და ღმერთმან ერთმან იცის და უწყის, ვინც ეღირსება ამ ნეტარებაში შესვლასა, ამისთვის რომე იწრო არს ...
link
სასუფევლად ის ადგილი სახელიდების, სადაც ღმერთი დიდებისა საუკუნითგან საუკუნოდ იყო და არის. და სადაც საყდარი ღმრთაებისა იდიდების და წმიდად წმიდათა სახელიდების. და ექვს-ექვს ფრთენი სერაბიმნი და მრავალთვალნი ქერაბიმნი და ყოვლად წმიდან...
იხილეთ სრულად
სასუფევლად ის ადგილი სახელიდების, სადაც ღმერთი დიდებისა საუკუნითგან საუკუნოდ იყო და არის. და სადაც საყდარი ღმრთაებისა იდიდების და წმიდად წმიდათა სახელიდების. და ექვს-ექვს ფრთენი სერაბიმნი და მრავალთვალნი ქერაბიმნი და ყოვლად წმიდანი საყდარნი იმყოფებიან, რომელთაცა ზედა და რომელთაცა შოტის ღმერთი დიდების განისვენებს ადგილსა შინა წმიდა წმიდათასა, გონიერსა და სიტყვიერსა. და გარემოს მათსა უფლებანი, ხელმწიფებანი და ძალნი და მერმე მთავრობანი, მთავარანგელო...
link
და რომ ყოველი კაცი თავისი გულის საწადელსა და ნდომით სააწრველსა ავათა და ბოროტად არა ხედავს, სცთება და ეს უნებური ცოდვა არის და ადვილად მისატევებელიცა. და თუ ბოროტად ხედავს და თავისის თავის უკადრისად სცნობდეს, არათუ იკადრებს ამ საქ...
იხილეთ სრულად
და რომ ყოველი კაცი თავისი გულის საწადელსა და ნდომით სააწრველსა ავათა და ბოროტად არა ხედავს, სცთება და ეს უნებური ცოდვა არის და ადვილად მისატევებელიცა. და თუ ბოროტად ხედავს და თავისის თავის უკადრისად სცნობდეს, არათუ იკადრებს ამ საქმის მოგონებასა და ქმნასა, არამედ არცაღათუ მიხედავს და იმ თავისის გულის აზრსა არც პირად გამოიღებს და არცფ საქვეყნოდ გამოჰფენს. იმიტომ, რომ სირცხვილი და კაი კაცობის საზრახი შიში კარის მცველებათ უდგანან ნიადაგ, დღე და ღამე,...
link