რა თქმა უნდა, ადამიანს ყოველთვის უნდა ახსენდებოდეს, თუ რისთვის მოვიდა ამქვეყნად, რა არის მისი ცხოვრების მიზანი, ისიც ცხადია, რომ ადამიანს არასოდეს არ უნდა დაავიწყდეს თავისი ცხოვრების დასასრული, ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი ეტაპი...
იხილეთ სრულად
რა თქმა უნდა, ადამიანს ყოველთვის უნდა ახსენდებოდეს, თუ რისთვის მოვიდა ამქვეყნად, რა არის მისი ცხოვრების მიზანი, ისიც ცხადია, რომ ადამიანს არასოდეს არ უნდა დაავიწყდეს თავისი ცხოვრების დასასრული, ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი ეტაპი, რომელსაც გარდაცვალება ჰქვია. ჩვენ, ქრისტიანებმა, ვიცით, რომ აღსასრულით წერტილი არ დაესმება ჩვენს არსებობას. ეს არ არის ჩიხი, არამედ ეს არის კარი. ადამიანი უნდა ეცადოს, ღირსეულად გავიდეს ამ კარში. ეს არც ისე იოლია, ძალზ...
link
განსაცდელებთან ბრძოლის ყველაზე უებარი წამალი კი სწორედ ამის ხსოვნაა - ხსოვნა გარდაცვალებისა. გარდაცვალება, როგორც გითხარით, არის არა დასასრული, არამედ მარადისობაში გამავალი კარიბჭე. ამიტომ ხსოვნა გარდაცვალებისა ამასთანავე არის ხსო...
იხილეთ სრულად
განსაცდელებთან ბრძოლის ყველაზე უებარი წამალი კი სწორედ ამის ხსოვნაა - ხსოვნა გარდაცვალებისა. გარდაცვალება, როგორც გითხარით, არის არა დასასრული, არამედ მარადისობაში გამავალი კარიბჭე. ამიტომ ხსოვნა გარდაცვალებისა ამასთანავე არის ხსოვნა იმ სიდიადეში შესვლისა, რომელიც თითოეულ ჩვენგანს ელოდება. მაგრამ ჩვენ ასევე უნდა გვქონდეს ხსოვნა საშინელი სამსჯავროსი და იმისაც, რომ ჩვენ შეიძლება დავიღუპოთ. ყოველივე ამის ხსოვნა აფერმკრთალებს, აცამტვერებს ყოველგვარ პ...
link
ურწუნო ადამიანს აქვს გაუცნობიერებელი, წარმართული, შეიძლება ითქვას, პირუტყვული შიში სიკვდილისა, უფრო სწორად, თვითგადარჩენის ინსტიქტი. მაგრამ იგი იმასაც უნდა ხვდებოდეს, რომ ყოველთვის ამ ინსტიქტით მოქმედება არასწორია.
როდესაც კ...
იხილეთ სრულად
ურწუნო ადამიანს აქვს გაუცნობიერებელი, წარმართული, შეიძლება ითქვას, პირუტყვული შიში სიკვდილისა, უფრო სწორად, თვითგადარჩენის ინსტიქტი. მაგრამ იგი იმასაც უნდა ხვდებოდეს, რომ ყოველთვის ამ ინსტიქტით მოქმედება არასწორია.
როდესაც კაცი სიკვდილ-სიცოცხლის საკითხისადმი გონივრულ მიდგომას იწყებს, იგი წასვლის ჟამისთვის ნელ-ნელა ემზადება, რათა მისი გული აივსოს ქრისტეთი და არ იყოს ამქვეყნიურზე მიწებებული, რაც არ არის იოლი საქმე. რომ დავფიქრდეთ და დავუშვათ, რომ დ...
link
სიკვდილის შიში მრავალი მიზეზითაა განპირობებული. პირველი მიზეზი ძალიან ბუნებრივია: საზოგადოდ, ადამიანის არსებისათვის, ადამიანური პიროვნებისათვის სიკვდილი უცხოა, სიკვდილი ცოდვის შედეგია. რა თქმა უნდა, პოტენციურად ჩვენში თავიდანვე არ...
იხილეთ სრულად
სიკვდილის შიში მრავალი მიზეზითაა განპირობებული. პირველი მიზეზი ძალიან ბუნებრივია: საზოგადოდ, ადამიანის არსებისათვის, ადამიანური პიროვნებისათვის სიკვდილი უცხოა, სიკვდილი ცოდვის შედეგია. რა თქმა უნდა, პოტენციურად ჩვენში თავიდანვე არსებობდა სიკვდილი, ისევე როგორც სიცოცხლე. მართალია, ეს ჩვენი არჩევანი უნდა ყოფილიყო, მაგრამ ადამიანი არ შექმნილა სიკვდილისათვის. უფალმა იმგვარად შეგვქმნა, რომ გამოსადეგნი ვყოფილიყავით სიცოცხლისათვის და არა სიკვდილისათვის....
link
ფიზიოლოგიურად მკვდარი ვერ ხედავს ნივთიერ სინათლეს, სულიერად მკვდარი კი, თუნდაც ჯერ კიდევ ხორცში იყოს, ვერ ხედავს მარადიულ მზეს - ღმერთს, ანუ ადამიანი შეიძლება ფიზიოლოგიურად ჯერ კიდევ ცოცლხობდეს, მაგრამ სულიერად მკვდარი იყოს. მაგრა...
იხილეთ სრულად
ფიზიოლოგიურად მკვდარი ვერ ხედავს ნივთიერ სინათლეს, სულიერად მკვდარი კი, თუნდაც ჯერ კიდევ ხორცში იყოს, ვერ ხედავს მარადიულ მზეს - ღმერთს, ანუ ადამიანი შეიძლება ფიზიოლოგიურად ჯერ კიდევ ცოცლხობდეს, მაგრამ სულიერად მკვდარი იყოს. მაგრამ, თუ ხორცში ყოფნის დროს აქვს კავშირი უფალთან, ანუ ბედნიერების წყაროსთან, არ კვდება. წმინდა წერილი გავსწავლის, რომ ასეთი ადამიანი გარდაიცვლება სიკვდილისაგან სიცოცხლეში. როგორც კი მისი ხორციელი თვალი დაიხუჭება, აღიხილება ...
link
სიკვდილი არის მოკლება სიცოცხლისაგან და არსებობისაგან, რადგანაც, რაკი გაჩნდება ადამიანი, არასოდეს დამთავრდება მისი არსებობა. სიცოცხლე კი ღმერთთან ერთად არსებობაა. და რადგანაც ღმერთი არის წყარო ბედნიერებისა, სიცოცხლე ბედნიერებაში არ...
იხილეთ სრულად
სიკვდილი არის მოკლება სიცოცხლისაგან და არსებობისაგან, რადგანაც, რაკი გაჩნდება ადამიანი, არასოდეს დამთავრდება მისი არსებობა. სიცოცხლე კი ღმერთთან ერთად არსებობაა. და რადგანაც ღმერთი არის წყარო ბედნიერებისა, სიცოცხლე ბედნიერებაში არსებობა ყოფილა. სიკვდილი არის ღვთისაგან, იმავე სიცოცხლისაგან, ბედნიერი არსებობისათვის დაცილება.
link
ჩვენ ვიცით, რომ ადამი სწორედ იმისთვის იყო მოწოდებული, რომ ღმერთი უნდა გამხდარიყო. მაგრამ მან ღმერთის გარეშე - უღმერთოდ დააპირა ღმერთობა. ყოველ ჩვენგანს უნდა სამოთხეში დაბრუნება - ეს არის სურვილი, გავხდეთ ღვთის მსგავსნი. ღვთის მსგ...
იხილეთ სრულად
ჩვენ ვიცით, რომ ადამი სწორედ იმისთვის იყო მოწოდებული, რომ ღმერთი უნდა გამხდარიყო. მაგრამ მან ღმერთის გარეშე - უღმერთოდ დააპირა ღმერთობა. ყოველ ჩვენგანს უნდა სამოთხეში დაბრუნება - ეს არის სურვილი, გავხდეთ ღვთის მსგავსნი. ღვთის მსგავსება არის განღმრთობა, ოღონდ არა ბუნებით, არამედ მადლით. მადლისმიერი ღმერთობის, განღმრთობის ნაცვლად, ადამმა მოინდომა, გამხდარიყო ღმერთი უკანონოდ, მოეპარა ეს სიდიადე და ღირსება; კანონიერი გზით კი არ მიეღო, არამედ ღვთისად...
link
გამოფხიზლება - წყალობაა ღმრთისა. განსაცდელი არის ღმერთის მოხედვა. ღმერთი განსაცდელის მოგვიწვდის ხოლმე ხელს ჩვენივე გამოფხიზლებისათვის და გვეტყვის: აი შენ გამოგირჩიე მე; შენ არასწორად ცხოვრობდი და ამიტომ აღმოჩნდი საშინელ განსაცდელშ...
იხილეთ სრულად
გამოფხიზლება - წყალობაა ღმრთისა. განსაცდელი არის ღმერთის მოხედვა. ღმერთი განსაცდელის მოგვიწვდის ხოლმე ხელს ჩვენივე გამოფხიზლებისათვის და გვეტყვის: აი შენ გამოგირჩიე მე; შენ არასწორად ცხოვრობდი და ამიტომ აღმოჩნდი საშინელ განსაცდელში; იქნებ ამ განსაცდელებით მაინც დამინახო, განიცადო შენი უფალი. და როდესაც ჩვენ სინანულში შევდივართ, მაშინ ვხედავთ უფალს. მაგრამ სასოწარკვეთილებას თუ მივეცემით; კიდევ უფრო მეტად დავშორდებით უფალს.
link
თანაგრძნობა აუცილებელი პირობაა ცხონებისა. თუ არა და, უფალი გვეტყვის:წარვედით, წყეულნო, ცეცხლსა მას საუკუნესა". იმ ადამიანებს - თიკნებს, არ ჰქონდათ თანაგრძნობა სხვისი ტკივილების მიმართ.
ძველ ქართულად ბზობას ბაიაობა ეწოდება. იმის აღსანიშნავად, რომ როდესაც უფალი დიდებით შევიდა იერუსალიმში, მას მარადმწვანე პალმის რტოებს უგებდნენ ფეხქვეშ, მარადმწვანე ხე არის სიმბოლო მარადისობისა, მარადიული სიცოცხლისა და გამარჯვებისა....
იხილეთ სრულად
ძველ ქართულად ბზობას ბაიაობა ეწოდება. იმის აღსანიშნავად, რომ როდესაც უფალი დიდებით შევიდა იერუსალიმში, მას მარადმწვანე პალმის რტოებს უგებდნენ ფეხქვეშ, მარადმწვანე ხე არის სიმბოლო მარადისობისა, მარადიული სიცოცხლისა და გამარჯვებისა. ჩვენ ვიცითთ, რომ იქ უამრავი ადამიანი სიხარულით შეეგება უფალს. ეს იყო გაუცნობიერებელი სიხარული. როგორც ვიცით, სხვადასხვა სახის ლოცვები არსებობს, მაგრამ ლოცვათა შორის ყველაზე აღმატებული არის დიდება უფლისა - არც რაიმე თხოვ...
link