ღმერთი ხომ მართლმსაჯული არის ყოველთვის, რას ემართლება კაცსა, რომ წარსწყმიდოს, ასე ვთქვათ, რომ თავის მონაგარს რომ არავის აძლევს. შრომითა და გარჯილობით უშოვნია. ყოველთვის ხომ ისე ნიადაგ ვერ დაიღალება და ვერ გაირჯება და ამისთვის თავი...
იხილეთ სრულად
ღმერთი ხომ მართლმსაჯული არის ყოველთვის, რას ემართლება კაცსა, რომ წარსწყმიდოს, ასე ვთქვათ, რომ თავის მონაგარს რომ არავის აძლევს. შრომითა და გარჯილობით უშოვნია. ყოველთვის ხომ ისე ნიადაგ ვერ დაიღალება და ვერ გაირჯება და ამისთვის თავისთვის ინახავს. სიკვდილია და სიცოცხლე არის. თვითონ მოუნდება და აბა, რა სამართალი არის მართლმსაჯულის ღვთისაიგან, რომ კაცი წარწყმიდოს? თუ ამისთვის წარწყმედს, რატომ ყოველი შენი მონაგარი გლახებსა და უქონელს არ მიეცო, სულ ვეღა...
link
არის წამალი, მაგრამ ყველანი რომ სწორედ ვერ ვეწყობით იმ საკვირველს წამალსა? ვაიმე, ძალიან გაგვიჭირდება და ვინ გვილხინოს?! არის წამალი ადვილად მალხინებელი და მაცხოვნებელი - სრულის სარწმუნოების ქონება და ხორციელი სიწმინდე და მოწყალებ...
იხილეთ სრულად
არის წამალი, მაგრამ ყველანი რომ სწორედ ვერ ვეწყობით იმ საკვირველს წამალსა? ვაიმე, ძალიან გაგვიჭირდება და ვინ გვილხინოს?! არის წამალი ადვილად მალხინებელი და მაცხოვნებელი - სრულის სარწმუნოების ქონება და ხორციელი სიწმინდე და მოწყალება. ეს არის, რომ ხორციელის ცოდვას ერიდებოდეს და მოწყალებას ეწყობოდეს ყოვლის სულითა და გულითა. და ამაებს რომ ყველანი ვერ ვებეჯითებით? ესენი არიან მახლობელნი ყმანი ღვთისანი, პირველნი და ძლიერნი ბევრის შემძლებელნი ვეზირნი ყო...
link
ხოლო მეშვოდესა სიტყვასა შინა ესე ვითარითა თხოვითა გვიბრძანებს, ვითარმედ: "გვიხსნენ ჩვენ ბოროტისაგან".
სახელი ესე ბოროტი ყოვლის ავის სიტყვისა და საქმის მოქმედებას დანიშნავს, რომ ვინათგან კაცნი ხატად და მსგავსად ღვთისა დაბად...
იხილეთ სრულად
ხოლო მეშვოდესა სიტყვასა შინა ესე ვითარითა თხოვითა გვიბრძანებს, ვითარმედ: "გვიხსნენ ჩვენ ბოროტისაგან".
სახელი ესე ბოროტი ყოვლის ავის სიტყვისა და საქმის მოქმედებას დანიშნავს, რომ ვინათგან კაცნი ხატად და მსგავსად ღვთისა დაბადებულნი ვართ გონების ცნობითა და კეთილის მოქმედებითა, და ესე ვითარნი დაბადებულნი ჩვენს ცნობასა ცოდვისა და სიბოროტისა მიმართ გარდავაქცევთ. გვიბრძანებს ცხოველი პირი და ამისთანას თხოვის ვედრებით, დაგვარიგებს, რათა საუკუნოსა ღვთისა ...
link
ხოლო მეექვსესა ამას თხოვასა შინა ესრეთ გვიბრძანებს ღვთისა მიმართითა ვედრებითა, ვითარმედ "ნუ შემიყვან ჩვენ განსაცდელსა".
ესე არს ესე, საყვარელნო, ვითარმედ უწყით ყოველთავე, რომელ განსაცდელი მრავალგვარი არს. ვინათგან ამაო ესე ც...
იხილეთ სრულად
ხოლო მეექვსესა ამას თხოვასა შინა ესრეთ გვიბრძანებს ღვთისა მიმართითა ვედრებითა, ვითარმედ "ნუ შემიყვან ჩვენ განსაცდელსა".
ესე არს ესე, საყვარელნო, ვითარმედ უწყით ყოველთავე, რომელ განსაცდელი მრავალგვარი არს. ვინათგან ამაო ესე ცხოვრება ჩვენი საწუთოსა ამას სოფელსა შინა ყოვლითურთ განსაცდელითა აღსავსე არსდა მიმოაკვეთებს ცხოვრებასა ჩვენსა ამიერ და იმიერ ესე ვითარითა განცდითა, რომელ მრავალთათანა შერყევაცა სასოებისა და ძალისა მოკლებადცა მიაწევს. ამას ზედა ...
link
ხოლო მეხუთე თხოვა და ვედრება ესე ჩვენი ესრეთ არს მოწყალისა მის მეუფისა მიმართ, ვითარმედ "მოგვიტევენ ჩვენ თანანადებნი ჩვენნი, ვითარცა ჩვენ მიუტევებთ თანამდებთა მათ ჩვენთა".
ესე არს ესე, საყვარელნო, ვითარმედ თანამდებობა ესე ჩ...
იხილეთ სრულად
ხოლო მეხუთე თხოვა და ვედრება ესე ჩვენი ესრეთ არს მოწყალისა მის მეუფისა მიმართ, ვითარმედ "მოგვიტევენ ჩვენ თანანადებნი ჩვენნი, ვითარცა ჩვენ მიუტევებთ თანამდებთა მათ ჩვენთა".
ესე არს ესე, საყვარელნო, ვითარმედ თანამდებობა ესე ჩვენი, რომელნიცა შეცოდებითა ჩვენითა გვქონან ცხოვრებასა ამას შინა ჩვენსა, რომელ მარადის შეგცოდებთ და შენსა მოწყალებას უჯეროდ განვარისხებთ, შენ, ვითარცა მოწყალემან ღმერთმან, მოგვიტევენ შეცოდებანი ესე ჩვენნი. ეგრეთვე შენითა მაგით ...
link
ხოლო მეოთხესა ვედრებითსა ტხოვასა ამას შინა ესე არს, ვითარმედ "პური ჩვენი არსობისა მოგვეც ჩვენ დღეს".
ესე არს სე, საყვარელნო, ვითარმედ პური არსებისა არს ჩვენ ზედა მონიჭებული ღვთისა მოწყალებისაგან ყოვლად უხრწნელი და ყოვლად წმი...
იხილეთ სრულად
ხოლო მეოთხესა ვედრებითსა ტხოვასა ამას შინა ესე არს, ვითარმედ "პური ჩვენი არსობისა მოგვეც ჩვენ დღეს".
ესე არს სე, საყვარელნო, ვითარმედ პური არსებისა არს ჩვენ ზედა მონიჭებული ღვთისა მოწყალებისაგან ყოვლად უხრწნელი და ყოვლად წმიდა უკვდავი ზიარება მისი, რათა არა დაკლებულ ვიქმნეთ უკვდავისა ამის წმიდისა და საღვთოსა ზიარებისაგან, ვითარცა ცხოველებს უსაღმრთოესი პირი წმიდასა შინა სახარებასა, ვითარმედ "რომელი სჭამდეს ხორცსა ჩემსა და სმიდეს სისხლა ჩემსა, აქვნ...
link
ხოლო მეორე თხოვა ბრძანებული სავედრებელად ჩვენდა ესე არს, ვითარმედ, "მოვედინ სუფევა შენი".
სუფევა ორსახედ გულისხმავყოთ. ერთად - საუკუნოსა მის სუფევისა, ფსალმუნისამებრ: "სუფევა შენი სუფევა არს საუკუნეთა". ხოლო მეორედ ვსცნობთ ა...
იხილეთ სრულად
ხოლო მეორე თხოვა ბრძანებული სავედრებელად ჩვენდა ესე არს, ვითარმედ, "მოვედინ სუფევა შენი".
სუფევა ორსახედ გულისხმავყოთ. ერთად - საუკუნოსა მის სუფევისა, ფსალმუნისამებრ: "სუფევა შენი სუფევა არს საუკუნეთა". ხოლო მეორედ ვსცნობთ ამას ცხოვრებასა ჩვენსა შინა უმაღლესსა დიდებასა და მეფობითსა პატივ-აღყვანებასა. ამისთვის ესრეთ გულისხმავყოთ, ვითარმედ ოდეს ცოვრება ესე ჩვენი სათნოდ ღვთისა აღვასრულოთ და მცნებასა მისსა გული ჩვენი შევზღუდოთ, მაშინ გულთა და თირკმე...
link
და შემდგომი ბრძანებული არს პირველი თხოვა ესე ღვთისა მიმართი, ვითარმედ "წმიდა იყავნ სახელი შენი".
სახელი ღვთისა, საყვარელნო, არა მხოლოდ თუ წმიდა არს, არამედ ზესთა წმიდა არს და უწმიდესი ზესთა ყოველთასა წმიდა, ვითარცა დასწერენ ...
იხილეთ სრულად
და შემდგომი ბრძანებული არს პირველი თხოვა ესე ღვთისა მიმართი, ვითარმედ "წმიდა იყავნ სახელი შენი".
სახელი ღვთისა, საყვარელნო, არა მხოლოდ თუ წმიდა არს, არამედ ზესთა წმიდა არს და უწმიდესი ზესთა ყოველთასა წმიდა, ვითარცა დასწერენ წმიდანი მამანი, ვითარმედ: "წმიდა არს იგი წმიდათათვის". გარნა არა წმიდათა და მოუქცეველთათვის არა არს იგი მათთვის წმიდა, არამედ დამსჯელ არს სახიერი იგი არა წმიდათა ცოდვილთათვის. ამისთვის ვითარცა სამისა საქმითა სათნო-ეყოფიან ღმერ...
link
მამაო ჩვენო
ყოველივე ჭეშმარიტისა ქოისტიანობის პირველი დასამტკიცებელი და შესაწყნარებელი, ყოველთავე უწყით, ესე არს ორი ესე: პირველად, სარწმუნოება მართალი და მეორედ, საქმენი კეთილნი, ვითარცა დასწერს. მაგრამ ეს საუფო ლოცვა ვინათ...
იხილეთ სრულად
მამაო ჩვენო
ყოველივე ჭეშმარიტისა ქოისტიანობის პირველი დასამტკიცებელი და შესაწყნარებელი, ყოველთავე უწყით, ესე არს ორი ესე: პირველად, სარწმუნოება მართალი და მეორედ, საქმენი კეთილნი, ვითარცა დასწერს. მაგრამ ეს საუფო ლოცვა ვინათგან უფალმან იესომ წმიდასა სახარებასა შინა დაგვიწერა, ვითარმედ "რაჟამს ილოცვიდეთ, ესრეთ ჰსთქუათ: მამაო ჩვენო..." ეს დიახ, მტკიცედ მისაღებელი და შესაწყნარებელი არის. ამისთვის პირველად წინას სიტყვასა ამას დაგვარიგებს და გვიბრძანე...
link
ამ სოფლის მთავრად ითქმის ეშმაკი და სატანა, როგორც რომ თვით ძე ღმრთისაი სახელსდებს: "და აწ დასჯილარს მთავარი ამის სოფლისა და აწ განვარდეს გარე". და ის მთავარი სიბოროტეში ხელოვანთ მთავარიც არის, გამოცდილი სიბოროტითა და კაცთ განხრწნი...
იხილეთ სრულად
ამ სოფლის მთავრად ითქმის ეშმაკი და სატანა, როგორც რომ თვით ძე ღმრთისაი სახელსდებს: "და აწ დასჯილარს მთავარი ამის სოფლისა და აწ განვარდეს გარე". და ის მთავარი სიბოროტეში ხელოვანთ მთავარიც არის, გამოცდილი სიბოროტითა და კაცთ განხრწნილთა განმრყვნელობითა, რომელიც ძალიან თავგამოდებით მუშაობს ჩვენს წარწყმედასა და შერცხვენასა და თავისთან საუკუნო ტანჯვასა და შეურაცხებასა ღვთისმგმობელობითა. და ჩვენ რომ კაცნი ხორცთმოკვდაებითა ვართ მობლარდნილნი, ამისთვის მალ...
link